כל הכלים האינטרנטיים שהעסק שלך צריך

בקטגוריות: כלים לעסקים

10 אוג' 2011

ישנם כל כך הרבה כלים מבוססי אינטרנט הנותנים פתרונות לעסקים בתחומים של תקשורת, פיננסים, הנהלת חשבונות, ניהול לקוחות, סטטיסטיקה, דוא"ל ועוד.

חלק מהם ניתנים בחינם, חלקם בתשלום נמוך יחסית וחלקם משתייכים לקטגוריה של תוכנות יקרות שיכולות לעלות מאות דולרים בחודש ויותר.

עסק קטן עם אתר אינטרנט שאינו מוכר מוצרים ברשת יכול להסתדר עם כלים חינמיים, עסקים שמוכרים מוצרים באינטרנט ככל הנראה יצטרכו לשדרג קצת את "ארגז הכלים" שלהם ולשלם על חלק מהם, אך עדיין, מדובר על הוצאות מזעריות יחסית לעלויות של תוכנות אותן היה על העסק לרכוש בעבר.

עם זאת, די קשה לבחור את הכלי המתאים מבין עשרות ומאות האופציות הקיימות והעובדה שכמעט כל יום צצים כלים חדשים רק מקשה על ההחלטה.

חברת BESTVENDOR שמה לעצמה מטרה לעזור לעסקים קטנים ולסטארטפים לא לטבוע בים הכלים המוצעים להם ובנתה פלטפורמה המאפשרת לשתף ולמצוא כלים שעסקים אחרים משתמשים בהם. כרגע המערכת נמצאת בשלב טסטינג וניתן להירשם כדי לקבל גישה לגרסת הבטא כשתצא.
לאחר מסירת המייל אתם מתבקשים לענות על סקר קצר ובהתבסס על הסקר, החברה פרסמה בבלוג שלה נתונים אודות שימוש בכלים אינטרנטיים שונים.

אספנו כמה מהפופולריים ביותר וכמה כאלה שלא הכרנו קודם. תהנו.

דוא"ל

לפי הסקר, הכלי הפופולארי ביותר לשירותי דוא"ל, יומן וכל הקשור לזה, google apps מנצח בגדול. חבילה לעסקים קטנים של google apps עולה 5$ לחודש וכוללת בתוכה ג'ימייל מורחב ומשוכלל של 25 ג'יגה, calendar, google docs, google cloud connect ועוד.

google apps

כלי נוסף שאמנם רק 2% מהמשתתפים בסקר משתמשים בו, אך אולי כדאי לבחון אותו הוא rackspace. גם הוא מציע תיבת דוא"ל גדולה יחסית של 10 ג'יגה, גיבויים יומיים, סינון ספאם, אינטגרציה עם מכשירים שונים ו-250 מגה של אחסון. עלות: החל מ- 2$ לחודש.

ניהול חשבונות

לפי הסקר הנ"ל, רוב בעלי העסקים משתמשים בכלי שנקרא Quickbooks - מדובר על 71% מהנשאלים. האתר מציע המון אפשרויות ותוכניות החל מ- 12.95$ לחודש המאפשרות להוציא קבלות וחשבוניות, דוחו"ת מתקדמים ועוד. לא בטוח שכלי הזה שימושי בארץ, ולכן הנה שני כלים מקומיים דומים:

FLEX – מציע הפקת חשבוניות וקבלות, ניהול לקוחות, דוחות, התממשקות למערכת CRM ועוד. מחיר: 39 ש"ח לחודש.

ניהול חשבונות flex

Icount – מאפשר הפקת מסמכים, חתימה דיגיטלית, התממשקות לחשבשבת, אפשרות העברת נתונים לרו"ח, ללא הגבלת משתמשים. מחיר: המערכת עובדת לפי שיטת "לא הנפקת, לא שילמת", כלומר, התשלום הוא לפי כמות המסמכים המונפקים. החל מ- 19 ש"ח בחודש (ל-10 מסמכים).

 ניהול חשבונות אונליין icount

ווב-אנליטיקס

כצפוי, גוגל אנליטיקס במקום הראשון עם 70% משתמשים. לדעתי אין צורך להסביר ולספר על התוכנה, אם במקרה אתם עדיין לא משתמשים בה, כדאי מאוד שתתחילו. אתמול.
הנה עוד כמה פוסטים בתחום ניתוח אתרים שיעזרו לכם.

במקום השני (עם 2% לעומת 70% – רק שתבינו את ההבדל והקפיצה), webtrends תוכנה שמציעה מגוון של שירותים הכוללים מעקב סטטיסטי אחר האתר, מכשירים ניידים, והחידוש: פייסבוק ורשתות חברתיות. בארץ, ישנן כמה חברות גדולות שמשתמשות בתוכנה. לעומת אנליטיקס, וובטרנדס אוספת את המידע דרך השרת ולא דרך COOKIES וסקריפטים והמידע נשמר בשרתי החברה המשתמשת בה. המחיר לא מצוין באתר, אך מדובר בסכומים של עשרות אלפי דולרים.

webtrends
מתוך האתר של webtrends

עיצוב אתרים

בתחום הזה נאלצים רוב העסקים לפתוח את הכיס ולשלם על חבילת התוכנות המקצועית הכי פופולרית והיא החבילה של Adobe שנותנת פיתרון מלא לעיצוב, עריכה ובניית אתרים ומחירה דרך האתר של החברה מתחיל מ- 1200$. הגרסה המותאמת לעברית שהיא גרסת ME עולה אצל המשווק המורשה בארץ כ-10000 ש"ח.
עם זאת, אם אתם לא מעצבים אבל צריכים מדי פעם להשתמש בתוכנות עריכה לתמונות או מוצרים גרפיים, יש כמה פתרונות חלופיים חינמיים.

Gimp – תוכנת קוד פתוח המתקרבת ביותר לפוטושופ ומאפשרת אופציות עיבוד תמונה מתקדמות.

 תוכנת עיצוב חינמית gimp

Scribus – גם היא תוכנת open source ובעזרתה ניתן לבצע עיצוב מוצרי דפוס ועימוד.

סליקה

במקום הראשון PayPal עם 27%, שעכשיו זמין גם בארץ אבל עדיין לא מאפשר סליקה של כרטיסי אשראי מקומיים. בארץ קיימים עוד מספר כלים ושירותים שמאפשרים סליקה אונליין, חלקם דורשים התקשרות עצמאית עם חברת האשראי וחלקם לוקחים את זה על עצמם, מה שבדר"כ בא לידי ביטוי בעמלות גבוהות יותר.

הנה כמה מהם: פלא פיי, tranzila, וואלה פיי.

בעקרון, במבחינת עמלות, PayPal כנראה בין המשתלמים ביותר אך יש לו כמה חסרונות אחרים. אחד מהם הוא שלא תמיד הגולש מועבר באופן אוטומטי חזרה לאתר המוכר לאחר ביצוע התשלום וכמו שאמרנו, לא ניתן לשלם בכרטיסי אשראי מקומיים.

רשימת תפוצה

לפי הסקר Mail Chimp (עד 2000 רשומים חינם, אח"כ 10$ בחודש) במקום הראשון, אחריה Constant Contact (עד 500 רשומים – 15$ לחודש) כלי נוסף ומצוין שמשום-מה לא הופיע בסקר הוא GetResponse (עד 250 רשומים 9.95$ לחודש, 18$ עד 1000 רשומים) GetResponse "מסתדר" לא רע עם עברית וניתן, עם קצת התאמות ליצור טפסים בעברית וגם מיילים.

הפתרון הישראלי והפופולארי הוא רב-מסר, באתר החברה מצוין כי "מערכת רב מסר היא ללא ספק המערכת המקצועית והמתקדמת בישראל". מחיר: 95 ש"ח לחודש ל-1000 רשומים.

רשימות

במקום הראשון היא תוכנת Evernote. אם לא אתם לא מכירים את התוכנה הזו, מומלץ מאוד לנסות. נוחה מאוד לרשימות, שמירת כתובות אינטרנט ואפילו תמונות. פועלת גם במחשב וגם במכשירים ניידים למיניהם.

evernote

במקום השני שוב גוגל עם google docs.

טלפוניה

גם לצורך תקשורת, הרבה עסקים נעזרים בכלים אינטרנטיים. סביר להניח שהראשון שעולה לכם בראש הוא Skype אך להפתעתי הוא נמצא רק במקום הרביעי עם 7% משתמשים, כאשר במקום הראשון Google Voice (שעדיין לא זמין בארץ) ובמקום השני  Ring Central.

לסיכום אפשר לומר שרוב העסקים הקטנים מחפשים פתרונות חינמיים או בעלות נמוכה ובהרבה מקרים, גוגל היא זו שנותנת את הפתרונות הללו.

פספסנו משהו? אם יש כלים אינטרנטיים נוספים שאתם משתמשים בהם בעסק שלכם, אנחנו רוצים לדעת!

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק