קמפיין-תחרות ברשתות חברתיות – איך עושים את זה טוב?

בקטגוריות: שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

13 יולי 2011

אם יש לכם דף פייסבוק לעסק, פרופיל בטוויטר או ברשתות חברתיות נוספות, אתם כבר מבינים שכדי למשוך אנשים חדשים ולתקשר עם אלה שכבר נמצאים בקהילה שלכם, צריך לייצר תוכן מזמין ומעניין, כזה שגם יתן לגולש ערך מוסף או תמורה כלשהי.

אחת הדרכים הטובות ל-קידום העסק שלכם ברשתות חברתיות היא לערוך תחרות. אבל גם זה לא תמיד עובד, כי צריך לדעת איך לעשות את זה נכון.
הנה כמה טיפים שיעזרו לכם להגדיל את החשיפה והנוכחות שלכם בעזרת תחרות גולשים:

תכנון מקדים

כמו בכל דבר, לפני שמתחילים לעשות, כדאי לחשוב ולתכנן קודם.  לצורך כך, תצטרכו לשאול את עצמכם כמה שאלות:

  • מה המטרות השיווקיות שלכם? תהיו ברורים וריאלים לגבי מה אתם רוצים להשיג בעזרת התחרות. האם אתם מחפשים להגדיל את כמות הלייקים בפייסבוק או לקבל לידים? להפעיל את הקהילה הקיימת? ליצור חשיפה לקהלים חדשים?
  • מה התקציב שלכם? נכון, מדיה חברתית מאפשרת לערוך קמפיינים ותחרויות בעלויות נמוכות יחסית למדיות אחרות, אבל עדיין תצטרכו להשקיע משהו בפרסום הזה וכדאי שתחליטו מראש כמה.
  • איפה אתם עומדים מבחינת רמת מחויבות הגולשים? על בסיס זה תוכל להחליט מהו תנאי כניסה לתחרות. ככל שרמת המחויבות של הגולשים שלכם גדולה יותר, כך תוכלו לבקש מהם יותר על מנת להשתתף בתחרות.

למשל, אם הגולשים שלכם מגיבים כמעט על כל פוסט שאתם מפרסמים, משתפים את התכנים שלכם ומוסיפים תכנים שלהם, תוכלו לבקש מהם להעלות תמונות או וידאו כחלק מהתחרות. לעומת זאת, אם הגולשים שלכם לא מגיבים ולא משתפים בנתיים את התכנים, יכול להיות שהגרלה על בסיס הרשמה היא האפשרות המתאימה יותר.

כמובן, ככל ש"רף הכניסה" לתחרות דורש יותר, כך ניתן לצפות לכמות קטנה יותר של משתתפים. אבל זה לא הדבר היחיד שצריך לקחת בחשבון. אם, למשל, התחרות שלכם מבוססת הצבעה, אתם צריכים בערך 10 מצביעים על כל משתתף.

משחק מטרנה

מתוך דף פייסבוק של Materna

התאמה לקהלים

ישנם שלושה סוגי קהלים שיכולים לקחת חלק בתחרות שלך וצריך לחשוב על כל אחד מהם:

הצופים מהצד - אלה שיחשפו לקמפיין שלך, אולי ישתפו את הלינק או יקליקו אבל ההשתתפות שלהם, ככל הנראה, תסתיים בזה. לאלה, כדאי להעביר מסר פשוט וברור כדי שיחליטו להמשיך לשלב הבא או לעזוב בעוד המותג שלכם נשאר אצלם בראש.

המשתתפים - אלה שככל הנראה ישתתפו בתחרויות בעלות "רף כניסה נמוך", ואף יפיצו הלאה בעזרת תגובות, שיתוף והצבעה.

היוצרים - האנשים האלה הם המטרה של כל תחרות המתבססת על תוכן המיוצר ע"י גולשים. כלומר, אלה האנשים שיהיו מוכנים להעלות ולהציג תוכן שיצרו – אם זה טקסטים, תמונות או אפילו סרטונים. האחוז של האנשים האלה הוא נמוך יחסית ולכן, אתם רוצים לדאוג להפוך את חייהם להכי קלים שאפשר כדי להשתתף ולהעלות את התכנים שיצרו.

expedia
מתוך דף הפייסבוק של Expedia

מה? למה? ואיך?

כשיש לכם כבר הבנה די ברורה של ה"מי", תתכננו את ה"מה" "למה" ו"איך". על מה התחרות? למה כדאי לגולש להצטרף? איך עושים את זה?

תחרות גיא ליין
מתוך דף הפייסבוק של גיא ליין ריהוט

המדיה החברתית יכולה לתת לכם יתרון רב ולהפוך את התחרות שלכם ל"ויראלית", אבל אל תשלו את עצמכם עם המחשבה "הם כבר יבואו". אתם צריכים תוכנית שיווקית כמו לכל קמפיין פרסומי ואתם צריכים למשוך טראפיק כדי שאנשים ישתתפו בתחרות.

הדרך הכי טובה היא להשתמש בערוצים שאתם כבר משתמשים בהם. אולי זה גם דרך מדיה חברתית, פרסום ממומן, שותפים ועוד.
קחו בחשבון שבעלי הפוטנציאל הכי גדול להשתתף הם הלקוחות הקיימים שלכם, לכן, כדאי ליידע אותם ראשונים כדי שהם יעזרו לכם להפיץ את השמועה.

תהיו מוכנים להפתעות

כולנו מקווים שהקמפיין והתחרות שלנו "יגדלו כנפיים" ויתפזרו בכל הרשת. זה לא תמיד קורה, אך כדאי שתהיו מוכנים למקרה שכן. למשל, אם התחרות מבוססת על תמונות המועלות ע"י גולשים ואתם צריכים לבדוק את התמונות הללו באופן ידני, האם אתם מוכנים למקרה בו תקבלו אלפי תמונות?

likemypet
מתוך דף הפייסבוק של mikmik pets

אתם גם צריכים לחבר מסמך של "תנאי שימוש" – זה לא צריך להיות מסובך, ניתן להסתכל על מסמכים קיימים כי בסה"כ התכנים במסמכים אלה די חוזרים על עצמם. אם אתם מתכננים לערוך את התחרות בפייסבוק, כדאי שתקראו קודם את הכללים של פייסבוק המגדירים את נושא התחרויות.

הקשיבו ולימדו

תחרות זו דרך מצוינת להגדיל חשיפה ולמשוך לקוחות חדשים אבל אי אפשר לתלות בה את כל התקוות. קמפיין תחרות צריך להיות חלק מהאסטרטגיה שלכם של שיווק ברשתות חברתיות.
לכן, השתמשו בתחרויות כבעוד דרך להבין וללמוד על הלקוחות הפוטנציאלים שלכם. במסגרת התחרות אתם יכולים להוסיף סקר קצר לדף הרשמה, לשאול שאלות, ליזום שיחות ועוד.

עשיתם תחרות שהיתה מוצלחת? ספרו לנו בתגובות!

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק