מה משמעות פייסבוק החדש למשווקים?

בקטגוריות: שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

27 ספט' 2011

השינויים הגדולים שהוכרזו בשבוע שעבר בכנס F8 של פייסבוק כבר הספיקו לקבל כל סיקור אפשרי, כולל מדריכים איך לקבל את הפרופיל החדש מבלי לחכות.

השינויים הראשונים שנכנסו לפלטפורמת פייסבוק ועליהם כתבתי בפוסט "פייסבוק לא נשארת מאחור ומשיקה סדרת חידושים" עשו רושם שפייסבוק משיגה את גוגל פלוס ומשיקה גם אצלה פיצ'רים שהגולשים אהבו ברשת החברתית החדשה – גוגל פלוס.

אך ההכרזות בכנס פייסבוק F8 ביום חמישי שעבר נתנו לנו להבין שפייסבוק מתכננת הרבה יותר מזה. היא מתכננת לשנות את פני המדיה החברתית. שוב.

מה המשמעות של כל החידושים האלה למשווקים ובעלי עסקים?

עוד יותר תוכן איכותי

כל החידושים יפעילו עוד יותר לחץ על המשווקים והמפרסמים לייצר תוכן מעניין ורלוונטי כדי להיות חלק מחיי הצרכנים.

אפשרות חשובה שפייסבוק הוסיפה היא השליטה ב- top stories. משתמש יכול להוריד (או להוסיף) מכל עדכון בניוז פיד שלו את הסימון top story. פייסבוק תשתמש במידע הזה לאורך זמן כדי להתאים באופן אוטומטי את העדכונים למשתמש.  כיוון שלגולשים יש כעת יותר שליטה על הניוז פיד שלהם, דפים עסקיים עם תוכן משעמם או לא רלוונטי מספיק יקבלו פחות חשיפה (עם זאת, יופיעו ב"טיקר" החדשות הרצות המציג את כל העדכונים בזמן אמת).

Top story facebook

סופו של הלייק?

"נראה שהמי שיסבול הכי הרבה בכל המהלך הזה של פייסבוק הוא כפתור הלייק שיישאר לו רק חלק קטן בשיווק" אומרים מומחים בתחום.

דויד ברקוביץ, מנהל בכיר ב- 360i, אומר: "קודם, מטרת העסק בפייסבוק היתה לגרום לכמה שיותר אנשים לעשות לייק למותג. עכשיו, המטרה תהיה למשוך את הגולשים לבצע פעולות חברתיות הקשורות למותג". לדוגמא, אם גולש מפרסם עדכון על ריצה שהוא כרגע עשה, זוהי הזדמנות לנייק "להפעיל" אותו ולגרום לו להשתמש באפליקציה שלהם ע"י לחיצה על כפתור פעולה "רצתי".

הנה סרטון המדגים את "הפעולות החברתיות":

סיפור חיים דיגיטלי

ניר רפואה, סמנכ"ל הקריאייטיב והמדיה החברתית של מקאן אריקסון, אומר שמשתמשים ייצרו לעצמם ביוגרפיה דיגיטלית בעזרת פרופיל הטיימליין החדש של פייסבוק והמותגים יצטרכו למצוא את מקומם בתוכו.

הפרופיל החדש של מארק צוקרברג:

פרופיל הטיימליין של מארק צוקרברג

"קודם פייסבוק הפכה לתעודת הזהות הדיגיטלית שלנו ועכשיו היא תנסה לאסוף את כל סיפור החיים שלנו" אומר רפואה.

עם התמקדות כזו, האפליקציות יהפכו לכלי עוצמתי יותר להעברת מסרים שיווקיים. אבל גם האפליקציות יצטרכו להיות מעניינות ולאפשר למשתמשים לקחת חלק פעיל בהן.

שיווק באמצעות סיפור הוא לא קונספט חדש, אבל הממשק החדש של פייסבוק יהפוך אותו לרלוונטי מתמיד. למשל, "סיפורים ממומנים"  שפייסבוק השיקה מוקדם יותר השנה יכולים להראות עכשיו כך: "יוסי עשה צ'ק אין בארומה תל-אביב והזמין קפוצ'ינו" במקום "יוסי עשה צ'ק אין בארומה" כפי שהופיעו עד עכשיו.

נראה שכל השינויים האלה הולכים לפגוע בסופו של דבר בדפים העסקיים, אלא אם פייסבוק תציג פתרון חדש ומעודכן יותר לעסקים. למשתמשים תהיה שליטה רבה יותר על הניוז פיד שלהם ולכן, סביר להניח שרבים מהם יסננו את העדכונים של החברות והמותגים.

עם זאת, פרופיל הטיימליין החדש פותח בפני בעלי העסקים אופציות פילוח מתקדמות הרבה יותר כיוון שהפרופיל החדש יעודד משתמשים להשלים פרטים על החיים שלהם כמו תאריך לידה, בית הספר שבו למדו, מקומות בעולם שהיו בהם ואפילו פרטים יומיומיים כמו "יש לי חתול חדש". כבר היום, במודעות פייסבוק הממומנות ניתן לפלח את קהל היעד באופן שאולי הכי מדויק ביחס לפלטפורמות אחרות (ניתן לבחור על פי גיל, מקום מגורים, עיסוק, תחומי עניין וכו') ובהמשך האפשרויות אף יגדלו.

מה אתם חושבים על השינויים? איך זה ישפיע על עסקים בפייסבוק והמשווקים?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק