מילות מפתח שמביאות כסף

בקטגוריות: פרסום ממומן|קידום אתרים

4 מאי 2011

כולם מכירים את כלי מילות המפתח של גוגל, ואולי משתמשים גם בכלים נוספים, שבמהות שלהם, עושים את אותו הדבר: מציגים מילות חיפוש הקשורות לביטוי שהכנסנו, כמה חיפושים ישנם בחודש למילות מפתח אלה, ולעתים, נתונים נוספים.

אבל איך בוחרים אילו מילות מפתח הכי רלוונטיות לאתר שלנו? אילו ביטויים כדאי לקדם במנועי חיפוש או בפרסום ממומן? התשובות לשאלות האלה נראות ברורות, אך לא תמיד האפשרויות המתבקשות הן הטובות ביותר מבחינה עסקית.

למה בכלל חשוב לבחור את מילות המפתח הנכונות?

מילות מפתחמעבר לחישוב של עלות-תועלת (כמה אנחנו מוכנים להשקיע כדי להביא X גולשים לאתר שלנו), לעתים, גם אם נוכל למקם את האתר שלנו בראש תוצאות החיפוש בביטויים תחרותיים, ולקבל את הטראפיק הרצוי, זה לא בהכרח יביא את התוצאות הרצויות. אולי המשפט הזה נשמע קצת לא הגיוני – הרי חיפשנו להביא יותר גולשים לאתר, אז למה זו לא התוצאה הרצויה? מכיוון שאם מטרת האתר שלכם היא טראפיק, בחרתם מטרה לא נכונה. מטרה היא ביצוע פעולה או פעולות מסוימות באתר כמו הרשמה, רכישה, קריאה של מספר דפים, יצירת פנייה ועוד. ולכן – יותר טראפיק לא בהכרח אומר יותר תוצאות (אפילו אמרו את זה בכנס האחרון של גוגל…)

הנה דוגמא:

אתר המוכר אונליין ציוד לאקווריומים ודגי נוי, הצליח למקם את עצמו בדף ראשון בביטוי "דגי נוי". הביטוי הזה מביא לו אחלה טראפיק, אבל אחוז הרכישות באתר לא גדל. והרי זו המטרה הסופית של האתר. למה זה קרה? כי אנשים המחפשים את הביטוי "דגי נוי" לא בהכרח מחפשים לקנות משהו הקשור לדגים. יכול להיות שהם מחפשים מידע על איך לגדל אותם, אולי הם מחפשים תמונות, אולי אלה בכלל תלמידים שמכינים עבודה לבית הספר.

כשבוחרים מילות מפתח או עושים מחקר מילות מפתח, השיקול החשוב הוא, לאו דווקא כמות הטראפיק שתוכלו לקבל מביטוי זה, אלא מה כמות ההמרות (ביצוע הפעולות הרצויות) שהביטוי נותן. מילת מפתח שלא מביאה רכישות/פניות (או כל מטרה אחרת באתר) לא שווה השקעה של זמן וכסף.

לעתים קרובות, מילות מפתח ממוקדות (אקווריום לדגים לעומת דגי נוי) יעילות יותר מבחינת המרה מאשר הביטויים הכלליים בעלי מספר רב יותר של חיפושים. סביר יותר שגולש שמחפש "מאלף כלבים בתל אביב" יהיה מוכן לשלם כסף עבור שירות שיעזור לו באילוף הכלב שלו, מאשר גולש שהקליד "אילוף כלבים".

אז איך כן בוחרים מילות מפתח?

הנה כמה רעיונות לבחירת מילות מפתח מנצחות:

  • שמות מוצרים: אם מישהו מחפש שם של מוצר, הוא כנראה רוצה לקנות אותו. אולי הוא מחפש איפה לרכוש את המוצר ואולי הוא מחפש ביקורות על המוצר כדי להצדיק רכישה. בכל מקרה, אופטימיזציה של האתר וקידום שמות מוצרים יביאו לכם טראפיק שמוכן לקנות.
  • ביטויי בעיה: אם למישהו יש בעיה אמיתית שדורשת פתרון, סביר להניח שיהיה מוכן לשלם כסף כדי לפתור אותה. דוגמאות למילות חיפוש כאלה יכולות להיות "הורדת שומן מהבטן" "משבר בנישואים" "ריפוי טבעי לאלרגיה" וכו'.
  • ביטויי מידע: סוג הביטויים האלה נותנים המרה לאט יותר מהאחרים, אבל לבסוף זה עובד. מדובר על גולשים המחפשים מידע או הדרכה כלשהי. כמו למשל "איך לנגן בגיטרה" או "מדריך אילוף כלבים". התפקיד שלכם הוא לקשר את אותם הגולשים למידע שהם מחפשים ובהמשך, להציע להם לרכוש את המידע או מוצרים שקשורים לנושא.

כמובן שלפני שמחליטים להתמקד בביטויים מסוגים אלה כדאי לבדוק את כמות החיפושים שיש להם. לא נרצה לעשות אופטימיזציה ולקדם מילת חיפוש שיש לה 10 חיפושים בחודש.

הנה עוד כלי שיעזור לכם למצוא רעיונות למילות מפתח רווחיות:

Google insights for search

אם אתם עוד לא מכירים את הכלי הזה, כדאי לכם לעשות איתו היכרות ומהר. הכלי הזה מציג לכם מגמות של חיפושים עבור ביטויים שונים ומה שעוד יותר טוב – רעיונות לביטויי מפתח שהפופולאריות שלהם נמצאת בעליה.

הכנסתי את הביטוי "אילוף כלבים" והנה הגרף שקיבלתי (מ-2004 ועד היום):

מגמות חיפוש

מתוך הגרף אפשר לראות שהפופולאריות של הביטוי הזה בירידה בערך מאמצע שנת 2008. לעומת זאת, אם נסתכל מתחת לגרף נראה שהביטויים "אילוף גורים" "אילוף כלבים עצמי" ו- "קורס אילוף כלבים" מסומנים כ- Breakout, כלומר, ביטויים עם עלייה חדה בכמות החיפושים.

insights

לצערי, הכלי לא מציג תוצאות עבור ביטויים מסוימים בעברית, כיוון שנפחי החיפוש קטנים מדי בשבילו, אבל עדיין אפשר ורצוי מאוד להשתמש בו כדי לגלות הזדמנויות.

קרדיט תמונה: שימוש במסגרת creative commons מאת eSocialMediaShop

איך אתם מוצאים ביטויי מפתח מצליחים?


הנה עוד פוסטים בנושא:

דרשתם כבר את דף מיקומי גוגל המגיע לכם?

פעילות חברתית עוזרת למיקום בתוצאות חיפוש

תגובה אחת על מילות מפתח שמביאות כסף

Avatar

אילן רוזנבלט

6 במאי, 2011 בשעה 8:40

חובה לקרוא

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק