פרסום באמצעות באנרים – עולם הולך ונעלם?

בקטגוריות: פרסום באינטרנט|פרסום ממומן

16 פבר' 2011

בתחילת ימי הפרסום באינטרנט נדמה היה שהדרך היחידה לפרסם היא באמצעות באנרים – אלה הופיעו בראש האתר, בצדדיו, מלפניו (אבל לא מאחוריו) וניסו למשוך את הגולשים להקליק (וכמה שיותר – יותר טוב). עם חלוף השנים ועם מציאת דרכים טובות יותר לפרסם, מאבדים הבאנרים את זוהרם ומוגדרים כיום על ידי גולשים כגורם מפריע ומעיק. אם נסתכל לרגע על המספרים, הרי שאחוז ההמרה המתקבל כיום מהקלקות על באנרים הוא 0.1%, שמשמעותו היא כי רק 1 מתוך 1000 גולשים טורח להקליק.

אבל האם באמת צריך להקליק על באנרים במציאות של ימינו?

ישנם מפרסמים הממשיכים גם היום לנקוט בשיטת פרסום באנרים, מתוך אמירה ברורה כי מבחינתם אין צורך שהגולש יקליק על הבאנר על מנת להגיע לאתר פרסומי. מבחינת המפרסמים, מטרתם של הבאנרים היא לאפשר חשיפה למוצר, יצירת מודעות למותג או לאירוע, ומספיק כי הבאנר ייחשף לעיני הגולש על מנת שהמטרה תושג.

עם קשר ובלי, הרי שמפרסמים מחפשים כיום דרכים אחרות לגרום לגולשים ללחוץ על באנרים, זאת באמצעות שינוי הדרך בה נתפס הפרסום הווירטואלי והמידה בה נתפסת הרלוונטיות שלו.

התמונה הבאה (לקוחה מהאתר useit.com) ממחישה איך גולש ממוצע צופה בדף. כאשר, החלקים האדומים זה אזור עם תשומת לב הגדולה ביותר, צהובים – פחות צפייה, כחולים – מעט צפייה, אפור – ללא צפייה כלל. המסגרות הזוהרות צוירו מעל כדי לסמן מיקומי באנרים. ניתן לראות שבאנרים, המופיעים רחוק מתוכן העמוד לא מקבלים תשומת לב כלל, אלה הנמצאים סמוך לתוכן, מקבלים מעט צפיות.

attention heatmap

לא רוצה לראות באנרים עכשיו? תוכל לצפות בהם אחר כך!

AdKeeperעל אף הויכוח על מידת הרלוונטיות של הבאנרים בימינו, הרי שמפרסמים עדיין השקיעו בחצי הראשון של 2010 לא פחות ולא יותר מאשר 4.4 מליארד דולר על פרסום בכל סוגי הבאנרים. לכן, לא מפתיע שבאופן קבוע מנסים לחפש דרכים חדשות על מנת להניע גולשים להקליק עליהם. אחד העקרונות שהנחו את הבאנרים עד כה, היא כי עליהם להפריע לגולש על מנת שישים לב אליהם – באנרים צצים ונעלמים ודורשים מהגולש להקליק על מנת שייעלמו. אחת ההצעות של סקוט קורניט, שעומד מאחורי האתר About.com היא ליצור מנגנון בו יוכלו הגולשים לאחסן באנרים לצפייה מאוחרת יותר, מה שללא ספק יעלה את אחוז ההקלקות עליהם בסופו של דבר.

מתוך החזון הזה הקים קורניט את AddKeeper, מיזם חדש בשיתוף עם חברות דוגמת סירס, בסט ביי, מקדולנדס ואחרים. על אף שישנם עדיין סקפטיים רבים לגבי האפשרות כי גולשים ילחצו אי פעם על באנרים, הרי שעל פי מחקרים שנערכו בחברת נילסן עולה, כי 56% מהגולשים אמרו שהם ישמחו להקליק על באנר, במיוחד אם הוא משעשע או בעל עניין עבורם.

הידעתם? לבאנרים יש תוכן משל עצמם

גישה אחרת אומרת כי לבאנרים יש תוכן משל עצמם ויכולת להוות מוקד משיכה לגולשים. דוגמא לכך היא באנרים המבוססים על משחקים, שעל מנת להגיע לאתר שמאחוריהם נדרשים הלקוחות לבצע פעולה כלשהי (לדוגמא, "לחפור" באפליקציית פלאש על מנת לחשוף אוצר).

אפשרות אחרת היא להשתמש באמצעים מוכחים ועובדים של שוחד – מיזם בשם AdGenesis מבטיח לגולשים קופונים והנחות אם רק ילחצו על באנרים. התוצאה? 20% מהגולשים משתפים פעולה ולוחצים – אוהו, כמה לוחצים.

נקודה חשובה נוספת המתייחסת לתוכנם של באנרים עומדת על הצורך לבדוק את התאימות שבין הבאנר לאתר בו הוא מופיע. לשם כך קיימים מיזמים שמטרתם למנוע התנגשויות תוכן (למשל, למנוע מקרים בהם פרסומת לסיגריות מופיעה באתרים למלחמה בסרטן).

אז מה עתידם של הבאנרים?

אחת הבעיות של באנרים היא שהם אינם מותאמים לרצונו של הגולש ופעמים רבות אינם רלוונטיים לו כלל. עד היום לא הייתה אפשרות לבצע חיפוש אחר באנרים או לאפשר לגולש לבחור את הבאנרים המתאימים לו. התוצאה היא שהגולשים אימנו את עצמם להתעלם מהבאנרים הצצים להם בצדדים ומלמעלה, וכאשר פרסומת קופצת – הם פשוט סוגרים אותה. אמנם ישנן תוכניות חכמות יותר להצגת באנרים כמו אלו שהוזכרו קודם וכאלה כמו Retargeting ו-Remarketing המאפשרות להציג פרסומות על פי דפוסי גלישה של המשתמש, לא ברור עוד כמה זמן ישתמשו המפרסמים בבאנרים בצורה המוכרת לנו. או שהם יעלמו מהשטח ויפנו את מקומם לצורות פרסום אחרות יעילות יותר, או ישנו צורה וגישה באופן משמעותי.

מה דעתכם? יש עתיד לבאנרים?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק