אז מהי רשת חברתית ?

רשת חברתית היא קבוצה של אנשים שמתקשרים ביניהם . רשתות חברתיות כוללות קבוצות שמשתייכות לקבוצות פוליטיות , ספורט , מוסדות לימודים,  תאגידים ,רשת חברתית לנוער ועוד.  בתוך רשת חברתית נוצר שיתוף תוכן ומידע  , ומדי יום הגולשים משתפים אחד את השני בנושאים חדשים שעליהם הם שמעו או קראו וחוויות שהם חוו. כלומר מתקבל אצלינו מנוע מאד חזק של שיווק רשתי מפה לאוזן בצורה ישירה וממוקדת.


מדוע כדאי לי לפרסם ברשת חברתית ?

בשלב ראשון רשת חברתית כדאית לפרסום מכיוון שיש בה המון גולשים, כלומר שוק שלם של לקוחות פוטנציאלים שרק יושבים ומחכים שמשהו יקרה. בדיעבד הם מחכים לעדכונים מחבריהם הגולשים לרשת או מאפליקציות בהם הם משתמשים ברשת החברתית (משחקים, תחרויות ועוד). ומבלי לדעת הם חשופים לפרסומות לאורך כל הזמן.


בשלב שני כדאי לנו לפרסם לדפים ממוקדים ברשת מכיוון שנגיע לקהל גולשים שמחוברים למוצר שלנו בדרך כלשהי ובעלי סימפטיה והזדהות איתו. כלומר לקוחות שיהיו יותר פתוחים לקניית המוצר שלנו משתייכים לדף / קבוצה שמאפשר לנו להגיע אליהם ולתקשר איתם באופן שוטף ובהסכמה.


רשתות חברתיות מספקות לגולשים בהם את הגירויים אותם הם מחפשים מדי יום כמו תקשורת , הכרויות , חדשות ועוד. הגולשים מהיותם חיות מאד חברתיות מבצעים עבורינו פרסום יומיומי מבלי שאנחנו מודעים אליו. מאוד נוח קל פשוט ויעיל.


אז מה למדנו עד עכשיו ?

ניקח מוצר שאותו אנחנו מוכרים. נכניס אותו לרשת חברתית . רשת חברתית בעלת מספר הגולשים רב תיתן לנו את האפשרות למקד את המוצר שלנו לקהל הרצוי ברשת אם זה בפרסומות או בדפים יחודיים.

לאחר שסיימנו את שני השלבים האלה ניתן לגולשים לשווק אותנו ברשת היות והם מאד חברותיים ורצים לספר אחד לשני על המבצע החם , או על הדיל המעולה שהם קיבלו ויכוונו תנועה אליהם לאתר .


ניתוח תנועה בעזרת גוגל אנליטיקס




שיטה נוחה לסנן את התנועה לאתר שלך מ - רשתות חברתיות היא בעזרת אפליקציית הגוגל אנליטיקס.



למה נרצה לנתח תנועה דווקא מרשתות חברתיות ?

פרסום ברשתות חברתיות מצד אחד מאד אפקטיבי מצד שני יכול להביא לנו תנועה לא איכותית. מסיבה זו נרצה להפריד אותו משאר הקמפיינים שלנו. כדי שנוכל לנתח אותו ביעילות ולהוציא את המיטב מקמפיין הפרסום שלנו ברשתות אלו.



איך עושים זאת ?

אנחנו נעשה את זה בעזרת יצירת סגמנט חדש Advanced Segment .



נכתוב Sources  בשורת החיפוש .


 




ונגרור אותו לתיבה של Dimension . כשאר נגרור אותו לשם נבחר בCondition  - > Contains

ובתיבה של Value  נבחר את האתר של הרשת החברתית אותה נרצה לסנן.


 



בצורה זו נוכל לסנן רשת אחת ולתת לה בסוף שם ייחודי לדוגמא, פייסבוק, כפי שעשינו בתרשים הנ"ל.

אפשרות נוספת היא לחבר כמה רשתות חברתיות בסגמנט אחד ולקרוא להם בגדול רשתות חברתיות.


בכדי להוסיף רשתות נוספות נלחץ על Add “or” Statement נגרור את ה Source  ל-Dimension ונחזור על השלב הקודם עוד פעם.


לאחר שסיימנו נבצע בדיקה שהסגמנט שלנו עובד. ניתן לו שם כלשהו .


 


נלחץ על Test Segment  ונראה שישנם תוצאות כלשהם.


 



לאחר שבדקנו שהכל עובד נשמור את הסגמנט. ונלחץ על Create Segment.

לאחר ששמרנו את הסגמנט החדש נלך לתווית All Visits ונבחר את הריבוע של הסגמנט החדש שיצרנו







ונקליק על Apply.

עכשיו נראה בגרף הראשי שלנו גרף נוסף של הרשתות שבחרנו בנוסף לגרף של כל הכניסות שכבר נבחר.



לסיכום !


במאמר זה הבנו שמאד חשוב לסנן ולנתח את התנועה של רשתות חברתיות מכיוון שהם מביאות אלינו תנועה רבה מאד. שיווק המוצר שלנו ברשת החברתית נעשה במהירות ולכן חשוב להיות עם האצבע על הדופק. מכיוון שאם לא ננתח את התנועה נוכל לקבל אלפי גולשים לא איכותיים במושגים שלכאורה נראים לנו רלוונטיים אבל במבחן התוצאה אלה מושגים שמביאים לנו תנועה לא איכותית.


מומלץ אפילו לבצע פעולה זה לפני שמתחילים לפרסם ברשתות חברתיות. ואם אפשר מומלץ גם לבצע מעקב המרות כדי לקבל תמונה יותר מדוייקת של מצב הקמפיין שלנו והשיווק שלו ברשת. כדי לקבל מיקוד איפה יותר כדי לנו להשקיע את הכסף כדי לקבל החזר גדול יותר.