שני כלי ניתוח אתרים שיהפכו את חייכם לקלים ומעניינים יותר

בקטגוריות: ניתוח אתרים

2 ינו' 2011

אם אתם מחפשים דרכים לנתח את פעילות האתר שלכם ופעילות הגולשים, עומדים לרשותכם כלים שונים ומגוונים לצורך כך. אני רוצה לספר לכם על שדרוגים ושינויים בשני כלים, המאפשרים אופציות חדשות לניתוח אתר – כלי ניתוח-פנים-דפי (בתרגום גס) של גוגל אנליטיקס, וכלי חדש ל- A/B Testing שמאפשר בדיקה ואופטימיזציה לדפים.

פונקציונאליות חדשה – גוגל אנליטיקס

עד כה, כדי לראות נתונים באופן ויזואלי על דף מסוים באתר ולנתח את פעילות הגולשים, היינו צריכים לעבוד עם כלי Site Overlay שהאמת, לא עבד מי יודע מה וגם היה קצת קשה לפענח את הנתונים שהוצגו בדף. לאחרונה, הציגה גוגל אנליטיקס כלי בשם in page analytics, המאפשר לקבל מידע סטטיסטי על האתר, ובעיקר – לצפות בנתוני הקלקות מתוך הדף, כדי להבין מה עושים הגולשים בתוך דפי האתר הנבדק, מאיפה מגיעים ולאן ממשיכים.

אילו עוד נתונים כלולים בתוך in page analytics?

  1. נתונים סטטיסטיים אודות העמוד – מהו זמן השהיה הממוצע בו, מהו מספר הצפיות לדף, מהו ה Bounce Rate, נתונים דמוגרפיים אודות הגולשים באתר, דוגמת שפת המקלדת המועדפת עליהם וכו'.
  2. מאין מגיעים מבקרים לאתר, או במילים אחרות – אילו עמודים הובילו אותם לעמוד הספציפי באתר הנבדק כרגע?
  3. נתונים טכניים אודות מחשבי הגולשים – מהי רזולוציית המסך שלהם, אילו מערכות הפעלה יש להם, ודרך אילו דפדפנים הם גולשים. קל להבין מדוע המידע הזה רלוונטי מ-א-ו-ד, וכיצד הוא יכול לסייע לבעלי אתרים לבצע אופטימיזציה ויזואלית וביצועית לאתר.
  4. אפשר גם לקבל להשתמש בפילטרים כדי להציג מידע מסוים, לדוגמא – כמה משתמשים הגיעו לדף הספציפי מתוך חיפוש אורגני.

סרטון המציג את הפונקציה in page analytics:

כרגע הכלי מצוי עדיין בתקופת הבטא שלו, ואם אתם בעלי אתרים, הרי שגוגל מבקשת את דעתכם אודות התועלת שקיבלתם מהשימוש בו. אפשר להגיע אל האופציה הזו מתוך חשבון הגוגל אנליטיקס שלכם בקטגוריית content.

ועוד חדש על המדף – כלי אופטימיזציה של AB Testing

כלי Optimizely של AB Testing הוא כלי חדש המאפשר לבעלי אתרים לקבל החלטות אודות אופן בניית דפי האתר מבחינת מידת המשיכה שלהם עבור גולשים. אם התלבטתם פעם אם עדיף רקע ורוד או סגלגל לאתר שלכם, אם תהיתם אם עדיף באנר כזה או אחר, מהו גודל התמונות האידיאלי מבחינת הגולשים ואיפה למקם אותן, הרי שכלי Optimizely הוא בדיוק הכלי הנכון עבורכם.

מדובר בכלי ידידותי להפליא, שלא רק אוסף נתוני הקלקות וסטטיסטיקה, כי אם מאפשר גם לבצע את השינויים דרכו, כך שקל ליצור את הגרסאות השונות. עקרון העבודה של הכלי מאוד פשוט – נכנסים, מקלידים את שם האתר עליו אתם מבקשים לעבוד ולוחצים Start. עם תחילת העבודה באתר ייווצר עבורכם פרופיל ותקבלו קוד JavaScript קצר, אותו תצטרכו להוסיף לאתר הפרטי שלכם. הוספתם? מצוין.

כעת תוכלו להתחיל לעבוד ולשנות את כל הפריטים הויזואליים המופיעים באתר בקלות רבה ללא צורך בידע טכני כלשהו, לשמור גרסאות שונות שישמשו את הכלי לביצוע הבדיקות ולחכות לתוצאות. אם נמשיך את הדוגמא, תוכלו, למשל, ליצור דף אחד עם רקע ורדרד ודף תואם עם רקע סגלגל. גולשים שיגיעו לאתר שלכם יקבלו פעם את הדף הזה ופעם את זה, ואתם תוכלו לדעת מי מהדפים מצא חן בעיניהם יותר. איך? לפי זמן השהיה שלהם בדף, ולפי הבדיקה האם הם ממשיכים לגלוש באתר (הדף הוורדרד זוכה להרבה יותר זמן שהייה? יש לנו מנצח!).

 ab testing optimizely

אפשרות אחרת, למשל, היא לבדוק אפקטיביות של דפי נחיתה – תוכלו ליצור שני דפי נחיתה עם שינויים קלים. כלי Optimizely יציג לגולשים את אחד הדפים בצורה אקראית, וגם יבוא לדווח לכם בסוף, איזה מהדפים זכה ליותר הקלקות או יצר יותר פניות ולפיכך היה יותר מוצלח.

חשוב לדעת, שכדי לתפעל את Optimizely לא נדרשת כל הבנה בבניית אתרים או ב HTML. כל שנדרש הוא להוסיף את הקוד לאתר כאמור ולעבוד באמצעות ממשק גרפי. פשוט להפליא. יתרון נוסף של הכלי – התוצאות מתקבלות בזמן אמת, מבלי צורך לחכות שיאספו.

ה Optimizely הוא כלי בתשלום, אולם בכדי להתרשם ממנו תוכלו להירשם ל-30 ימי ניסיון.

האם אתם מכירים כלי A/B Testing אחרים נוחים ויעילים?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק