האירוע הגדול של גוגל – Google IO

בקטגוריות: חדשות אינטרנט|חדשות גוגל

12 מאי 2011

כמו שאתם אולי יודעים, לפני כשבוע התקיים באולמי אבניו כנס גוגל שהשנה נקרא Google Engage ולא "שגרירי גוגל" כמו בשנים קודמות וזאת בגלל תכנים נוספים שהיו חלק נכבד מהכנס השנה בניגוד לפעמים הקודמות בהן עיקר התוכן התמקד בפרסום ממומן בגוגל אדוורדס. השנה, למשל, היה מסלול שלם שהתמקד אך ורק בגוגל אנליטיקס.

אם פספסתם, בהחלט מומלץ לעקוב בפעם הבאה אחר פרסומים ולהגיע לכנס – אחלה מקום לעשות נטוורקינג ואולי גם ללמוד דבר או שניים.

אבל האירוע הגדול באמת של גוגל מתרחש בימים אלה ממש (10-11 למאי 2011) בסן פרנציסקו – הכנס השנתי של גוגל שנקרא Google I/O. מקור השם IO הוא Innovation in the Open.

כל שנה גוגל אוספת אלפי אנשים לאירוע של יומיים בסן פרנציסקו, בו החברה מלמדת מפתחים על המוצרים והפיתוחים החדשים ומשיקה מוצרים חדשים להמונים. בשנה שעברה, למשל, ענקית החיפוש הציגה את Google TV ובשנה שלפני, את Google Wave.

מה בכנס?

מה מציעה גוגל למשתתפים במהלך הכנס?

IO Bootcamp – יום לפני האירוע הגדול מתרחש אירוע קטן יותר IO Bootcamp שנועד להכין את המשתתפים לאירוע הגדול. בסדנא הזו התקיימו הרצאות למתחילים, סשנים של מעבדות hands-on (כלומר, מותר לגעת ולנסות הכל).

ככה משתתפי הכנס מבדרים את עצמם – מבוך ענק הנשלט ע"י אנדרויד:

הרצאות טכניות – במהלך הכנס יועברו כ-80 הרצאות שבחלקן תכנים כלליים כמו הצגת מוצרים ובחלקן סדנאות טכניות הנכנסות לעומק של הטכנולוגיה או המוצר. בנוסף, יתקיימו צ'אטים עם מפתחים ומהנדסים של גוגל בהם ניתן יהיה לשאול שאלות באווירה אינטימית ולא רשמית.

Developer Sandbox - "ארגז החול" ירכז 100 מפתחים שבנו אפליקציות בהתבסס על הטכנולוגיות והמוצרים המוצגים בכנס. המפתחים הללו יציגו את העבודה שלהם, ידברו על איך הם בנו את האפליקציות, יענו על שאלות.

שעות משרד - ניתן לקבל עזרה אחד-על-אחד ממומחי גוגל. לאחר הרצאות שיציגו טכנולוגיות חדשות, ייפתחו נקודות תמיכה כאלה, בהן ניתן יהיה להתייעץ עם נציגי גוגל על השימוש בטכנולוגיות, הטמעת קוד, פיתוח אפליקציות וכו'.

ומה עם איזו מסיבה? צפויה גם מסיבה לאחר ההרצאות, כמובן, גם היא מלאה בטכנולוגיות, גאדג'טים, רובוטים, רכבים ומשחקים. נושא המסיבה השנה הוא "כוח תעשייתי". למסיבה הוזמנו ממציאים, אמנים ואנשים יצירתיים אחרים שיציגו רכבים ורובוטים מטורפים.

מה החידושים?

השנה, לפי שמועות והכרזות קודמות של גוגל הנושאים העיקריים בכנס יהיו שירותי המוסיקה של גוגל, דיבורים על מערכת הפעלה CHROME והצצה לעתיד של האנדרויד. אבל, לא לשכוח שלגוגל יש בדרך כלל גם הפתעות בשרוול. השנה גם ישודרו חלקים מהכנס ב- LIVE דרך יוטיוב.

הנה חלק מהחידושים שהוצגו בכנס:

Google Music

השירות שכל כך ציפו לו google music כרגע בגרסת בטא וניתן להשתמש בו רק אם קיבלת הזמנה. בגדול, הרעיון הוא שניתן להעלות את כל המוסיקה שלך ולגשת אליה מכל מכשיר וכל דפדפן מבלי לדאוג לסנכרון, העברת קבצים וכו'.

הנה וידאו המציג את יכולות הטכנולוגיה:

Google Tv

"הטלוויזיה של גוגל" הוצגה לראשונה בכנס IO בשנה שעברה, אך למרות התצוגה המרשימה בתערוכה, החברה דחתה את ההשקה בגלל תיקוני תוכנה בדצמבר 2010. היו אפילו חששות ש- Google TV לא יתפוס תאוצה. מדובר בטלוויזיה המסוגלת לגלוש באופן מלא באינטרנט, לאפשר חיפוש בתכנים ויחד עם זאת לתפקד כמו כל טלוויזיה רגילה. נכון להיום, ניתן להשתמש בGoogle TV בשתי דרכים: לרכוש טלוויזיה (תוצרת סוני) או מכשיר המתחבר לטלוויזיה שלך ומאפשר את הטכנולוגיה. בכנס השנה, גוגל הציגה אפליקציות חדשות לטלוויזיה והבטיחה שתוך כמה חודשים ניתן יהיה גם לפתח אפליקציות מותאמות אישית. המהלך הזה, ככל הנראה יתן דחיפה רצינית ל-Google TV.

Google Movies לאנדרויד

דרך Android Market באינטרנט או דרך מכשירי אנדרויד נוספה אופציה לבחירה מתוך אלפי סרטים, בהם ניתן לצפות מיידית ברשת (או דרך מכשיר תומך) בעלות של החל מ-2$ לסרט. לאחר ההשכרה הסרט יהיה זמין לצפייה במשך 30 יום.

ה"סנדוויץ' גלידה"

מערכת ההפעלה החדשה של אנדרויד נקראית "סנדוויץ' גלידה" (Ice Cream Sandwich). המערכת הזו אמורה לרוץ על כל סוגי מכשירי האנדרויד. זוהי גרסה 4 של המערכת ונוכל לראות אותה עד סוף 2011.

ה- Chrome Book מגיע

לפטופים קטנים ואלגנטיים שפועלים על מערכת ההפעלה chrome יגיעו לשוק החל מה-15 ביוני. Acer ו- Samsung יהיו החברות הראשונות לייצר את הלפטופים.

הנה הצצה קטנה:

עבור המפתחים: למרות שתכני הכנס היו בעיקר מופנים למוצרים וטכנולוגיות המיועדים לצרכנים' גם למפתחים היו כמה הודעות:

מנוע ה- APP ישתדרג לגרסה 1.5 בקיץ הקרוב. בנוסף, גוגל הציגה פלאגין ל- eclipse ואת שפת התכנות הייחודית של גוגל GO שתיכנס גם היא, לאפליקציות.

לסיכום, היו הרבה תכנים, הרבה הכרזות, הבטחות לחידושים והשקות. מכאן נראה שמי שהיה – נהנה. ומה דעתכם על ההבטחות החדשות של גוגל? האם נראה כבר השנה את הטכנולוגיות והמוצרים תופסים מקום בשוק או שאלה רק הדגמות יפות שנועדו לכנס וייקח עוד זמן עד שיעבדו בפועל?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק