עסקים צריכים חברים ברשתות חברתיות ולא לייקים

בקטגוריות: שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

23 נוב' 2011

עד לפני האינטרנט ההמצאות הטכנולוגיות בתחום התקשורת אפשרו או שיחה או פנייה לקבוצה. באמצעות טלפון ניתן היה לשוחח ובאמצעות עיתונים, טלוויזיה ורדיו לפנות לקבוצות. אי אפשר היה לשלב ביניהם.

האינטרנט שינה את המצב: הוא מאפשר גם ליצור קבוצות וגם לשוחח איתן.

העניין הוא, שאנחנו לא יכולנו להשתנות כל כך מהר ולכן בתחילת "עידן האינטרנט" התקשורת עדיין היתה חד צדדית, כלומר, עסקים או ארגונים פרסמו מידע כלשהו והצרכנים צרכו אותו. לעומת זאת השיחות התייקמו בקבוצות קטנות בצ'אטים או פורומים.

לאט לאט נוספה אופציה של תגובות, טוקבקים וכמובן, המדיה החברתית שהצליחה באמת לנצל את החידוש שבאינטרנט: היכולת ליצור שיחות עם קבוצות ולהפוך את צרכן התוכן ליצרן.

One Way
שימוש בתמונה במסגרת Crwative Commons מאת: Writing On The Wall

העסקים עדיין מתקשים להסתגל

למרות שנכתבו אינספור מאמרים על כך שעסקים שרוצים לנצל את המדיה החברתית לטובתם צריכים ליצור שיחה עם הלקוחות הפוטנציאלים שלהם ולא רק לספק מידע באופן חד צדדי, עדיין, עסקים רבים מתקשים להבין שמדיה חברתית שונה מאוד מכל ערוצי הפרסום שהכירו קודם ויש להתייחס לשיווק ופרסום במדיה זו בצורה שונה על מנת להפיק ממנה תועלת.

במאמר שפרסם לאחרונה קלייד מק'נדריק באתר Mashable שנקרא "למה מותגים צריכים חברים בפייסבוק ולא אוהדים" הוא מדבר בדיוק על זה:

"סטארבקס (רשת בתי קפה עולמית) שהיא אחד המותגים הפופולריים בפייסבוק, למרות כמות האוהדים העצומה (מעל 26 מליון!) מצליחה להפעיל (engage) רק חלק קטן מאוד מאוהדים אלה. למשל, פוסט שהופיע לאחרונה בדף של סטארבקס על ספלים אדומים חדשים לקראת כריסמס קיבל רק 0.049% לייקים ו- 0.002% תגובות."

המספרים נראים גדולים, אבל מבחינת אחוזים, זה עדיין מעט מאוד.

Starbucks Facebook
מקור: צילום מסך דף פייסבוק של סטארבקס

והם לא היחידים. הרבה מאוד עסקים, גם אם הצליחו לגייס כמות גדולה יחסית של לייקים בעמודים שלהם בדרכים כאלה ואחרות מסתכלים בסוף החודש על מספרים דומים בדוחות הסטטיסטיים שלהם.

להתנהג בצורה אנושית

"האתגר הגדול של החברות הוא להפוך מחברה עם מוצר למקור איכותי של תוכן מעניין, מבדר ושימושי" אומר מק'נדריק.

וכדי שזה יקרה, עסק צריך להתנהג יותר כמו אדם ופחות כמו חברה או מותג. עסקים צריכים ללמוד לחקות התנהגות אנושית בנוגע לשיתוף ופעילות ברשתות חברתיות. אנשים אוהבים "לבשר חדשות", לשתף תמונות כדי "להוכיח שהיו שם" ולנצח חברים שלהם במשחק חברתי. עסקים שיצליחו לשקף סוג כזה של פעילות, יקבלו יותר אינטראקציה ועניין מצד גולשים.

כדי להשיג את זה, החברות צריכות לשתף פעולה עם אנשים שהכי פעילים ברשתות חברתיות, שאוהבים להיות הראשונים לספר על משהו. הכלי Klout שכתבתי עליו בעבר, יכול לעזור לאתר גולשים כאלה.

klout
מקור: צילום מסך Klout

כדי ליצור את הקשר ושיתוף הפעולה, בהחלט דרושים זמן והשקעה. אבל התוצאה תהיה שווה את זה.

העסקים הקטנים מרוויחים

אולי לא שמתם לב, אבל דווקא לעסקים הקטנים יש פה יתרון עצום על החברות הגדולות. לעסקים קטנים הרבה יותר קל להיות "אנושיים" ברשתות החברתיות. יכול להיות שבתור עסקים קטנים, תמיד ניסיתם ליצור "רושם של גדולים" – להציג לקוחות חשובים, לעצב לוגו ומיתוג שישדרו רצינות. כל זה חשוב, אבל כמו שאמרנו, הגישה במדיה החברתית צריכה להיות שונה. היכולת שלכם להציג את העסק שלכם כ"אנושי", לדבר עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם בגובה העיניים ולשתף תכנים מעניינים תתן לכם תמורה גדולה מאוד ברשתות החברתיות.

מה גורם לכם לשתף תוכן של עסקים/מותגים?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק