בלוג אדאקטיב
בלוג קידום אתרים ושיווק באינטרנט
יש לי דף טיימליין בפייסבוק! מה עכשיו?
בקטגוריות: חדשות בפייסבוק|שיווק בפייסבוק
7 מרץ 2012בין אם הייתם חלק מההתרגשות הגדולה שאחזה במשווקים בשבוע שעבר כאשר במקביל עם מסיבת העיתונאים הגדולה של פייסבוק התחילו להופיע בדפי פייסבוק הודעות על השדרוג לטיימליין ובין אם לא, אתם כבר בטח יודעים שעד ה-30 במרץ כל הדפים העסקיים בפייסבוק יקבלו את פורמט הטיימליין.
אם אתם אוהבים חידושים ומיהרתם להפוך את הדף שלכם לפורמט הטיימליין לפני כולם, יכול להיות ששנייה אחת אחרי זה שאלתם את עצמכם "מה עושים עכשיו? איך משתמשים בכל האפשרויות שהפורמט החדש מציע? איך מעצבים את תמונת השער וכל שאר הפריטים?”
קודם כל, אם לחצתם מתוך סקרנות על התצוגה המקדימה של הדף שלכם בטיימליין, ונבהלתם שאין דרך חזרה, אל תדאגו, עד שלא תלחצו PUBLISH (או עד 30 במרץ) כולם חוץ מכם יראו את הגרסה הקודמת של הדף. תוכלו גם אתם לראות את התצוגה הקודמת על ידי לחיצה על Your Old Design.
ובנתיים, יש לכם זמן לסדר את הדף החדש:
תמונת שער
הדבר הראשון שכנראה תרצו לעשות הוא למלא את ה"חור" בראש העמוד ולהוסיף תמונת רקע (Cover Page).
לפני שתתחילו לעצב את התמונה, קחו בחשבון כמה כללים והגבלות שפייסבוק קבעה לגבי תמונות שער. התמונות לא יכולות להכיל:
1. מחיר או מידע הקשור לרכישה (כמו למשל, "40% הנחה באתר שלנו")
2. פרטי קשר כמו כתובת אתר, דוא"ל, טלפון וכו'.
3. התייחסות לפעולה מסוימת הנעשית בפייסבוק כמו לייק, שיתוף וכדומה.
4. קריאה לפעולה כמו "קנה עכשיו".
אם עכשיו אתם אומרים לעצמכם "אם כל זה לא – אז מה כן?" – נסו לחשוב מהו המסר שאתם רוצים להעביר בדף? מה העסק שלכם מציע? מה הוא משדר? איזה ערך אתם נותנים לגולשים בדף הפייסבוק? כלומר, תחשבו יותר "אווירה" ו"תוכן" מאשר "מכירה".
שימו לב שאין הגבלה לתמונות מוצרים – אם אתם מוכרים מוצרים, אתם יכולים לחשוף את המוצרים בתמונת השער ולהחליף אותה אפילו כל יום עם מוצר חדש.
הגודל המומלץ של תמונת השער החדשה הוא 850X315 פיקסלים.
בדף המידע של פייסבוק מצוין שרוחב התמונה צריך להיות לפחות 399 פיקסלים. כלומר, גם אם תעלו תמונה קטנה יותר, המערכת באופן אוטומטי תתאים אותה לגודל הנכון, עם זאת, לא מומלץ לעשות זאת כיוון שגם איכות התמונה עלולה להיפגע וגם הפרופורציות.
תמונת פרופיל
גם את תמונת הפרופיל של הדף תצטרכו להחליף או לשנות.
הגודל המינימלי של תמונת הפרופיל הוא 180X180 פיסקלים. אפשר להעלות גם תמונה גדולה יותר, רק הקפידו שתהיה מרובעת כדי למנוע עיוותים.
בניגוד לתמונת השער ותמונת הפרופיל בעיצוב הקודם של הדפים, התמונה הזו לא אמורה להשתנות לעתים קרובות, אלא לשמש כתעודת הזהות של הדף ובה יופיע הלוגו, כתובת האתר או תמונה של דמות המזוהה עם הדף.
תמונת השער והפרופיל של AT&T (צילום מסך מפייסבוק):
טאבים
הדבר הבא שכדאי לשים לב אליו הוא הטאבים.
הטאבים שהופיעו קודם מתחת לתמונת הפרופיל בצד שמאל, כעת מופיעים מימין, מתחת לתמונת השער.
שימו לב שהאייקונים שלהם גדולים ובולטים יותר, אך ניתן לראות רק 4 מהם מבלי ללחוץ על החץ שמופיע מצד ימין. מתוך הארבעה האלה, שניים יופיעו תמיד כברירת מחדל – תמונות ולייקים. לכן, תצטרכו לחשוב טוב אילו 2 טאבים הכי חשוב לכם להציג כרגע לגולשים שלכם?
בנוסף, כיוון שהאייקונים כעת גדולים יותר, רצוי לעצב אותם כדי שיהיו מושכים ומזמינים ללחוץ. בפורמט החדש קל יותר לעשות זאת:
לחצו על Manage ובחרו Edit Page. לחצו על Apps (הממשק הזה לא השתנה), מצאו את האפליקציה או הטאב בו אתם רוצים לשנות את האייקון ולחצו על Edit Settings. לחצו על Custom Tab Image ותוכלו להעלות תמונה שלכם שתוצג בתור אייקון לטאב.
הגודל של האייקונים הוא 110X74 פיקסלים.
עוד דברים שכדאי לדעת
פוסטים נעוצים
ניתן "לנעוץ" פוסטים חשובים במיוחד בראש הטיימליין והם יישארו שם למשך שבוע.
עמודי נחיתה ועמודים מעוצבים
אחת השאלות הראשונות שעלתה אצל המשווקים שניסו את פורמט הטיימליין החדש היא "איפה מגדירים את טאב הנחיתה?” אז זהו, שבעמודי טיימליין דף הנחיתה הוא תמיד הדף הראשי ולא ניתן להגדיר טאב אחר עליו "ינחת" הגולש.
עם זאת, הטאבים הייחודיים שעיצבתם לא נעלמו ולא הלכו לאיבוד. הם עדיין חלק מהדף שלכם וניתן להגיע אליהם דרך האייקונים המופיעים מתחת לתמונת השער (עליהם דיברתי בסעיף "טאבים"). רק שעכשיו, הם ייראו לכם קצת "צרים" מדי – כאשר הבר הצדדי היה חלק מהדף, הרוחב המירבי לטאב מעוצב היה 520 פיקסלים. בפורמט הטיימליין הרוחב המירבי הוא 810 פיקסלים.
אפליקציות
כמה ממפתחי האפליקציות כבר הזדרזו ויצרו אפליקציות לדף טיימליין המאפשרות ליצור טאבים המותאמים לרוחב החדש.
דוגמא לאפליקציה כזו היא Antavo:
מה דעתכם על הטיימליין לעמודים? שיפור מעולה או עוד שינוי מציק?
אהבתם את הפוסט? הנה עוד כמה שיעניינו אתכם:
אודות הבלוג
בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.
הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:פוסטים
קטגוריות
- גאדג'טים וטכנולוגיה (1)
- גוגל פלוס (9)
- חדשות אינטרנט (13)
- חדשות בפייסבוק (15)
- חדשות גוגל (5)
- חידושים באינטרנט (11)
- חידושים בגוגל (5)
- חיפוש בגוגל (1)
- כלים לעסקים (3)
- כללי (2)
- מדיה חברתית (2)
- מדריכים (2)
- מובייל וסמרטפונים (3)
- ניתוח אתרים (3)
- פרסום באינטרנט (9)
- פרסום בגוגל (7)
- פרסום בפייסבוק (1)
- פרסום ממומן (9)
- קידום אתרים (7)
- שיווק באינטרנט (4)
- שיווק בוידאו (3)
- שיווק בפייסבוק (31)
- שיווק ברשתות חברתיות (38)
- מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
- מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
- שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
- קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
- מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]
- גוגל מתכננת להציג פרסומות על סמך רעשי רקע בשיחות שלכם
- גוגל פליי – מתחילים לשחק
- יש לי דף טיימליין בפייסבוק! מה עכשיו?
- האפליקציות והכלים שיקפיצו את היעילות שלכם בעסק
- תתכוננו: הטיימליין מגיע גם לעמודי פייסבוק
- טוויטר מתחדשת ומתגיירת
- מה מכינים לנו בגוגל – הפרויקט הסודי
- דפי נחיתה ב- 2012
- מה זה SOPA ולמה אכפת לנו מזה?
- האם תהיתם איך פייסבוק עושה כסף?
אפשרות התגובות סגורה.