המילים הכי יקרות באדוורדס

בקטגוריות: כללי|פרסום באינטרנט|פרסום בגוגל|פרסום ממומן

24 אוג' 2011

כ-97% מהרווחים העצומים של גוגל מגיעים מפרסום. בארבע הרבעונים האחרונים (רבעון שלישי של 2010 עד רבעון שני של 2011) גוגל יצרה רווחים של 32.2 מיליארד דולר מפרסום.

מערכת הפרסום הממומן של גוגל היא דינמית ופועלת בשיטת המכרז, כאשר המפרסמים נותנים "הצעת מחיר" (BID) על מילות מפתח כדי להתחרות על המיקומים הראשונים בפרסום. מחיר המינימום לקליק הוא 5 סנט אבל קשה למצוא מישהו שמשלם את הסכום הזה על הקליקים שלו.

מחקר שנערך ע"י הבלוג WORDSTREAM מראה כי באנגלית, ישנם ביטויים שעלותם יכולה להגיע ל-50$ לקליק (!!!).

בדר"כ הקטגוריות היקרות ביותר, הן כאלה שבהן הלקוחות נשארים לאורך זמן ומשלמים לנותני השירות באופן קבוע. לכן, עסקים אלה יכולים להרשות לעצמם להוציא כסף רב על כל לקוח חדש.

הנה ממצאי המחקר הנ"ל (המילים הכי יקרות באדוורדס באנגלית)

Where Does Google Make Its Money? [ infographic ]

אבל אם אתם לא מפרסמים באנגלית, הרשימה הזו לא ממש מדברת אליכם. לכן, ערכתי מחקר קטן משלי ובדקתי משלמים מפרסמים בארץ עבור ביטויים בנישות הפופולריות והתחרותיות ביותר.

חלק מהתחומים חופפים לתוצאות באנגלית, אך יש כמה שלא הופיעו כלל ברשימה של WORDSTREAM.

הדבר המעניין הוא שדווקא הביטויים היקרים ביותר בנישות הללו היו ביטויים מאוד ממוקדים (למשל, הצעות ביטוח לרכב) ולאו דווקא הביטויים הכלליים (כמו ביטוח למשל). הסיבה לכך היא, ככל הנראה, שאחוז ההקלקות וההמרה בביטויים הממוקדים גדול הרבה יותר, לכן, גם המפרסמים מוכנים להשקיע יותר על מנת להיות במיקומים הראשונים בביטויים אלה וגם המערכת מזהה את המצב ומעלה מחירים.

חשוב לשים לב לנתון נוסף – עלות משוערת יומית לביטוי. ישנם ביטויים שמחיר הקליק בהם הוא 43 ש"ח אבל עלות ממוצעת ליום (לפי כלי "מעריך התנועה" של גוגל) היא משהו כמו 10 ש"ח. כלומר, לא ניתן לצפות אפילו לקליק ביום. ברשימה שלפניכם, הביטויים שהקליקים שלהם הכי יקרים ואלה שמחיר משוער ליום שלהם הגבוה ביותר.

לדוגמא:

בתחום הכרויות הביטוי "הכרויות חינם" הוא היקר ביותר (22.7 ש"ח לקליק) אבל המחיר היומי המשוער הכי גבוה הוא לביטוי "הכרויות" – 2380 ש"ח.

רכב

רכב

קניית רכב בתשלומים – 75.6 ש"ח לקליק

רכב – 3900 ש"ח מחיר יומי משוער

ביטוח

הצעות ביטוח לרכב – 40 ש"ח לקליק

ביטוח רכב – 5150 ש"ח מחיר יומי משוער

אימון/ קואוצ'ינג

לימודי coaching – מחיר לקליק: 57.8 ש"ח

טיסות /תיירות

טיסות לונדון בזול – 27.2 ש"ח לקליק

נופש – 13500 ש"ח מחיר יומי משוער

אסתטיקה וספא

אסתטיקה וספא

הסרת שיער בלייזר מחירים – 29.1 ש"ח לקליק

ספא – 3900 ש"ח מחיר משוער ליום

בניית אתרים/קידום אתרים

בניית אתרים – 28.4 ש"ח לקליק

והוא גם עם המחיר המשוער הכי גבוה ליום – 3300 ש"ח

קידום אתרים – 27 ש"ח לקליק

אחסון אתרים

אחסנת אתר – 33.7 ש"ח

אחסון – 514 ש"ח מחיר יומי משוער

אילוף כלבים

אילוף כלבים

קורס אילוף כלבים – 52 ש"ח

אילוף כלבים – 260 ש"ח מחר משוער ליום

הלוואות

הלוואות בנקאיות – 31.4 ש"ח

הלוואות – 1300ש"ח מחיר משוער ליום

בנק משכנתאות 17.7 ש"ח לקליק

משכנתא 2100 ש"ח מחיר יומי משוער

עו"ד

עו"ד רשלנות רפואית – 53.9 ש"ח לקליק

עורך דין – 780 ש"ח מחיר משוער ליום

סליקה ואשראי

סליקה כרטיסי אשראי – 27.1 ש"ח לקליק

סליקה – 260 ש"ח מחיר יומי משוער

לימודים

לימודים

יעוץ פנסיוני לימודים – 69 ש"ח לקליק

לימודים – 2850 ש"ח מחיר יומי משוער

בורסה

מסחר בבורסה און ליין – 67.9 ש"ח לקליק

פורקס – 24.9 ש"ח לקליק

בורסה – 2600 ש"ח מחיר יומי משוער

נדל"ן

דירות למכירה בארה"ב – 39.2 ש"ח לקליק

נדל"ן – 1200 ש"ח מחיר יומי משוער

פרסום

פרסום בפייסבוק בחינם – 49.7 ש"ח

פרסום – 1280 ש"ח מחיר יומי משוער

מסעדה

מסעדה לאירועים – 11.7 ש"ח לקליק

מסעדות – 3300 ש"ח מחיר יומי משוער

אירועים

אירועים

אירועים קטנים במרכז – 25.6 ש"ח לקליק

חתונה – 2400 ש"ח מחיר יומי משוער

כמה טיפים לפרסום בנישות תחרותיות

אם אתם עוסקים באחת מהנישות האלה, אל תתייאשו, זה לא אומר שאין דרך יעילה לפרסם באדוורדס. צריך רק לדעת איך לעשות את זה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם:

1. תהיו ספציפיים. כמו שראיתם קודם, הביטויים הכי ממוקדים הם הכי יקרים אפילו שכמות החיפוש בהם קטנה יחסית. למה זה? כי מהביטויים האלה העסקים מקבלים הכי הרבה המרה – של פניות ולקוחות. החדשות הטובות הן שאם משתמשים בביטויים ממוקדים, האפשרויות הן רבות יותר ותמיד ניתן למצוא ביטוי ממוקד שמתאים לעסק שלכם אך עדיין אינו תחרותי מספיק כדי שיעלה הון תועפות.

2. השתמשו ב"אל תכלול ביטויים" כדי לחסוך כסף ולמנוע מתנועה לא רלוונטית להגיע לאתר או דף הנחיתה שלכם, הגדירו במערכת גם ביטויים לא רלוונטיים בהם אינכם מעוניינים שהמודעות שלכם יופיעו.

3. בדקו ושפרו את דפי הנחיתה שלכם. ודאו שאתם מציגים הצעה ברורה וקונקרטית והקריאה לפעולה בולטת וממוקדת. אחוז ההמרה הרגיל כמעט בכל תחום הוא כ-2%. אבל ניתן לראות דפי נחיתה שמגיעים ל-20% ואף ל-30%. הסוד פה הוא לבדוק הצעות שונות ומבנה שונה של הדף כדי לראות איך הגולשים שלכם מגיבים ולשפר בהתאם.

אתם יכולים להקים ולתחזק קמפיין מוצלח לבד אבל אם תפנו לאיש מקצוע, סביר להניח שתוכלו לייעל את הפרסום ולהקטין הוצאות כיוון שכמו בכל דבר, דרוש כאן נסיון. אם אתם צריכים עזרה בבנייה וניהול קמפיין אדוורדס שלכם, אשמח לעזור.

מה השיטות שלכם לפרסום ממומן בתחומים תחרותיים?

שימוש בתמונות תחת creative commons מאת (לפי סדר הופעתן):

creative tools

topfer

haperlauren

catagasi

hybridsys

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק