סיכום שנת 2011 באינטרנט וקמפיינים להשראה

בקטגוריות: חדשות אינטרנט|שיווק באינטרנט|שיווק בוידאו|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

21 דצמ' 2011

אנחנו ממש מתקרבים לסיום שנת 2011. אז מה היה לנו השנה?

הנה כמה מהפוסטים הבולטים של השנה בבלוג:
לא מעט מהם היו מוקדשים לפייסבוק – כלים חדשים, שינויים בעיצוב ובממשק, אפשרויות פרסום, סטטיסטיקה ועוד.
השנה פייסבוק השיקה את הסיפורים הממומנים ואת תיוג התמונות האוטומטי (שגרם לה די הרבה בעיות), הישראלים בילו בפייסבוק יותר זמן מכל שאר העולם, ראינו דפי עסקים חדשים, צצו חנויות מקוונות בתוך פייסבוק וקיבלנו insights חדשים ולבסוף, פייסבוק הפתיעה את כולם בועידת F8 עם פרופיל הטיימליין ועדכון ה- open graph.

גוגל השיקה את גוגל פלוס, ויצרה הרבה סקרנות כאשר אפשרה גישה רק באמצעות הזמנות לרשת החברתית החדשה, ומאז כבר הספיקה להגיע ליותר מ-40 מליון משתמשים ולהשיק דפי עסקים.

קיבלנו גרסה חדשה של גוגל אנליטיקס עם תוסף real time, גוגל הציגה חידושים בכנס google IO וכמה וכמה עדכונים לאלגוריתם החיפוש.

לסיכום השנה, החלטתי לרכז כמה קמפיינים מוצלחים במיוחד שיתנו לכם השראה לשנה הבאה:

הסבון שהפך לאגדה

רובכם ודאי שמעתם על Old Spice ולא בגלל הסבון. הקמפיין הויראלי של אולד ספייס עשה הרבה מאוד רעש.

Old Spice הוא מותג של סבון נוזלי לגברים. המטרה של אולד ספייס היתה לגרום לשיחה בין נשים וגברים לגבי סבון גוף כדי שנשים יפסיקו לקנות לגברים סבונים של נשים ויקנו סבון מיוחד לגברים.

הקמפיין עצמו שאומר "תריח כמו גבר, גבר" עלה כבר ב-2010, ואחרי שיצר הרבה מאוד באזז, אולד ספייס רצו יותר אינטראקציה עם הגולשים. וכך עלה הקמפיין Old Spice Response שבו הכוכב של הפרסומת ענה על שאלות גולשים שהגיעו דרך טוויטר, פייסבוק ויוטיוב. נוצרו 187 סרטוני-תגובה כאלה שהועלו ליוטיוב והפכו לקמפיין הויראלי הגדול.

הנה הקייס-סטאדי שזכה בתחרות Cannes Lions ביוני השנה.

באנר מוביל

מוקדם יותר השנה דיברתי על באנרים כאמצעי פרסום באינטרנט והאם המדיום הזה הולך ונעלם. הנה דוגמא מצוינת לקמפיין באנרים יצירתי במיוחד.

המטרה: קמפיין באנרים לחשיפת Opel Movano – משאית המסוגלת לשאת עד 3.5 טון. החברה יצרה קמפיין באנרים בשם "הבאנר הראשון שיעביר את הדברים שלך באינטרנט". משתמשים שלחצו על הבאנר יכלו להעלות קובץ ולשלוח אותו לחבר באמצעות "המשאית האינטראקטיבית של OPEL".

התוצאה? תוך פחות מחודש 5680 קבצים הועברו בעזרת המשאית הוירטואלית בכל העולם.

הניסוי של Sony Ericsson

עם ההשקה של הסמרטפון Xperia באוסטרליה, סוני אריקסון החליטו לעשות ניסוי חברתי. בגלל בעיות טכנולוגיות בעבר, דף הפייסבוק שלהם היה מלא בתלונות של לקוחות.

כדי לשפר את התדמית בפייסבוק, סוני אריקסון גייסו את טומי ליטל, קומיקאי עולה באוסטרליה ונעלו אותו בחדר ל-8 שעות עם מכשיר Xperia כאשר המטרה שלו היתה לזכות בכמה שיותר לייקים בדף של Xperia. הגולשים יכלו לתקשר איתו ישירות דרך הודעות טקסט ווידאו בטלפון ולשחק איתו סוג של אמת או חובה חד צדדי – כלומר, לתת לטומי משימות. טומי קיבל במהלך אותו היום יותר מ-850 משימות ודף הפייסובק קיבל כ-1500 לייקים.

שמח במיטה עם איקאה

איקאה  תמיד יודעת להפתיע בקמפיינים יצירתיים ולנצל לטובתה את המדיה החברתית. הקמפיין Happy to Bed שהושק בבריטניה משלב וידאו עם Facebook Connect. לאחר וידאו קצר המשתמש מקבל אפשרות להירשם באמצעות פייסבוק, להגדיר כמה הגדרות ולקבל סרטון מותאים אישית עם חדש שינה מושלם בשבילו. משם אפשר ללחוץ על החפצים בחדר ולעבור לאתר איקאה כדי לראות פרטים על הפריט, להדפיס רשימת קניות שכוללת את כל החפצים ועוד.

Ikea Happy To Bed

Ikea Happy To Bed Campaign
מקור: צילום מסך

מכירים עוד קמפיינים מוצלחים? שתפו!

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק