דרשתם כבר את דף "מיקומי גוגל" המגיע לכם?

בקטגוריות: חידושים באינטרנט|פרסום בגוגל|קידום אתרים

9 פבר' 2011

גוגל ממשיכה את פיתוח יחסי הידידות שלה עם עסקים מקומיים ואחת הדרכים היא הפעלת "מיקומי גוגל" או google places.

השירות מאפשר לעסקים מקומיים (החל מאלה, המופעלים בבית וכמובן, גדולים יותר) לציין את מיקומם במפה בתוספת פרטים ואפילו קופונים, בכדי לעזור ללקוחות פוטנציאלים למצוא אותם בקלות רבה יותר.

השירות כרגע בשלבי התפתחות מתקדמים, לכן, גוגל מעוניינת שכמה שיותר עסקים ימלאו את כרטיס העסק שלהם ויתפסו את מקומם במפה הגוגלית. בתמורה,מציעה גוגל לבעלי העסקים דף חינם עם אפשרות להוסיף פרטים, תיאור, תמונות, וידאו, קופונים ועוד. בערים מסוימות, מוצע אף צילום חינם של העסק (ע"י צלם של גוגל!). אם זה לא נשמע כל כך הגיוני, חשבו על כך שגוגל אכן צילמו את רוב ערי ארה"ב כדי לאפשר לגולשים לצפות ברחובות מבלי לזוז מהמחשב שלהם (Street view).

דווקא בגלל שהשירות הזה עוד לא כל כך מוכר ופופולארי, אלה שנרשמו והוסיפו את העסק שלהם לרשימות נהנים מ-קידום בגוגל חינם ואף הזדמנות להופיע בתוצאות חיפוש מקומיות במיקומים הראשונים עם דף ה-google places שלהם.

אז איך עושים את זה?

קודם כל, אם עוד לא עשיתם את זה, גולשים ל- Google Places כדי לדרוש את הרישום שמגיע לכם. לוחצים על "הוסף עסק חדש" ומתחילים למלא את השדות. התהליך הוא די פשוט.

google places

שימו לב להבדל בין עסק עם דף רשום (עיגול ירוק) לבין עסק לא רשום (עיגול כחול).

ואיך עושים את זה טוב?

מחקר קטן בדפים של מסעדות פופולאריות בארה"ב גילה מה הנתונים שכדאי להוסיף לדף מיקומי גוגל שלכם:

פרטי קשר נכונים ועדכניים

הרעיון במיקומי גוגל הוא שכל אחד יכול להוסיף מידע על עסק, אבל לאחר שבעל העסק ידרוש את הכרטיס שלו ויאשר את הדף (באמצעות הודעת סמס) רק הוא יוכל לשנות פרטים בדף. לכן, בדקו היטב אם קיימים כבר רישומים על העסק שלכם. מידע מלא ומדויק אודות מיקום העסק שלכם הוא חלק חשוב מאוד בכרטיס והוא עלול להיות שגוי או לא מדויק אם הוכנס ע"י מישהו אחר.

נכון לעכשיו, רק כתובת אתר אחת יכולה להיכלל בכרטיס מיקומי גוגל, לכן אם יש לעסק שלכם מספר אתרים שקלו היטב איזה מהם כדאי להוסיף בכרטיס – זה צריך להיות האתר המזוהה ביותר עם העסק המקומי אותו אתם רושמים.

הגדרה נכונה של קטגוריות עם ביטויי מפתח חשובים

בחירת קטגוריית העסק בכרטיס מהווה מרכיב חשוב מאוד בדירוג הדף בתוצאות חיפוש אורגניות. כאן תכללו את ביטויי המפתח העיקריים המגדירים את העסק שלכם. לעתים, עסקים שלא ציינו כלום בשדה הקטגוריה לא הופיעו בתוצאות חיפוש כלל. לעומת זאת, אלה שכן דאגו לאופטימיזציה נכונה בדף הצליחו לקבל דירוג גבוה יותר בתוצאות חיפוש מקומיות, אפילו גבוה יותר מאשר אתרים גדולים ומוכרים.

עם זאת, סביר מאוד להניח שגוגל תמשיך לבצע עדכונים באלגוריתם ובשירות, לכן צפויים שינויים בדרך בה ידורגו הדפים של מיקומי גוגל.

פוסטים ועדכונים

ניתן לפרסם פוסטים והערות בדף מיקומי גוגל שלכם ובדרך זו לתת אינפורמציה עדכנית וחשובה ללקוחות פוטנציאלים. כמו למשל, מידע על הופעה כלשהי או מבצע.

קופונים

בשביל מבצעים קבועים יותר, ניתן להוסיף קופונים בתוך הדף עם הצעה מיוחדת לגולשים. הגולשים יוכלו להדפיס את הקופון או להשתמש בו כ- mobile coupon בעזרת הטלפון הנייד שלהם.

הנה הדף של Starbucks:

דף google places של סטארבקס

בקיצור, אם משקיעים בזה קצת זמן, ניתן לקבל דף מכובד מאוד עם תמונות, פרטים, מבצעים ופוסטים עדכניים. לפעמים, זה כל מה שדרוש לעסק קטן.

אז למה אתם מחכים? רוצו לדרוש את הדף שלכם!

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק