פרטיות בפייסבוק: אולי לא כדאי לסמוך על זה

בקטגוריות: חדשות בפייסבוק|שיווק בפייסבוק

7 דצמ' 2011

הכלי שמאפשר למשתמשים לדווח על תמונות בפייסבוק, איפשר השבוע גישה לתמונות שסומנו כ"פרטיות". לאחר שלחצו על "דווח על תמונה" ובחרו באופציה "כוללת עירום או פורנוגרפיה" הוצע למשתמשים לעזור לפייסבוק ולסמן עוד תמונות לא ראויות. העניין הוא, שחלק מתמונות אלה היו תמונות אשר בעליהן סימנו כ"פרטיות".

הראשונים שגילו ודיווחו על הבאג היו חברי הפורום body building forum.

האירוניה היא בכך, שחלק מהתמונות ש"דלפו" בצורה כזו היו תמונות פרטיות של מייסד הפייסבוק, מארק צוקרברג. ביניהן תמונה של צוקרברג עם הנשיא ברק אובמה, צוקרברג מכין סושי ומחזיק תרנגול.

למרות שהתקלה תוקנה באותו היום, עדיין היה זה מספיק זמן כדי להרים בלוג תמונות ב- imgur ולהציג את התמונות של צוקרברג.

הנה התייחסותו של נציג פייסבוק לעניין: (מתוך allfacebook)

"מוקדם יותר היום (יום ג') גילינו באג באחד מכלי הדיווח שלנו אשר מאפשר לאנשים לדווח על מספר תמונות בו זמנית. הבאג אפשר לאנשים לראות חלק מהתמונות האחרונות שהעלו משתמשים אחרים, מבלי לקחת בחשבון את הגדרות הפרטיות של אותן תמונות. הבאג הוא תוצאה של אחד מעדכוני הקוד שלנו, אשר היה פעיל במשך זמן מוגבל. מיד עם גילוי הבאג, ניטרלנו את המערכת ונחזיר את הפונקציה הזו רק כאשר נוכל לוודא שהתקלה תוקנה..." (תרגום חופשי)

גרמניה מאיימת לקנוס

לאחרונה פורסמו ידיעות על כך שנציג הגנת המידע של המבורג שבגרמניה מתכוון לפתוח בהליכים משפטיים נגד פייסבוק ואף לקנוס אותה עקב פיצ'ר זיהוי הפנים החדש שלה לאחר שלא הצליח לגרום לפייסבוק להסיר את הפיצ'ר.

פייסבוק מצידה טענה שכלי זיהוי הפנים אינו נוגד את החוק הגרמני כיוון שניתן בקלות לבטל את האופציה.

החוק אומר שכל איסוף מידע של משתמשים חייב הסכמה מראש של המשתמש ולא אפשרות לבטל אח"כ.

הנה סרטון המראה איך תבטלו את פונקציית זיהוי הפנים:

גם רשות המסחר הפדרלית בארה"ב הגישה תביעה נגד פייסבוק בנוגע לשיתוף תכנים פרטיים של משתמשים. אך זו הגיעה להסכם עם פייסבוק על פיו במשך 20 השנים הבאות פייסבוק תאפשר למבקרים חיצוניים לבדוק את מדיניות הפרטיות שלה ותמנה עובדים בתוך החברה שיהיו אחראים ל"תוכנית פרטיות" הולמת אשר תוודא שסיכונים הקשורים לפרטיות המשתמשים יטופלו גם במוצרים קיימים וגם במוצרים עתידיים של פייסבוק.

כך תגנו על עצמכם

לאור כל זאת, נראה שפייסבוק תיאלץ להשקיע יותר בנושאי הפרטיות בעתיד, אך בנתיים הנה כמה הגדרות פרטיות שאתם צריכים להכיר כדי להגן על הפרטיות שלכם:

  1. מידע שאחרים יכולים לשתף עליכם: כאשר חברים שלכם משתמשים במשחקי פייסבוק או אפליקציות שונות, האפליקציות האלה עלולות לאסוף אינפורמציה על החברים שלהם (כלומר, עליכם) מבלי שאתם בעצמכם תשתמשו באפליקציה. איך לשלוט בזה? כנסו להגדרות הפרטיות בפייסבוק, לחצו על edit settings ליד Apps and Websites ושוב על edit settings ליד
    How people bring your info to apps they use.
    זה החלון שיופיע לכם:

    הגדרות פרטיות פייסבוק
    מכאן תוכלו לסמן מה אתם מוכנים לשתף ומה לא.

  2. כבר הזכרתי את זה בפוסט על סיפורים ממומנים, אבל שווה לחזור על זה: פעולות שלכם יכולות להופיע כחלק מסיפור ממומן במודעות פייסבוק, אלא אם הגדרתם אחרת. את ההגדרה הזו ניתן לבצע דרך כניסה ל- account settings, לחיצה על Facebook Ads ואז: edit social ads settings. משם תוכלו להגדיר האם אתם מרשים לפייסבוק להציג פעולות שלכם במודעות פרסומיות או לא.פרטיות במודעות פייסבוק
  3. אפליקציות: בהגדרות הפרטיות, אחרי שלחצתם על Apps and Websites תוכלו לראות את הגדרות האפליקציות בהן אתם משתמשים. מפה תוכלו לחסום אפליקציות לא רצויות או להגדיר לאילו נתונים אתם מוכנים לתת גישה לכל אפליקציה.הגדרות פרטיות אפליקציות
  4. כניסה מרחוק: אם נכנסתם לפייסבוק במחשב ציבורי ושכחתם לעשות sign out, תוכלו לתקן את זה דרך account settings , לשונית security. ב-Active Sessions תוכלו לסיים סשנים פתוחים מרחוק וגם להגדיר שתקבלו הודעה כל פעם שמתבצעת כניסה לחשבון שלכם ממחשב אחר.
  5. תוצאות חיפוש: אם הפרופיל שלכם בפייסבוק הוא אישי ואתם לא מעוניינים שאנשים ימצאו אותו ע"י חיפוש של השם שלכם בגוגל, ניתן למנוע זאת ע"י כניסה ל- Apps and Websites (בתוך הגדרות פרטיות) ולהוריד את הסימון ליד enable public search.

ומה אתם חושבים על נושא הפרטיות בפייסבוק?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק