ICM – יש תקווה לפרסום באנרים!

בקטגוריות: חדשות גוגל|פרסום באינטרנט|פרסום בגוגל|פרסום ממומן

23 פבר' 2011

בפוסט הקודם "פרסום באנרים – עולם הולך ונעלם?" דיברנו על כך שאחד האתגרים הגדולים ביותר שעומדים בפני מפרסמי באנרים בגוגל הוא לגרום לכך שהבאנרים יופיעו באתרים המתאימים להם. כך לדוגמא, מי שיצר באנר פרסומי בנושא מוצרים לתינוקות, ירצה שהבאנר יופיע באתרים העוסקים בנושא הורים וילדים, ומי שיצר באנר בנושא דילים לחופשות, ירצה כמובן למקם את הבאנר באתרים המתאימים העוסקים בנושא זה.

רגע, בואו נבין ראשית איך באנרים מוצאים היום את מקומם

על מנת להתאים באנרים לאתרים, נעשה במרבית המקרים שימוש ב Google Adwords, במסגרתו לכל באנר מוגדרות מילות מפתח אותן מנסה גוגל להתאים לאתרים השונים. כיצד? במעבר טקסטואלי פשוט וחיפוש אחר מילות המפתח לאתרים. כאשר גוגל מזהה אתר ובו מילות המפתח שהגדרנו לבאנר, מבחינתו זה מספיק והבאנר נכנס לפרסום באותו אתר. ניתן גם להשתמש באפשרות המיקומים של גוגל (placements), המאפשרת להגדיר אתרים ספציפיים בהם תרצו שהבאנר שלכם יופיע. ועדיין, למרות כל הכלים והאפשרויות, לא תמיד משיגים מסעות הפרסום האלה את מטרותיהם ומספר הלידים (פניות) נותר נמוך, מה שמעיד על המוגבלות של השיטה.

פתרון חדש בשם ICM של גוגל מנסה לשנות את שיטת הפרסום באינטרנט באמצעות באנרים

בעברית קוראים לו "שיווק מסווג לפי עניין" וכשמו הארוך כן הוא, מנסה הכלי החדש של גוגל לשפר את איכות הפניות המגיעות דרך הבאנרים ולשפר את יחס ההמרה. דרך הביצוע פשוטה להפליא – ה ICM מכיל עשרות קטגוריות (לדוגמא – אוהבי בעלי חיים, הורים לילדים, אוהבי חופשות ונופשים) ותתי קטגוריות, שבכל אחת מהן רשימה ארוכה של אתרים המתאימים לקטגוריה. רשימות אלה מתעדכנות לעיתים קרובות, אתרים מצטרפים או יורדים על פי מידת הרלוונטיות שלהם לקטגוריה, כך שמפרסמי באנרים נדרשים לסמן את הקטגוריות המתאימות למטרת הפרסום שלהם, ולדעת כי הבאנר שלהם יופיע באתרים שתחת אותה קטגוריה. כמה פשוט – ככה קל.

ICM קטגוריות

אפשרות חדשה ומעניינת ביותר היא פילוח דמוגרפי הכלול ב ICM, בעזרתו יכולים המפרסמים לבחור אתרים על פי טווחי גיל או מין הגולש, בכך לפרסם באנרים לבני נוער, או לגברים בגיל הזהב – העיקרון ברור והתועלת רבה. ניתן כמובן לשלב את הסיווג בקטגוריות עם הסיווג הדמוגרפי. אין כל בעיה לציין, כי אתם מעוניינים שהבאנר שלכם יופיע באתרים של אוהבי קניות הפונים לנשים בגילאי 35-45.

icm פילוח דמוגרפי

דרך נוספת להשתמש בכלי היא לפרסם דרכו מודעות עבור גולשים שכבר ביקרו באתר המפרסם, וגילו עניין במוצרים. בצורה זו ניתן לחשוף אותם למוצרים חדשים, למבצעים וכו'.

ומה גוגל אומר?

על פי הפרסומים של גוגל, הרי שבעלי אתרים רבים מעידים, כי בזכות הICM הם זוכים למסעות פרסום יעילים יותר והעלאה משמעותית של יחסי ההמרה בבאנרים אלה, מה שכמובן פועל לטובתם של בעלי האתרים.

ואיך מבוצע סיווג האתרים לקטגוריות השונות? גוגל בודק את נתוני הגולשים באתרים השונים ומסווג אותם לפיהם. כך למשל, אם הוא מזהה לדוגמא כי לאתר מסוים מגיעות בעיקר נשים, האתר יסווג תחת הקטגוריה הדמוגרפית המתאימה. בדרך זו יודעים מפרסמי באנרים כי בעת שהם בוחרים בקטגוריה מתאימה, גדל משמעותית הסיכוי שהבאנר שלהם יתפרסם במקום הנכון והתועלת תהיה רבה.

איך מצטרפים ל ICM?

ה ICM של גוגל מצוי עדיין בתקופת הביתא שלו, לפיכך על מנת להצטרף אליו נדרש להגיש בקשה מיוחדת דרך חברת פרסום שהינה שותפה מוסמכת של Google Adwords בישראל. יש לקחת בחשבון כי זמן האישור לכניסה לתוכנית הביתא הוא עד 20 ימים, בדיוק משך הזמן שיידרש לכם לעצב את הבאנרים החדשים שלכם. בהצלחה!

האם לדעתכם תוכנית ICM תעזור להעלות את אחוזי ההקלקה וההמרה של הבאנרים?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק