הפעם פייסבוק לא תקבל לייק … תקרית הפיצ'רים שעלו וירדו במהירות האור

בקטגוריות: חדשות אינטרנט|שיווק ברשתות חברתיות

22 דצמ' 2010

יצא לכם להיות בסביבה של פייסבוק ביום חמישי שעבר בלילה? יצא לכם אולי לראות את הפיצ'רים החדשים שהופיעו ונעלמו מיד? יצא לכם לראות איך עוברים מהר בין חשבונות, את העיצוב החדש של דפי פייסבוק, של קטגוריית הזיכרונות החדשה? כן, אין ספק שמדובר בגליץ' קטן של פייסבוק, של פיצ'רים חדשים שהועלו לאוויר טרם זמנם (ואיזה מזל שאותם אפשר לדחוף חזרה לסיר להמשך "הבישול")….

כמה זמן זה ארך?

45 דקות מהרגע שעלו השדרוגים החדשים, האתר של פייסבוק ירד "לצורכי תחזוקה". בזמן הזה נותחו השדרוגים, הורדו, והאתר הוחזר לתצורה המקורית שלו, לא לפני ששוחרר "טוויט" מתנצל של פייסבוק למעריציה (על הורדת האתר, לא על השחרור המוקדם). עם זאת, 45 הדקות האלה הספיקו לכמה מחברי האתר, על מנת לשטוף את עיניהם בתוכניות החדשות של פייסבוק, ולהתרשם ממה שהחברה מייעדת לנו בעתיד.

אז מה פספסתם אם לא ראיתם ? הפיצ'רים החדשים של פייסבוק על קצה המזלג

1. דף פייסבוק חדש, ששינו את העיצוב שלו. במקום הטאבים המופיעים בראש העמוד, והמאפשרים מעבר בין נושאים שונים הקשורים לדף, הרי שאלה הפכו להיות קישורים מצד שמאל (לפייסבוק באנגלית. מן הסתם, הם יופיעו מימין כאשר פייסבוק הוא בעברית). במילים אחרות – דפי החברות והארגונים נראים עכשיו דומים הרבה יותר לדפי משתמשים.

הדף החדש, שהספיקו "לתפוס" הגולשים (כפי שהופיע באתר mashable)

דף פייסבוק חדש

לעומת הדף הנוכחי:

דף פייסבוק נוכחי

2. כפתור "החלף חשבונות" עבור מי שמנהלים מספר חשבונות במקביל ונדרשים לעבוד בכולם.

3. התווסף כפתור "שאלות" המאפשר למנהלי דפים לתקשר עם הקוראים שלהם.

4. קטגוריית "זיכרונות", המאפשרת לשמור ולחלוק סטאטוסים ישנים, שכבר נעלמו מזמן, וקשה למצוא אותם בדרך אחרת (ובואו נודה על האמת, פייסבוק לא מצטיינת בחיפוש אחורה והדרך היחידה לעבור על סטאטוסים ישנים כיום היא בדרך כרונולוגית ומייאשת). הקטגוריה החדשה שהתווספה מאפשרת לראות סטאטוסים ישנים ותמונות ישנות, המחולקים לפי "שנים של חברות" בפייסבוק.

5. אופן הצגתן של תמונות שונה – אלה הפכו גדולות יותר, הכיתוב שתחתיהן הפך קטן יותר, ונוספו כפתורי הזזה לימין ולשמאל, על מנת לדפדף בין תמונות. בנוסף, אפשר להציג תמונות באופן בלעדי (כאשר כל המסך שחור ורק התמונה בולטת). למרות שכפי שניתן לראות בתמונה היו עם זה כמה תקלות והודעות שגיאה לא ברורות.

תמונות בפייסבוק

6. האפשרות לאזכר שמות של חברים ודפים בלי לכתוב בתחילתם @ בתוך סטטוסים, הודעות וכו'.
בעיה נוספת (שנראה שמקורה בטעות) אפשרה למנהלי דפים לכתוב בדפים אחרים (לא של יחידים, כי אם של חברות). נדמה שפה מדובר לא בפיצ'ר, כי אם בטעות (שלא לומר באג), שהצליח להפיק כמה תמונות משעשעות של צילומי מסך ברשת.

אבל גם אם פייסבוק הייתה משחררת פיצ'רים חדשים, מה הבעיה בזה?

אין בעיה, וכולנו אוהבים שדרוגים ושינויים, בעיקר כשאלה מבוססים על חוויות משתמש של קהל המשתמשים, ונועדו לשפר את חוויית הגלישה באתר, אולם עם זאת הכעס של חברי האתר היה על השינוי שנערך בדפים, מבלי שניתנה הודעה מוקדמת וזמן היערכות. משתמשי פייסבוק רבים תלויים באתר לצרכים עסקיים ושיווק ברשתות חברתיות, כך ששינוי שלו ללא הודעה מוקדמת וזמן היערכות, יוצרים בעיה לא פשוטה עבור מי שנדרשים ללמוד את השינוי "בזמן אמת". זאת ועוד – פייסבוק עצמה הצהירה שהיא רואה במשתמשיה "שותפים לעשייה", כך שנאה דורש, נאה מקיים, ולא עושים שינויים לשותפים מבלי להודיע להם קודם. כאמור, פייסבוק התנצלה ממושכות.

בשורה התחתונה – אין לי אלא לקוות שאף אחד בפייסבוק לא איבד את המשרה שלו בגלל הטעות הזו, ושהפיצ'רים המדוברים ואחרים ישוחררו בזמן ובמקום שפייסבוק תבחר.

אם יצא לכם לראות ולנסות את החידושים במהלך הזמן הקצר שהופיעו באתר, כתבו לנו בתגובות!

2 תגובות על הפעם פייסבוק לא תקבל לייק … תקרית הפיצ'רים שעלו וירדו במהירות האור

Avatar

כפיר

28 בדצמבר, 2010 בשעה 17:32

מעניין, אם חושבים על זה, אין שום תקדים לרשת חברתית בגודל כזה, אולי פשוט כדי לבצע שינויים בסדר גודל כזה ולהבין כיצב המערכת תתפקד בפועל אל מול 300 מיליון משתמשים צריך פשוט לנסות ולראות ?

Avatar

שלומי

29 בדצמבר, 2010 בשעה 14:35

כפיר אם תדייק, אז מדובר במעל 500 מיליון חברים בפייסבוק, לא 300 ואכן, עושה רושם שצריך פשוט לנסות ולראות

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק