הכירו את הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס

בקטגוריות: חדשות גוגל|ניתוח אתרים

27 אפר' 2011

ניסיתם כבר את הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס? שמעתם עליה? ידוע הרי שמדובר במוצר מרכזי בתחום מוצרי הסטטיסטיקה לאתרים העולמיים כך שהצגת הכלי החדש שבוצעה לאחרונה בועידת המשתמשים של גוגל אנליטיקס בסאן פרנסיסקו משכה אליה תשומת לב רבה – ובצדק. רוצים, אם כן, לקבל כלים חדשים לניתוח האתר שלכם? רוצים להבין מה קורה באתר, מהם ביצועי הגולשים בו והאם האתר משיג את מטרותיו? הכירו את גוגל אנליטיקס החדש, כלי עוצמתי למידע איכותי.

חידושים מרכזיים בגרסת גוגל אנליטיקס הטרייה

המוטיבציה המרכזית של אנשי גוגל היא להפוך את גוגל אנליטיקס למהירה ויעילה יותר למשתמשים, זאת באמצעות הוספת פיצ'רים חדשים (שברובם מסתמכים על דרישות משתמשים והצעות לשיפור שהתקבלו ממשתמשים ותיקים) וכן שיפור הפונקציונאליות הקיימת. להלן כמה מהחידושים של גוגל אנליטיקס, שתכירו :

  1. כבר עם עליית המערכת תשימו לב בוודאי לשינויים הויזואליים הרבים בממשק המשתמש, כמו גם לעובדה שכעת גוגל אנליטיקס עובדת הרבה יותר מהר מכפי שהורגלנו (הדו"חות למשל עולים מהר יותר).
  2. רגילים לדשבורד אחד? מעתה יהיו לכם כמה שתרצו. באמצעות הדשבורד ניתן לקבל נתונים רלוונטיים באופן פשוט וקל, אולם בגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס אין כל צורך להסתפק בדשבורד אחד. אם אתם מנהלים מספר פרופילים, אם אתם מעוניינים לקבל רזולוציות שונות של מידע – הגדירו לכל אחד דשבורד נפרד, הוסיפו widget-ים כאוות נפשכם (פירוט בהמשך) ותוכלו לנהל את האופן בו אתם מקבלים את המידע הרלוונטי לכם.

    חידושים בגוגל אנליטיקס

  3. מי שמשתמשים בגוגל אנליטיקס לניתוח מספר אתרים או פרופילים זוכרים בוודאי את התסכול המחייב אותם להיכנס אל כל אחד מהם בנפרד על מנת לקבל את הנתונים הרלוונטיים (לדוגמא, כמות המבקרים, מקורם, כמות המרות ועוד). זו הייתה גם אחת התלונות המרכזיות שחזרו מצד המשתמשים בכלי ואחת ההצעות לשיפור אותה החליטו גוגל לאמץ – מהיום, בגוגל אנליטיקס החדש תוכלו לקבל את כל המידע מכל האתרים בנקודת מפגש אחת, שם מוצעים כפתורי גישה מהירה ההופכים את המידע לנגיש יותר ונוח פי כמה.

    מספר אתרים בגוגל אנליטיקס

  4. הוספת widget-ים חדשים. מדובר על דוחות שאפשר להוסיף בתצוגת הדשבורד המוכרת, באופן אינטואיטיבי מאוד. כל שנדרש הוא לבקש Add Widget, לבחור את הwidget המבוקש, לקנפג אותו (לדוגמא, להוסיף לו שם בעברית או לבחור את אופן ההצגה) וכבר הוא יופיע על הדשבורד. כמה פשוט- ככה נוח.
  5. מערכת הדו"חות גם היא שינתה פניה באופן משמעותי. מהיום אפשר לקנפג דו"חות, לבחור איזה מידע מעניין אתכם וכיצד תרצו לראות אותו בדו"ח, לשנות מדדים ולבצע השוואה בין נתונים באופן פשוט ונוח.
  6. מהן מילות המפתח המובילות את האתר שלכם? נכון, את המידע הזה היה לכם גם קודם, אולם כעת בגוגל אנליטיקס תוכלו למצוא את "ענן התגיות", המאפשר לדעת מהן מילות המפתח ומהי מידת הדומיננטיות שלהן ביצירת תעבורה אל האתר.
  7. את הבלוג של גוגל אנליטיקס אתם מכירים? תוכלו למצוא בו מגוון טיפים וטריקים, נושאים חדשים וטכניקות לשיפור העבודה שלכם עם הכלי (שלא לדבר על נקודות שבוודאי לא הכרתם). על מנת לחשוף את הבלוג למשתמשים רבים יותר, הוא מופיע בדף הבית של המערכת, כך שבכל כניסה שלכם אליה תוכלו להיחשף לפוסט האחרון. אם יש לכם כמה דקות, אני בהחלט ממליץ להתעמק.

הנה סרטון המדגים את הפונקציות החדשות בגוגל אנליטיקס:

חידוש משמעותי בגוגל אנליטיקס – Events

הגדרת האירועים (events) היא ללא ספק אחת הנקודות החשובות ביותר בגוגל אנליטיקס החדש, עד כדי כך שבחרתי לנתח אותו בנפרד מהחידושים האחרונים (החשובים לא פחות, כבודם במקומם). החידוש של גוגל אנליטיקס בנושא האירועים הוא האפשרות להגדיר פעולות המבוצעות באתר (הקלקה על קישורים, הפעלת וידאו וכמה זמן הוא רץ, הורדת קובץ) ומעקב ספציפי אחר אירועים אלה. זאת ועוד – אם פעם היה צריך לבנות דפים וירטואליים עבור אירועים אלה, הרי שכיום כל שנדרש הוא להגדיר אותם כמטרה (goal) ולעקוב אחר ההתקדמות אל מטרות אלה.

אז איך אפשר להגיע לגוגל אנליטיקס החדש ?

שחרור המוצר בוצע בהדרגה – בתחילה היו אלה משתמשים בגוגל אנליטיקס שהוזמנו לעשות שימוש ראשוני בגרסה החדשה (זאת באמצעות לינק אליה שהתווסף לחשבון האנליטיקס שלהם), או מי שביקשו להצטרף אל גירסת הבתא החדשה. כיום כבר אין כל בעיה להשתמש בגירסת גוגל אנליטיקס החדשה – כל שנדרש הוא להיכנס לחשבון ולבחור בקישור New Version המופיע בחלק העליון. כעת תוכלו לבחור האם להשתמש בגרסה החדשה או הישנה. בהצלחה.

יש עוד פיצ'רים חדשים שגיליתם?


והנה עוד משהו לגבי ניתוח אתרים:

שני כלי ניתוח אתרים שיהפכו את חייכם לקלים ומעניינים יותר


2 תגובות על הכירו את הגרסה החדשה של גוגל אנליטיקס

Avatar

דורון יועץ עסקי

29 באפריל, 2011 בשעה 17:59

יש לכם מושג לאן נעלם heat map של גוגל אנליטיקס?

Avatar

shlomi

4 במאי, 2011 בשעה 12:29

היי דורון,
למה אתה בדיוק מתכוון?
כפי שידוע לי, בגוגל אנליטיקס לא היה heat map

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק