פרסום בנייד? כדאי לחשוב על זה.

בקטגוריות: פרסום באינטרנט|פרסום בגוגל|פרסום ממומן

20 יולי 2011

הסמארטפונים מציפים את השוק ונדמה שכל מי שיש לו מכשיר ללא אפשרויות Touch ואפליקציות קצת "נתקע בעבר".

לפי נתוני חברת הסקרים והסטטיסטיקה IDC יצרני הסמרטפונים יספקו השנה כ- 472 מליון מכשירים, שזה ב-160 מליון יותר מאשר בשנת 2010. בקצב הזה, עד 2015 כמיליארד אנשים יחזיקו בסמטרפון.

גם בכנס גוגל האחרון דיברו לא מעט על אפשרויות הפרסום במכשירים ניידים – טכנולוגיות חדשות, הזדמנויות ועוד.

אני מניח שכבר הבנתם שאפשרויות הפרסום והשיווק הנוספות שנפתחות לנו ע"י המכשירים הניידים הולכות וגדלות בקצב מסחרר ויש כאלה שכבר מנצלים היטב את המגמה.

לפני שתרוצו להעלות קמפיין במכשירים ניידים, כדאי להתכונן מראש וקודם כל להגדיר את מטרת הפרסום: הגברת מודעות, הורדת אפליקציה או תוכן אחר, רכישה, הרשמה באתר וכו'.

בנוסף, רצוי להפריד בין מסעות פרסום המיועדים למובייל ובין מסעות פרסום אחרים כדי שיהיה יותר קל לעקוב אחר הביצועים של קמפיין המובייל ולהתאים אותו למטרה.

אז מהן האפשרויות?

מודעות טקסט

זוהי אופציה די דומה לפרסום במודעות טקסט במחשבים רגילים, אבל, המסר צריך להיות מותאם בהתחשב בכך שהגולש צופה במודעה במכשיר הנייד שלו. לא רק המסר צריך להיות מותאם אלא גם הדף אליו מגיע הגולש לאחר שלחץ על המודעה. אם הגולש מועבר לאתר הרגיל שלכם שאינו מותאם לצפייה במכשיר נייד, סביר מאוד להניח שהקליק הזה יהיה מבוזבז. כדאי מאוד ליצור דפי נחיתה שמתאימים לצפייה במובייל וכיוון שבדר"כ זמן הגלישה במובייל יהיה קצר יותר, רצוי שאותו דף נחיתה וגם המודעה יעבירו מסר אחד ברור וממוקד.

בתוצאות החיפוש, המודעות יופיעו בצורה די דומה לאופן שבו הן מופיעות במחשב. באתרים המותאמים למובייל, המודעות יופיעו בדרך כלל בתחתית או באמצע העמוד.

מודעות טקסט עם מספר טלפון

אופציה נוספת ושימושית שאפשר להפעיל בקמפיין המיועד למובייל היא לפרסם מודעת טקסט כאשר במקום קישור בתחתית המודעה, יופיע מספר טלפון. לחיצה עליו תבצע התקשרות מיידית ע"י המכשיר הנייד. זוהי אפשרות מצוינת לבעלי מקצוע או עסקים אשר מעוניינים בעיקר בפניות טלפוניות. אינסטלטור, למשל.

מודעות טקסט עם קישור לאפליקציה

אם פיתחתם אפליקציה לנייד ואתם מעוניינים לפרסם אותה, הכי טבעי שתעשו את זה באמצעות פרסום ממומן במכשירים הניידים. לצורך כך, ישנה עוד אופציה נחמדה המאפשרת להוסיף בתחתית המודעה שלכם קישור ישיר להורדת האפליקציה.

מודעות בתוך אפליקציות

אלה מודעות שיופיע בדר"כ בתחתית או בראש המסך כאשר הגולש נמצא בתוך אפליקציה כלשהי. כמעט תמיד אלה אפליקציות חינמיות. אבל תחשבו על זה – מה לדעתכם אחוז האפליקציות החינמיות לעומת אפליקציות בתשלום שיש לכל בעל מכשיר חכם בממוצע?

לעתים, מודעות בתוך אפליקציות יוכלות להופיע אפילו על גבי מסך מלא, בדומה ל- POP UP שאנו מכירים מהגלישה במחשב.

את כל האפשרויות האלה ניתן להפעיל דרך ממשק האדוורדס שאתם מכירים, צריך רק להגדיר שאתם מעוניינים להציג את המודעות במכשירים חכמים והגדרות נוספות לגבי האופציות שהצגתי קודם. למודעות תמונה ובאנרים יש גם הגבלות מסוימות כמו משקל (50 ק"ב), פורמט (gif, jpg, png – לא פלאש) וגודל המודעות.

הנה סרטון חמוד המספר על האופציות הנ"ל:

בנוסף, APPLE יצרו מערכת שנקראת iAd שזהו בעצמם ממשק לפרסום המוטמע בתוך מערכת ההפעלה iOs 4. מערכת זו מציגה אפשרויות מתקדמות של פרסום בתוך אפליקציות לכל משתמשי מערכת הפעלה iOS 4 וזאת מבלי לעזוב את האפליקציה בה השתמש הגולש כאשר ראה את המודעה.

הנה דוגמא:

פרסום במערכת iAd
מתוך itunes

כדי שתדעו מה ואיך כדאי לפרסם, הנה כמה מגמות של חיפוש המתבצע במכשירים ניידים.

אנדי צ'ו ופול פנג האחראים על תחום המובייל בבינג וגוגל שיתפו את המידע הבא:

אנדי צ'ו מציין כי 50% מהחיפושים הם בעלי אופי מקומי, 46% מחפשים תוכן בידורי. זה אומר שאנשים גולשים במכשירים הניידים שלהם בעיקר כשהם בדרך, הם מחפשים לקרוא חדשות או למצוא ולהחליט מה לעשות עכשיו ולאן ללכת. כלומר, המשתמשים האלה מוכנים לנקוט בפעולה או לבצע רכישה.

גוגל ציינו את הנתונים הבאים לגבי החיפושים במובייל:

15% מהחיפושים קשורים למוצרי אלקטרוניקה

יותר מ-29% מהחיפושים קשורים למסעדות

כמובן שחיפושים פופלריים נוספים יכולים להיות כתובות בתי עסק מסוימים, מפות, מסלולי נסיעה, מספרי טלפון. אם תדעו להתאים את הפרסום שלכם לסוג החיפושים הללו ולתת מענה לשאלה או צורך של הגולש באותו רגע – מובטח לכם קמפיין מוצלח במיוחד.

ניסיתם לפרסם במכשירי סמרטפון? מה היו התוצאות? ספרו לנו בתגובות.

פוסטים נוספים על פרסום ממומן:

מילות מפתח שמביאות כסף

פרסום אישי – הדבר הבא בפרסום ממומן

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק