ככה תעקבו אחרי מה שאומרים עליכם באינטרנט

בקטגוריות: קידום אתרים|שיווק ברשתות חברתיות

1 יוני 2011

לא, לא מדובר על סקרנות מוגזמת ואיסוף רכילויות של החברים שלכם. מדובר על העסק שלכם. כבר ציינתי בעבר שאחד השימושים החשובים של מדיה חברתית הוא שירות לקוחות ויצירת קשר עם לקוחות ופוטנציאלים. מה הקשר בין זה לבין מעקב אחר אזכורים באינטרנט? קודם כל, אתם בטח רוצים לדעת מה אומרים על העסק שלכם – אם זה טוב, תוכלו להתגאות בזה ולהמשיך לחזק את הצד החיובי, אם זה פחות טוב – תוכלו לשפר. אם מישהו מתלונן או מביע חוסר שביעות רצון מכם, לא הייתם רוצים לדעת ולתת לו מענה וטיפול מיידי? אם עשיתם קמפיין פרסומי כלשהו, בטח תרצו לדעת מה ההשפעה שלו ויש עוד כמה סיבות טובות.

אם אתם זוכרים, בפוסט "חמש דרכים יצירתיות לשיווק ברשתות חברתיות" הזכרתי דוגמא של חברת התעופה העוקבת אונליין אחר אזכורים במדיה החברתית ונותנת פתרונות מידיים. איך החברה הזו עושה את זה? הרי לא הגיוני שנציגי השירות, רבים ככל שיהיו, מחפשים כל היום במקומות שונים ברשת את אלה הצריכים להזמין טיסה או אזכורים על חברת התעופה.

ישנם כמה כלים שיכולים לעזור לאתר את האינפורמציה ברחבי הרשת, כאלה כמו Radian6 ו- Lithium. אין ספק שכלים מקצועיים יכולים להקל על עבודת המעקב, רק שהכלים האלה בדר"כ לא זולים.

אבל, יש דרך נוספת, שאמנם תדרוש מכם קצת הכנות בהתחלה, אבל ברגע שתארגנו הכל, תקבלו את רוב העדכונים באופן אוטומטי. והכי טוב – זה חינם!

התחילו עם הפיד

הפיד הוא תמצית של תוכן ברשת המתעדכן באופן קבוע. הפיד מאפשר לכם לעקוב בנוחות ומהירות אחר עדכונים ותכנים חדשים. אם אין לכם עדיין קורא RSS אחר, אני ממליץ להשתמש ב-Google Reader. קל מאוד להתחיל להשתמש בו.

אם זוהי הפעם הראשונה שאתם מתחברים ל-Google Reader כך ייראה מסך הפתיחה:

google reader

עקבו אחר חדשות

כנסו לחדשות גוגל וכתבו בחיפוש את שם העסק שלכם או מושג קשור כמו למשל "קידום אתרים". אם אתם רואים תוצאות רלוונטיות, גללו למטה בדף ולחצו על כפתור ה-RSS בתחתית הדף. אחרי שלחצתם, תועברו לדף עם הרבה מלל לא ברור – אל תדאגו, הוא לא מיועד לכם, אלא לקורא RSS. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להעתיק את כתובת ה-URL של הדף הזה. עכשיו חזרו ל- Google Reader ולחצו על הכפתור Add a subscription (מסומן בחץ אדום בתמונה מעל). בחלון שייפתח, הדביקו את הכתובת. עכשיו, כל חדשה עם מילות המפתח שהקשתם, תופיע בחשבון ה-Google Reader שלכם. תוכלו לעשות את אותו הדבר גם בחיפוש גוגל בקטגוריית "בלוגים" כדי לקבל עדכונים על אזכורים בבלוגים השונים.

rss news

עקבו אחר טוויטים ודיונים

טוויטר הוא המקום בו תגובות ודיונים מתפזרים במהירות ומעוררים עוד תגובות ודיונים. כדאי גם לדעת שגוגל מאנדקס טוויטים. לכן, אם העסק או השירות שלכם הוזכר בטוויט, בטח תרצו לדעת את זה. לכו ל-Twitter Search, בצעו חיפוש מהיר ולאחר מכן, לחצו על Feed for this query. עכשיו בצעו את אותו התהליך שעשיתם עם החדשות – לחצו על Add a subscription בגוגל רידר והוסיפו את ה-URL.

rss twitter

תוכלו גם להכנס לחיפוש המתקדם בטוויטר (מימין לתיבת החיפוש) ולהגדיר אזור, שפה ותאריכים שתרצו להציג בפיד שלכם.

ומה עם פייסבוק ולינקדין?

פייסבוק ולינקדין משתמשים בהגדרות פרטיות המאפשרות לכם להיחשף רק לתוכן של משתמשים אשר "חברים" שלכם ברשתות האלה. לכן, כדי לעקוב אחר אזכורים ברשתות אלה, נצטרך להיעזר בכלי נוסף:

Social Mention

זהו מנוע המאפשר לכם לחפש אזכורים של ביטוי מסוים ברשתות החברתיות השונות, לפי בחירתכם. אמנם, בעברית הוא לא תמיד מדייק, אבל הצלחתי להעלות בו תוצאות גם לביטויים בעברית. אה – והוא גם חינמי!

מעקב קישורים

דבר נוסף שרצוי וכדאי לעשות, במיוחד לבעלי הבלוגים, הוא מעקב אחר קישורים נכנסים. למה אני מתכוון? נגיד שפרסמתם פוסט או מאמר חדש באתר שלכם, מישהו שקרא את המאמר ואהב אותו, פרסם קישור אליו באחת הרשתות החברתיות או בבלוג שלו. ברגע שגוגל קורא את הקישור, אתם מקבלים הודעה על כך. תחשבו איזו תועלת תוכלו להפיק מכך – שיתופי פעולה, החלפות קישורים, לקוחות פוטנציאליים ועוד.

איך עושים את זה? פשוט מאוד – בעזרת כלי שנקרא Google Alerts. נכנסים לגוגל אלרטס, בתיבת החיפוש כותבים: link:yoursite.com כמובן, שבמקום yoursite.com אתם מכניסים את כתובת האתר שלכם. לאחר מכן, ממלאים את שאר השדות – סוג האתרים אחריהם אתם רוצים לעקוב, תדירות ההתראות ולאיזה מייל לשלוח אותן. לוחצים על Create Alert וזהו. עכשיו, כל פעם שתקבלו קישור ממישהו – תקבלו על כך הודעה.

google alerts

לסיכום, דוגמא קטנה: לא מזמן ביקרתי בדף הפייסבוק של אחת מחברות הסלולר. היו שם יותר תלונות של לקוחות מאשר עדכונים של החברה. יותר מזה, אף אחד לא התייחס לתלונות האלה, לפחות לא דרך הדף. תארו לעצמכם איך היתה משתנה הדעה של הלקוחות על החברה אם היו מקבלים תשובות וטיפול מיידי דרך הרשת החברתית.

האם אתם מכירים עוד כלים שימושיים למעקב אחר אזכורים התומכים בעברית? גם אנחנו נשמח לדעת – ספרו בתגובות.

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק