גוגל פלוס – מעט מדי מאוחר מדי או הדבר הבא?

בקטגוריות: גוגל פלוס|שיווק ברשתות חברתיות

17 אוג' 2011

בחודש וחצי האחרונים שמענו המון על גוגל פלוס, בעיקר המון באזז, רעש והתרגשות. כתבתי גם על השינוי הצפוי בתוצאות חיפוש עקב השקה של כפתור ה1+ וגוגל פלוס ועל פלטפורמה מתאימה לעסקים בגוגל פלוס שעדיין מחכים לה.

כל הזמן צצות תגובות גם מכאלה שחושבים ש"זהו צעצוע חדש ותו לא" וגם מכאלה שבטוחים ש"גוגל פלוס לא הולכת לשום מקום".

אז האם כדאי להשקיע חלק מהזמן שלכם בבניית קהילה ברשת החברתית החדשה או שכדאי בנתיים לחכות ולראות איך זה מתפתח? הנה טיעונים לכאן ולכאן.

גוגל פלוס

נוצרות קהילות

אלה שכבר משתמשים בגוגל פלוס באופן פעיל טוענים שבגוגל פלוס כמות התגובות והשיתופים שמקבלים פוסטים גדולה יותר מאשר בטוויטר, למשל. בנוסף, רשימות וקהילות הולכות וצומחות. כך, לדוגמא, נוצרו רשימות רבות של צלמים וגם רשימות של עיתונאים שכבר משתמשים בגוגל פלוס ככלי יעיל בקריירה שלהם.

רשימת פרופילים של צלמים בגוגל פלוס:

google-plus-photographers

גוגל פלוס היא לא ממש מחליפה של פייסבוק

הרשת החברתית הזו היא חדשה מאוד ובאופן טבעי, האנשים שהצטרפו אליה ופעילים בה הם כנראה אלה שמבלים יותר מהאחרים באינטרנט, אוהבים חידושים ולכן, כרגע, גם לפי הסקרים חלק גדול מהמשתמשים בגוגל פלוס הם משווקי אינטרנט או אנשים שמתעסקים ברשתות חברתיות.

מקצועות המשתמשים בגוגל פלוס: מתוך האתר Read Write Web

משתמשי גוגל פלוס

ואולי זאת הסיבה לכך שבגוגל פלוס בעיקר משתפים מידע ופחות משתמשים בה לשמירת קשר עם חברים ומשפחה, שיתוף תמונות וכו'. בדרך זו, גוגל פלוס תופסת נישה קצת שונה מרשתות חברתיות אחרות. מצד אחד עוד אין בה פלטפורמה לעסקים והמשתמשים בה מחויבים לספק את השם האמיתי שלהם ומצד שני לא משתמשים בה לקשרים אישיים כמו בפייסבוק.

אם כבר משווים, גוגל פלוס היא מאין "טוויטר משוכלל".

כמה שמות מוכרים כבר שם

בתוך הקהילות שכבר נוצרו בגוגל פלוס ניתן למצוא כמה וכמה שמות מוכרים מאוד. אז ברור למה מארק צוקרברג שם אבל גם סלבריטאים כמו אליסה מילנו ואשטון קוצ'ר כבר יצרו פרופילים.

הפרופיל של מארק צוקרברג בגוגל פלוס:

mark-zuckerberg-profile

בנוסף, אנשי מקצוע מנצלים את הפונקציות של גוגל פלוס – כתבת מוכרת בשם שרה היל השתמשה באופציית ה"זולות" (HANGOUTS) של גוגל פלוס כדי לחשוף בעזרת וידאו צ'ט את הסטודיו החדש שלה.

גוגל מינוס

גוגל פלוס לא מציעה שום דבר חדש

משתמשים שהם לא מהתחום (משווקי אינטרנט, יח"צנים, עיתונאים, צלמים) לא ממש פעילים בגוגל פלוס. יכול להיות שהם הצטרפו בגלל ההתלהבות בהתחלה ואולי אפילו הוסיפו תמונה לפרופיל, אבל זה הכל. וזה די מובן. הם שואלים את עצמם "אם רוב החברים שלי בפייסבוק, למה לי לשתף גם בגוגל פלוס?"

בתור משווקים ומפרסמים, אנחנו קודם כל שואלים לגבי כל מוצר או שירות חדש "מה שונה בו? מה הוא נותן ללקוחות שלו שאחרים לא?" אם נשאל זאת לגבי גוגל פלוס, יש כאלה שיטענו שזה אולי מסודר בצורה קצת שונה אך בסופו של דבר, גוגל פלוס לא נותנת שום דבר חדש באופן מהותי משאר הרשתות החברתיות.

אין סיבה להשתמש בעוד רשת חברתית

נכון שההשקה של גוגל פלוס משכה ועדיין מושכת הרבה אנשים להירשם אליה, אך גוגל תצטרך להשקיע מאמצים כדי לשמור על העניין לאורך זמן, כיוון שכרגע, אנשים שאינם מתחום הרשתות החברתיות, כנראה לא רואים סיבה טובה להשתמש בשתי רשתות חברתיות בו זמנית וקשה להאמין שהם יוותרו לגמרי על פייסבוק ויעברו לגוגל פלוס.

כך שההתחלה טובה אבל עוד לא ממש ברור מה יהיה ההמשך.

המשחקים כבר כאן

למרות כל "המינוסים" סביר להניח שלא ניתן יהיה להתעלם מנוכחותה של גוגל פלוס. לפני כמה ימים גוגל פלוס השיקה פלטפורמה של משחקים. כבר בשבוע שעבר משתמשי גוגל פלוס יכלו לשים לב לאייקון חדש שנוסף בסרגל העליון והוא אייקון המשחקים.

google-plus-games

גוגל פלוס מציעה מבחר משחקים מיצרני משחקים כמו זינגה, רוביו ו-wooga. בבלוג הרשמי של גוגל הדגיש נציג של גוגל שהסטרים של המשחקים (הודעות שונות הקשורות לפעילות המשתמש במשחק) לא יופיע בסטרים הרגיל של כולם (כפי שזה מופיע בפייסבוק ומעצבן לא מעט אנשים), אלא ניתן יהיה לשלוט בתצוגת הפוסטים האלה.

הנה סרטון קצר על איך זה אמור לעבוד:


ומה אתם חושבים? פלוס או מינוס?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק