חשבתם שחיפוש בגוגל הוא רק טקסטואלי? אז חשבתם…

בקטגוריות: חיפוש בגוגל

2 דצמ' 2010

לפעמים אנחנו כל כך עסוקים בלקדם את האתר או העסק שלנו בגוגל,
שאנחנו שוכחים את ה"צד השני" – החיפוש. הפעולה הזו מתבצעת באופן כמעט אוטומטי ולפעמים מה שמקבלים הוא פלט תוצאות ענק ולא כל כך רלוונטי.

אם אתם זוכרים, מנועי החיפוש של פעם (אלטהויסטה לדוגמא) כללו לא מעט אפשרויות חיפוש מתקדמות, מה שהוביל אותי לתהייה – לא יכול להיות שלגוגל אין כאלה. כמה חיפושים, לא מעט מאמרים ו-וואלה !

אז הנה, כמה מהטיפים שאספתי למיקסום היעילות של החיפוש בגוגל ולהפקת תוצאות טובות יותר, אפקטיביות יותר ומקצרות תהליכים. וגם כמה פיצ'רים נחמדים.

טיפ מספר 1 – אתם לא חייבים למצוא דברים שלא מעניינים אתכם

נניח שאתם מחפשים מידע על ליידי גאגא, אבל אתם לא רוצים למצוא קליפים של יוטיוב שלה עכשיו. אז נכון, אתם יכולים למיין בתוצאות החיפוש ופשוט לא להקליק על מה שלא מעניין, אולם פעמים רבות המיון הזה לוקח זמן, הוא מתיש ומעמיס בעיניים ובינינו – לא יהיה פשוט יותר לא לקבל את התוצאות האלה מלכתחילה? גם פה, הביצוע פשוט ודורש מכם לומר לגוגל, אילו ביטויים אתם לא רוצים שיופיעו בדפי התוצאות. במקרה שלנו – "lady gaga –youtube". כלומר, להוסיף – (מקף אמצעי) אחרי מילת החיפוש ואחריו, מה שלא רוצים לחפש.

חיפוש בגוגל
שימו לב שתוצאות הוידאו מציגות סרטונים מאתר אחר ולא מיו טיוב.

טיפ מספר 2 – חיפוש מדויק או חלקי

לפעמים תחפשו ביטוי שלם ולפעמים רק חלק ממנו, לפעמים תרצו לחפש אתרים המכילים שני ביטויים יחד או רק את אחד מהם – לשם כך אפשר להשתמש הן במירכאות המציינות ביטויים שלמים והן באופרנדים לוגיים, או במילים אחרות – במילים AND ו OR. דוגמאות ? בבקשה. חיפוש אחרי "Large dogs" ימצא אתרים בהם מופיעות מילות החיפוש "כלבים גדולים" יחד ולא כלבים או גדולים בנפרד. כמו כן, אם נרצה אתרים בהם מופיעים גם כלבים גדולים וגם חתולים גדולים, נחפש “Large dogs” AND “Large cats". אם נעדיף אתרים בהם מופיע רק אחד מהביטויים נחפש “Large dogs” OR “Large cats". במקרה זה, אגב, אתרים המכילים את שני הביטויים לא יופיעו, רק כאלה המכילים רק אחד מהם.

טיפ חשוב נוסף – בחיפושים אלה חובה לכתוב AND  ו OR באותיות לועזיות גדולות. לא יעבוד אחרת.

טיפ מספר 3 – חיפוש קבצים מסוג ספציפי

כמה פעמים קרה לכם שחיפשתם רק קבצי וורד או jpeg ? קורה הרבה וכדאי לדעת שקל מאוד לעשות את זה בגוגל – כל שאתם צריכים הוא לציין את הפרמטר<filetype:<name כשבמקום הסוגריים הפעם, יבוא סוג הקובץ. לדוגמא recipes filetype:pdf יביא תוצאות המכילות רק קבצי pdf בהם יש מתכונים. יש.

חיפוש סוג קובץ מסוים

טיפ מספר 4 – חיפוש באתר ספציפי

גוגל מאפשרת לחפש ביטוי באתר אחד בלבד ולא ברשת כולה. זה טיפ שימוש להפליא למי שרוצים להתמקד באתר ספציפי, אולם אותו אתר אינו מעמיד מנוע חיפוש פנימי. איך עושים את זה ? פשוט מאוד. כותבים את מילות החיפוש ומוסיפים <site:<name כשבמקום הסוגריים המשולשים מופיע שם האתר שאתם רוצים לחפש בו. לדוגמא: dogs site:www.yahoo.com יחפש מידע על כלבים באתר באתרyahoo.com  בלבד.

טיפ מספר 5 – גוגל שוס בחשבון. רק שתדעו

עדיין לוחצים על התחל –> תוספים –> מחשבון, בכל פעם שאתם צריכים לחשב משהו? זה פאסה. בגוגל אפשר לעשות את זה בקלות מבלי לפתוח שום אפליקציה נוספת. רק הקישו את התרגיל בשורת החיפוש (כן, במקום טקסט פשוט הכניסו 250*3 ותקבלו מייד תשובה. ולמחשבי המע"מ שבינינו – כן, זה עובד מעולה גם עם אחוזים.

גוגל כמחשבון

טיפ מספר 6 – גוגל כמילון (אנגלי אנגלי, אבל מילון)

אוקיי, זה טיפ נחמד אם כי מעט פחות שימושי לגולש הישראלי. עם זאת, סטודנטים בוודאי ימצאו בטיפ הזה שימוש רב. גוגל יודע להיות מילון מצוין. תוכלו להכניס כל מילה שאתם זקוקים להגדרה שלה אל שורת החיפוש, ומיד תקבלו את ההגדרה המילונית שלה, רק הוסיפו את המילה define: לפני הביטוי. לדוגמא : “define:dogs”. בינתיים עובד רק באנגלית, ולנו אין אלא לחכות שגוגל ישראל ירימו את הכפפה ויתרגמו. אגב, אם תנסו לכתוב "כלבdefine:", גוגל יתרגם את המילה "כלב" לאנגלית וגם ייתן את ההגדרה המילונית שלה. מתוחכם.

אם יש טיפים נוספים לחיפוש בגוגל שפיספסתי, תוסיפו בתגובות!

תגובה אחת על חשבתם שחיפוש בגוגל הוא רק טקסטואלי? אז חשבתם…

Avatar

יוני

4 בדצמבר, 2010 בשעה 12:48

פוסט מעניין מאוד , אני אגב משתמש במחשבון מידי יום, פתרון פשוט ונפלא של גוגל

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק