גוגל פלוס וקידום אורגני או: תוצאות חיפוש אישיות לכל אחד?

בקטגוריות: גוגל פלוס|קידום אתרים|שיווק ברשתות חברתיות

27 יולי 2011

מקדמי האתרים ומומחי אינטרנט אחרים כבר מזמן שמו לב שתוצאות החיפוש של גוגל לא מופיעות אצל כולם באופן שווה.
"אתם רשומים בחשבון הגוגל או הג'ימייל שלכם וזה משפיע על התוצאות" – בטח שמעתם את זה אם פתאום ראיתם שהאתר שלכם מופיע במקום "טוב מדי".
לפני כשנה הופיעו כוכביות ליד תוצאות חיפוש בגוגל – ניתן היה בצורה כזו לסמן תוצאות "מועדפות" וגם זה השפיע על התוצאות שהייתם מקבלים בהמשך.
ככל הנראה, "שיטת הכוכבים" לא כל כך הצליחה ולכן לאחר זמן מה ירדה ובמקומה הגיע הכפתור המוכר כבר לכולם"  1+ המאפשר להמליץ על עמודים, אתרים ותוצאות חיפוש.

מידע מול אמון

פלוס אחד

תמונה מתוך גוגל

אם נחבר עוד כמה עובדות כמו, למשל, מדידת התנהגות הגולשים באתרים בעזרת גוגל אנליטיקס, שילוב תוצאות חיפוש מרשתות חברתיות בתוצאות שמציג מנוע החיפוש, התחשבות ב"השפעה ברשתות חברתיות" בדירוג תוצאות חיפוש ועוד.. נוכל לראות איך כפתור ה 1+ והרשת החברתית גוגל פלוס משתלבים מצוין במגמה הזו של גוגל להציג תוצאות רלוונטיות ביותר. ואילו תוצאות הן הכי רלוונטיות? אלה שמותאמות לך באופן אישי!
כלומר, במהלך השנים האחרונות אנו עדים לתהליך בו המיקוד עובר מהמידע ליחס אישי ואמון.

חיפוש חברתי ו- SSO

לדעתה של תמי קאהן פנל מייסדת של MarketMeSuite.com וכותבת באתר social media today, אנשים יותר ויותר מקבלים החלטות בעזרת מדיה חברתית וקצת פחות בעזרת גוגל. נכון שאדם המחפש לקנות רהיט כלשהו, עדיין סביר להניח שיפנה לאתרי קטלוג או אתר השוואת מחירים קודם כל ולשם כך יחפש אותם בגוגל, אך ככל הנראה, לאחר שימצא מספר דגמים שמוצאים חן בעיניו, הצורך הטבעי הבא שלו יהיה לחפש חוות דעת והמלצות של אנשים על הפריטים הללו ואולי אף לשאול את דעתם של חבריו.

ואם מדובר בשירות כלשהו, ישנה אפשרות שאותו אדם אפילו לא יחפש בגוגל, אלא יפנה ישירות דרך טוויטר, פייסבוק או גוגל פלוס ויבקש המלצה על איש מקצוע מתאים.

בהתבסס על זה, הוספה של כמה מאמרים עם מילות מפתח מתאימות וקבלת קישורים ממש לא יספיקו לאתר מסוים שירצה להופיע בראש תוצאות החיפוש.
לא רק שהאתר הזה יצטרך להציע תוכן איכותי ומעניין (את הגולשים, לא את הרובוטים), אלא גם לשלב בתוכו תוספים שמאפשרים לשתף את התכנים בטוויטר, לינקדאין, פייסבוק ועכשיו גם גוגל פלוס.

במקביל, מומחי קידום אתרים יצטרכו להרחיב את הידע ולהתמקד גם ב- SSO (אופטימיזציה לחיפוש חברתי – social search optimization).
המטרה של גוגל פלוס, בניגוד לכמה דעות רווחות, היא לא רק ליצור רשת חברתית גדולה שתתחרה בפייסבוק. נראה שמטרה של גוגל גדולה וגלובלית יותר – שימו לב לבר העליון כשאתם נמצאים בגוגל פלוס או בחשבון הג'ימייל שלכם. הוא מאחד את לוח השנה, גוגל פלוס, דוא"ל, תמונות ועוד.. בערך כל מה שאתם עושים ברשת.
גוגל פלוס

לגבי הפופלריות ההולכת וגדלה של הרשת החברתית החדשה – צריך לתת לזה קצת זמן ולראות האם המספרים העצומים של הנרשמים נובעים מסקרנות וה"באזז" וכמה אנשים באמת ימשיכו להשתמש ברשת באופן פעיל.

עדכון: לפי הנתונים של חברת הסטטיסטיקה קומסקור, כמות הנרשמים בגוגל פלוס הגיעה כבר לכ-20 מליון.
עם זאת, לפי נתונים של Experian Hitwise ביקרו בגוגל פלוס בשבוע שעבר רק 1.8 מליון גולשים.
זה אמנם פי 3 ביחס לשבוע שלפניו, אך עדיין, יחסית לכמות הרשומים זהו אחוז קטן למדי של משתמשים פעילים.
בנוסף, לפי נתוני החברה, 56% מהטראפיק בגוגל פלוס הגיע מאתרים אחרים השייכים לגוגל ו-34% מחיפושים בגוגל.
מרבית המשתמשים ממוקמים בארה"ב וליתר דיון בלוס אנג'לס, ניו יורק וסן פרנסיסקו, כאשר 57% מהם גברים.

(מתוך the marker wallstreet)

כמו כן, גוגל עדיין לא פתחו את ה- API למפתחים, לכן לא ניתן לשלב בה אפליקציות שונות הקיימות בפלטפורמות אחרות כמו פייסבוק ולינקדאין.

לסיכום, גוגל פלוס בתור רשת חברתית תיתן ערך למשווקים אם הלקוחות הפוטנציאליים שלהם יהיו שם, אבל הגישה השונה של גוגל לגבי תוצאות חיפוש חברתיות ומותאמות אישית היא בהחלט משהו שכדאי למשווקים ומקדמי אתרים לשים לב ולהתאים את עצמם אליו וכמה שיותר מהר, יותר טוב.

ניסוי טוויטר וגוגל פלוס

רנד פישקין מ- SEOMOZ ערך ניסוי קטן כדי לבדוק את השפעת טוויטר וגוגל פלוס על אינדוקס וקידום אורגני.
לשם כך, הוא יצר שני דפים חדשים, לא מאונדקסים. אחד מהם קיבל שיתוף בטוויטר והשני בגוגל פלוס.
רנד ביקש לשתף את הפוסט אך ורק בתוך הרשת החברתית בה פורסם ולא בשום מקום אחר. העמוד שפורסם בטוויטר הופיע ראשון בתוצאות חיפוש בביטוי המפתח לאחר 13 דקות (!).
נכון, הביטוי מאוד מאוד ספציפי וממוקד וגם, חשוב לזכור שהעמוד החדש הזה נוצר תחת SEOMOZ. אך עם כל זה, מדובר על 13 דקות ומקום ראשון!

seomoz-experiment
תמונה מתוך הפוסט Experiments on Google+ and Twitter Influencing Search Rankings

הסיבה לתגובה מהירה כל כך, היא כנראה, הופעה של הטוויט בכל מיני אתרים בהם מוצג סטרים של טוויטר באופן אוטומטי (אלה, גם כנראה אתרים שנסרקים בתדירות מאוד גבוהה ע"י מנועי החיפוש). לכן, בתוצאות החיפוש ניתן היה לראות גם כן תוצאות מאתרים כאלה.

הדף השני, שקיבל שיתוף רק בגוגל פלוס, הופיע כשעתיים לאחר הפרסום במקום הראשון  בתוצאות חיפוש, הפעם ללא "מלקטי טוויטר". במקום השני הופיע הדף בגוגל פלוס בו פורסם העמוד.

seomoz-experiment-google-plus
תמונה מתוך הפוסט Experiments on Google+ and Twitter Influencing Search Rankings

תוצאות אלה מוכיחות שכבר היום ישנה השפעה גדולה של הרשתות החברתיות על קידום אורגני בגוגל ולפי דעתם של מומחים שונים, היא רק תלך ותגדל.

מה אתם אומרים? תוצאות חיפוש אישיות בקרוב?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק