רשתות חברתיות מבוססות מיקום – כל העולם כולו, נקודה קטנה אחת

בקטגוריות: חידושים באינטרנט|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

26 ינו' 2011

נושא ה- Location הוא אחד הנושאים החמים היום בכל מה שקשור ל-רשתות חברתיות, בעיקר כאשר הגישה אליהן נעשית דרך טלפונים ומכשירים ניידים. קוראים לזה "רשתות מבוססות מיקום" והעיקרון שלהן ברור. מעתה תוכלו לדעת לא רק מי מהחברים שלכם אונליין ומי לא, כי אם גם מי נמצא לידכם ומי לא, מי נכנס לאזור שלכם כרגע ומי לא ובאילו חנויות יש מבצעים כרגע – חנויות שהן סמוכות למקום ההימצאות שלכם כמובן.

ואם בא לכם לספר לכולם איפה אתם ("הגעתי לים, אני בחוף גורדון. מי בא?") או לשתף במידע מקומי (פקח שמחלק דו"חות ליד האוניברסיטה, למשל), תוכלו לשתף רק את החברים שלכם שהמידע הזה עשוי להיות להם רלוונטי, כלומר – אלה שממוקמים כרגע לידכם. COOL. אני רוצה להכיר לכם כמה רשתות חברתיות מבוססות מיקום ששווה לכם להכיר גם כן, האמת שזה אפילו מהנה.

Foursquare

הרשת החברתית פורסקוור היא רשת חברתית פשוטה, שמאפשרת לחבריה לעדכן היכן הם נמצאים בכל זמן נתון, בין אם באמצעות הודעות טקסט או אפליקציות מבוססות מיקום המותקנות על הטלפון שלהם. תוכלו למשל לחפש מסעדה במקום מסוים, לבדוק מי מהחברים שלכם היה בה ומה הוא חושב עליה, וכמובן – לעדכן את דעתכם תוך כדי ביקור ולאחריו. אחד הפיצ'רים הנפוצים ברשת הוא פיצ'ר הנקודות – כל מי שמדווח על מקום מסוים מקבל ניקוד ומי שיש לו הניקוד הכי גבוה –נעשה "ראש העיר" של אותה נקודה (גם אם מדובר במועדון או מסעדה). כן, אין ספק שיש פה אספקט תחרותי לא מבוטל…

השימוש הנוסף של Foursquare הוא כאמור לחפש מי מהחברים שלך נמצא לידך כרגע. נכון שלא תדע מה הוא עושה שם, עם מי הוא נמצא, אם הוא רוצה בכלל לדבר איתך, וחשוב מכל – אם הוא רוצה לפגוש אותך, אבל מילא – תוכל להתקשר אליו ולומר "היי! ראיתי שאתה כאן וכאן, אני כבר בא".

פורסקוור בסמארטפונים

Facebook Places

טוב, ברור שפייסבוק לא תישאר מאחור בכל נושא הרשתות החברתיות מבוססות מיקום, אם כי גם בפייסבוק הנושא עדיין נמצא בחיתוליו. אחת האפליקציות שיצאו לאחרונה הוא "מיקומי פייסבוק" או  Facebook Places המאפשר לסמן מקומות שהייתם בהם, לספר עם מי הייתם שם (ולתייג אותו כמובן) ולחפש חברים אחרים שנמצאים קרוב (גם האיתור מבוצע דרך אותה אפליקציית Facebook Places). אפשרות נוספת היא לדעת באילו מקומות יש כרגע מבצעים (מסומנים באמצעות תגית deal), כך שאם אתם בסביבה ונכנסים לאותה חנות, תוכלו להראות בקופה כי אתם מנויים באפליקציה ולקבל את ההנחה המובטחת.

חשוב לדעת, כי בעת הרישום אל Facebook Places המיקום שלך יהפוך לחלק מהקיר שלך, כך שברגע שתעשה לוגין לפייסבוק ידעו כולם היכן אתה נמצא. כמובן, האופציה הזו מסומת כברירת מחדל וכמובן, שאפשר לשנות את הגדרות הפרטיות בפייסבוק, על מנת להגדיר מי יוכל לראות את המיקום שלך בכל זמן נתון.

מיקומי פייסבוק באייפון

GSS – Google Shared Spaces

GSS הוא מהאפליקציות החדשות של גוגל, שטרם יצאו רשמית וטרם פורסמו. GSS  מבוסס על טכנולוגיית wave, ומאפשר ליצור מקום משותף לך ולחברים, שרוצים להשתמש יחד באותן אפליקציות (משחק, ציור, תכנון אירועים ואחרות). על מנת ליצור ספייס (space) נדרש לעשות login לשירות דרך חשבון הגוגל או הטוויטר, לבחור את האפליקציה, לקרוא לחברים ולהתחיל לעבוד.

מדובר בפרויקט שעדיין מוגדר כניסיוני מבית המעבדות של גוגל. חוויית המשתמש היא שזה נראה לא רע, אם כי לא תמיד עובד והיישומים נוטים להיות מסורבלים מאוד. נדמה שגוגל מנסה לקפוץ קצת מעל הפופיק של עצמה, שלא לומר – לכלול קצת יותר מדי פיצ'רים, ומרוב עצים לא רואים את האפליקציות. מצד שני – מעניין יהיה לראות לאן התחום הזה יתפתח.

אילו מרשתות מבססות המקום אתם מכירים או משתמשים בהן ומה דעתכם עליהן?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק