תתכוננו: הטיימליין מגיע גם לעמודי פייסבוק

בקטגוריות: חדשות בפייסבוק|שיווק בפייסבוק

22 פבר' 2012

למרות שפייסבוק הכריזה על פרופיל הטיימליין כבר בועידת F8 בספטמבר שנה שעברה, עדיין יש משתמשים שהפרופיל שלהם לא שודרג לטיימליין (למרות ההבטחות השונות שפורסמו).

חלק מהמשתמשים נרתעים מהחידוש ועל פי הסקר שערכה חברת SodaHead, שבעים אחוז (!) מעדיפים לוותר על הטיימליין:

Facebook Timline Infographic
מקור תמונה: צילום מסך מ- SodaHead (בתמונה מופיע רק חלק מהאינוגרפיקה, לחצו עליה כדי לראות את כולה)

לא רק בפרופילים

למרות חוסר הפרגון של הגולשים, הטיימליין ממשיך לתפוס תאוצה בפייסבוק: לאחרונה פיצ'ר הדומה לפרופיל הטיימליין התחיל להופיע בקבוצות פייסבוק -

facebook group banner
מקור תמונה: צילום מסך בפייסבוק

כמו שאתם רואים, בדף הקבוצה מופיע באנר לכל הרוחב, עם קישור למסמכים, תמונות וחברי הקבוצה (במקום קישורים שהופיע בבר הצדדי).

לפי נסיון העבר, שינויים משמעותיים שמתבצעים בפרופילים האישיים מגיעים לאחר זמן מה גם לדפים העסקיים ולקבוצות בצורה זו או אחרת. לכן, כבר עם הפעלת פרופיל הטיימליין, התחילו הדיבורים על הטיימליין בדפים עסקיים.

אך דיבורים אלה היו בגדר שמועות בלבד, עד לאחרונה, כאשר שוחררו לרשת ידיעות המצביעות על כך שפייסבוק תפעיל את הטיימליין גם על עמודים עסקיים ואפילו בקרוב מאוד. כמובן שהשינויים לא יחולו על כל הדפים העסקיים באופן מיידי. בתחילה בגרסת בטא בקרב קבוצה מצומצמת של שותפים ולאחר מכן, בהדרגה, לדפים נוספים.

מה, איפה, איך, מתי?

אם אתם מנהלים לפחות עמוד עסקי אחד בפייסבוק, אתם בטח שואלים את עצמכם בשלב זה "מה יקרה לכל ההשקעה שלי בדף? האם הטאבים היחודיים והאפליקציות שהתקנתי בדף יישארו? איך אני מתאים את כל הפעילות שלי לפרופיל החדש?” ועוד.

קודם כל, אין צורך להילחץ. ההודעה הרשמית לגבי טיימליין לעמודים עדיין לא יצאה, וגם אם אכן יתחילו להופיע דפים עסקיים עם טיימליין כבר בסוף החודש, יהיה לכם עוד מספיק זמן כדי להתכונן למעבר לפני שתצטרכו לבצע אותו בעמוד/ים שלכם.
בנוסף, על פי "מדיניות ה-90 יום" פייסבוק מתחייבת לתת למפתחים התרעה של 90 יום מראש לפני ביצוע שינויים הכרוכים בשינויי קוד.

ב-29 לפברואר פייסבוק תקיים בניו יורק את הועידה הראשונה למשווקים שתשודר בשידור חי (פרטים כאן) ולפי ההשערות, בכנס זה היא תכריז על הטיימליין לדפי עסקים.

טאבים ואפליקציות

בכל השינויים שעברו עמודים עסקיים בפייסבוק עד היום, האופציה להשתמש באפליקציות צד ג' וטאבים יחודיים תמיד היתה שם. אחד העקרונות של פייסבוק הוא לאפשר שיתוף פעולה עם מפתחים ולתת למשתמשים אפשרויות התאמה אישית. לכן, לא סביר שעם הפעלת הטיימליין בעמודים האופציות האלה ייעלמו.

חברת מדיה גרמנית 27GRAD מציעה את הגרסה הבאה (והמשוערת) למראה של עמוד פייסבוק עם טיימליין:

page timeline mockup
מקור תמונה: צילום מסך מאתר AllFacebook

אם אתם רוצים להתכונן ל"עמודי טיימליין", הדרך הטובה ביותר לעשות את זה כרגע היא להפעיל את הטיימליין בפרופיל האישי שלכם אם עוד לא עשיתם את זה (תוכלו לעשות את זה כאן) ולחקור את האפשרויות החדשות בפרופיל – הצגת עדכונים, הוספת אירועים הסטוריים, תמונת רקע, אפליקציות ועוד. אם כבר טיימליין, כדאי שנפיק ממנו את מירב התועלת, לא?

מה דעתכם על הטיימליין, האם הוא יועיל לעמודים או יפריע?


אהבתם את הפוסט? הנה עוד כמה שיכולים לעניין אתכם:

טוויטר מתחדשת ומתגיירת

מה מכינים לנו בגוגל – הפרויקט הסודי

נמאס כבר מהלייק!

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק