גוגל מתכננת להציג פרסומות על סמך רעשי רקע בשיחות שלכם

בקטגוריות: גאדג'טים וטכנולוגיה|חידושים באינטרנט|חידושים בגוגל|פרסום באינטרנט

28 מרץ 2012

כבר בשנה שעברה בכנס גוגל הוזכרה הטכנולוגיה המתפתחת של זיהוי פנים והאפשרויות המפחידות במקצת שזה פותח למפרסמים. הנסיון של פייסבוק לזהות ולתייג אנשים באופן אוטומטי יצר התנגדות וחשש לפגיעה בפרטיות.

בסרט "קוד מקור" ניתן לראות איך הטכנולוגיה הזו מיושמת על מנת להציג לאנשים פרסומות מותאמות
אישית בכל מקום אליו הם הולכים על ידי סריקה של העיניים.


קטע מתוך הסרט "קוד מקור"

השבוע, גוגל בשיתוף עם נוקיה עשו צעד אחד לקראת מימוש הרעיון המוצג בסרט: רשמו פטנט על טכנולוגיה שתאפשר לזהות את רעשי הרקע בזמן שיחות הטלפון שלכם שישמשו כבסיס להצגת פרסום מותאם אישית.

הטכנולוגיה המדוברת מאפשרת לנתח רעשי רקע הנשמעים בשיחות טלפון שמבצעים המשתמשים ולזהות את "המצב הסביבתי" בו הם נמצאים בזמן השיחה (תנאי מזג אויר, קרבה למקומות מסוימים ועוד). בהמשך, יוצגו למשתמש פרסומות מותאמות לממצאים שעלו בשיחה.
כך אם המערכת תזהה שהמשוחח נמצא בקונצרט, לדוגמא, יישלחו אליו פרסומות על מסעדות באזור, על דיסקים של מוזיקה רלוונטית והופעות.
רעשי גשם ברקע יגרמו להצגת פרסומות למטריות או מעילים וכו'. הבנתם את הרעיון.

כך נראה תרשים מתוך הפטנט:

תרשים מתוך הפטנט
מקור תמונה: מתוך ידיעה שפורסמה באתר The Next Web

חדשני ומלהיב, אבל גם מפחיד

על פניו נשמע הרעיון מהפכני ומייצג עוד פריצת דרך טכנולוגית. יחד עם זאת, קשה להתעלם מהחשש העולה לפרטיות המשתמשים.
לאחרונה, גוגל עדכנה את מדיניות הפרטיות שלה, כך שיותר מ-60 מוצרי גוגל כעת יהיו כפופים לאותן הגדרות פרטיות שיאפשרו להעביר מידע בין השירותים השונים. צעד, אשר גרם למצדדי שמירה על פרטיות לצאת נגד גוגל בהכרזות פומביות.

למרות שבגוגל טוענים שיוקלטו רעשי הרקע בלבד ולא השיחות עצמן, רישום הפטנט המדובר מגביר את החשש שמעלים מתנגדי מדיניות הפרטיות החדשה. מדובר כאן, בעצם, על זיהוי של מיקום וסביבת הימצאותו של המשתמש. עד כמה לגיטימי לחברה לחדור לפרטיות השיחות של הלקוחות גם אם זה רק בעבור פילוח פרסומי? ומה ייעשה עם המידע? היכן הוא יישמר ומי ישמע אותו?

שיחת טלפון
תמונה במסגרת Creative Commons מאת: billaday

גוגל מציינת כי כל המידע יקלט על ידי מערכות ממוחשבות ולא על ידי עובדים, אולם לא מן הנמנע שמידע שנקלט במערכות ממוחשבות עלול להגיע לידיים הלא נכונות (בעיקר לנוכח מקרי הפריצות הרבים שהיינו עדים להם בתקופה האחרונה) והחשש בהחלט מובן.
בפטנט מוזכרת גם טכנולוגיה דומה שתאפשר לזהות רקעים של תמונות וסרטונים של המשתמשים ולבצע תהליך דומה של התאמת פרסום.

רק פטנט

חייבים לציין שעצם רישום הפטנט לא אומר שגוגל מתכוונת ליישם אותו או אפילו שיש ברשותה את הטכנולוגיה המתאימה לצורך המימוש.
גוגל מתייחסת לידיעות שפורסמו בעקבות רישום הפטנט ומציינת כי היא רושמת פטנטים רבים המבוססים על רעיונות של העובדים שלה (עוד על רעיונות יצירתיים של עובדי גוגל בפוסט “מה מכינים לנו בגוגל- הפרויקט הסודי"), חלק הופכים בהמשך למוצרים וחלק לא ואין להתייחס לרישום פטנט כאל הכרזה על השקת מוצר או שירות חדש.

איפה עובר הגבול?

היכן עובר הגבול בין הלגיטימציה להציג תוכן רלוונטי וחדשנות טכנולוגית לבין זכות המשתמש הפשוט לפרטיות בסיסית וליכולת לנהל שיחת טלפון או להנציח טיול משפחתי או כל אירוע אחר בלי ש"האח הגדול" יעקוב אחריו לכל מקום?

מה דעתכם?

תגובה אחת על גוגל מתכננת להציג פרסומות על סמך רעשי רקע בשיחות שלכם

Avatar

מוצרי פרסום

17 ביולי, 2012 בשעה 22:09

עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים?

טופס תגובות

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק