שלושה שלבים בדרך אל קמפיין מוצלח ברשתות חברתיות

בקטגוריות: ניתוח אתרים|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

9 מרץ 2011

"הדרך לבצע קמפיין מוצלח ברשתות חברתיות היא אחת החשובות אם לא ה" – בעולם של היום (אם תרשו לי רגע להשתמש במשנתה של קשת מ"ארץ נהדרת"….). נוכחותן של הרשתות החברתיות בחיינו היא בלתי ניתנת לערעור. החשיבות שכולנו מייחסים לחיינו הוירטואליים במדיה החברתית היא עצומה, ואין פלא כי גם בעלי עסקים ומותגים שמים כיום דגש משמעותי יותר ויותר על שיווק חברתי. כמובן, כל מוצר וכל מותג דורש קמפיין המאופיין בדרכים שונות זו מזו, אולם הניסיון מורה, כי הדרך אל קמפיין מוצלח עוברת בדרך כלל באותן תחנות.

כמו בצבא, גם קמפיין מוצלח ושיווק ברשתות חברתיות נחלק לשלושה חלקים

מעתה, אל תאמרו "אוף, כמה עבודה צריך לעשות בשביל להצליח להריץ קמפיין שיווקי מוצלח ברשת חברתית", כי אם תמקדו את כל הפעילות בשלושת השלבים של יצירת קמפיין מוצלח ברשתות אלה – העלאה, ניהול, מדידה ואופטימיזציה.

העלאה

בשלב ראשון זה, יש להתמקד ביצירת נוכחות ברשתות החברתיות הגדולות והנפוצות ביותר – פייסבוק, לינקד-אין, יוטיוב וטוויטר. ישנם מי שיבקשו להרחיב את הקמפיין גם לבלוגים ולפליקר, מה שכמובן מהווה יתרון נוסף במידה ומבוצע שימוש נכון במדיה. כלומר, ליצור דפים, פרופילים, להעלות חומרים מתאימים, גרפיקה, הצעה ייחודית.

קסטרו מציגה בדף הפייסבוק את הקטלוג החדש (קמפיין):

דף פייסבוק של קסטרו

ניהול

שלב הניהול הוא שלב חשוב במיוחד, במסגרתו מנוהלת למעשה הנוכחות ברשתות החברתיות שהוזכרו לעיל – הגברת כמות הלייקים, יצירת טראפיק ושימור של נוכחות גבוהה ברשת, בדיקת הקשר שבין חשיפה ותגובה של הגולש וטיוב האינטראקציה עם הגולשים. חשוב מאוד בשלב הזה להגדיר את המטרות המדויקות של הקמפיין – האם הצלחתו נמדדת רק במספר הרכישות שבוצעו למוצר או לשירות שמאחוריו, או שמא קמפיין מוצלח הוא כזה שעורר מודעות וחשיפה למותג, הגדיל את הטראפיק באתר ועורר עניין אצל הגולשים?

החלק החשוב בקמפיין הוא דפי הנחיתה שאליהם תכוונו את הגולשים שיגיעו מרשתות חברתיות. הדפים האלה צריכים להיות בנויים סביב הקמפיין ברשתות החברתיות וצריכה להיות מותקנת בהם גוגל אנליטיקס או תוכנה סטטיסטית אחרת כדי שאפשר יהיה לבצע את השלב השלישי.

ניתן ואף כדאי לעשות גם AB TESTING, למשל, לבדוק כמה דפי נחיתה שונים כדי לראות איזה מהם נותן אחוז המרה גבוה יותר.

מדידה ואופטימיזציה

אז איך למדוד את הצלחתו של קמפיין ברשתות חברתיות?

יש לציין שלצורך כך תצטרכו לדעת קצת חשבון. מה לעשות, מדובר לא רק באיסוף לייקים ועוקבים אלא גם במספרים. הבעיה היא, שלרוב העסקים אין מושג איך למדוד את יעילות הפעילות במדיה חברתית.

חשוב מאוד לבחור את המדדים הנכונים לבדיקה. כמו שכבר אמרנו קודם, עוד לפני העלאת הקמפיין כדאי מאוד שתחליטו מה המטרות שאתם רוצים להשיג בעזרתו ולפי זה תבחרו את המדדים. גם פה, ישנן שלוש קטגוריות ל"מדידת מדיה חברתית":

מדדים כמותיים - אלה מדדים המתחייסים לנתונים. קל מאוד ללכת לאיבוד בכל "יער" הנתונים, וכדי שזה לא יקרה, יש להתמקד באלה שמשפיעים הכי הרבה על העסק או הקמפיין הספציפי שלכם. המדדים האלה יכולים להיות מספר יוניקים, צפיות בדפים, כמות אוהדים, bounce rate ועוד.

סטטיסטיקה בפייסבוק

מדדים איכותיים - אלה המדדים הקשורים בדר"כ למרכיב פסיכולוגי. למשל, אם 75% מהאנשים מזכירים את המותג שלכם כ"זול" ורק 25% כ"לא יקר", זהו מדד איכותי המשפיע על העסק שלך.

מדד ROI (כלומר, איזה רווח מקבלים על X השקעה) – גם בעולם השיווק במדיה חברתית השורה התחתונה היא אחוז המרה או ROI. הרי אנחנו עושים את זה כדי להרוויח כסף בסופו של דבר. אם תוכלו לבדוק מה אחוז האנשים שהצלחתם להפוך מלקוחות פוטנציאליים ללקוחות בפועל, אז תוכלו למדוד את הצלחת הקמפיין שלכם.

בעזרת אלה, תוכלו לדעת מה אפשר לשפר, לשנות או להוסיף לקמפיין כדי לייעל אותו.

קצת מספרים:

הפורמולה חשובה מאוד שכדאי לדעת היא "ערך הלקוח לאורך זמן". בעקרון, זהו סכום הרווח שלקוח מביא לחברתכם במהלך זמן ההתקשרות שלו עם החברה.

לכן, לדוגמא, אם אתם עסק של גינון והלקוח הממוצע שלךכם משלם לכם 200 ש"ח בחודש ונשאר איתכם במשך 3 שנים, אז ערך הלקוח לאורך זמן הוא:

200 ש"ח כפול 36 חודשים = 7200 ש"ח

ברגע שיש לכם את המספר הזה, תוכלו להחליט כמה אתם רוצים להשקיע כדי למצוא לקוח חדש. רוב העסקים מקדישים 10%.

כלומר, כדי להביא לקוח חדש, אתם מוכנים להוציא 720 ש"ח. אם אתם יודעים שמודעה בעיתון שעולה 1400 ש"ח לחודש מביאה 2 לקוחות, ואתם מעוניינים לנסות לפרסם באמצעות קמפיין ברשתות חברתיות, אז תוכלו בקלות לחשב שהשקעה של 3600 ש"ח על הקמפיין צריכה להביא לכם לפחות 5 לקוחות חדשים, אחרת הוא לא יהיה יעיל. לעומת זאת, אם הקמפיין יביא 6 לקוחות, הוא יותר יעיל ממודעה בעיתון. כמובן, שרצוי לבחון את המספרים האלה לאורך יותר מחודש, כי לוקח קצת זמן עד שקמפיין חדש מתחיל לעבוד.


אשמח לשמוע מנסיון שלכם טיפים נוספים לקמפיינים מוצלחים ברשתות חברתיות ודרכים למדידת התוצאות.

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק