פייסבוק דרך המייל – הרגלי גלישה חדשים?

בקטגוריות: חדשות אינטרנט|חדשות בפייסבוק|חידושים באינטרנט|שיווק בפייסבוק

2 מרץ 2011

שני שירותים חדשים ומסקרנים מאפשרים גלישה בפייסבוק דרך חשבון המייל שלכם. לאחד קוראים Flexamail ולצידו – TheFriendMail, וכשהם קיימים אין כל סיבה להיכנס לפייס שלכם עצמו, מה שמתבטא בעיקר בחיסכון משמעותי של זמן. איך וכיצד? המשיכו לקרוא ותראו.

Flexamail היא תוכנה כללית המאפשרת גלישה באינטרנט דרך המייל

מטרתה של תוכנת Flexamail היא לאפשר גלישה דרך המייל במבחר רב של אתרים, מבלי להיכנס אליהם או להפעיל תוכנות נוספות. כך לדוגמא יכולים משתמשי Flexamail להעלות קבצים לאתרי שיתוף קבצים, ליצור גיבויים ולעשות כמעט כל פעולה, שיכולים לעשות באמצעות אתרים למיניהם. היתרון המרכזי של Flexamail הוא האפשרות לעקוף  Firewall-ים, ולהימנע מהפעלת פרוטוקולים חריגים (מעבר לאלה של פורט 80 כמובן).

ככה נראה האתר של CNN בתוך המייל בעזרת שימוש ב- Flexmail:

flexmail screenshot

Flexamail ו TheFriendMail – מה ההבדל בין השתיים?

Flexamail מאפשרת לגולשים לגלוש ברשת דרך חשבון המייל שלהם, בעוד TheFriendMail מאפשרת גלישה דרך המייל בהתמקדות בחשבון הפייסבוק עצמו (לחברה שפיתחה את TheFriendMail ישנו כלי נוסף בשם TweetyMail שמאפשר לגלוש אל הטוויטר דרך חשבון המייל). בסופו של דבר, שתי האפליקציות עובדות באמצעות כתיבת הודעות מייל, שהכותרת שלהן מכילה מילות מפתח ספציפיות, אם כי היות ואפליקציית ה TheFriendMail מיועדת ספציפית לפייסבוק, הרי שהיא מאפשרת לבצע פעילויות רבות יותר בחשבון.

מה ניתן לעשות באמצעות TheFriendMail ?

  1. לצפות בקיר האישי (החדשות – news feed) של בעל החשבון.
  2. לעשות Like לסטטוסים ולפרסומים של חברים.
  3. לכתוב תגובות  ולהשתתף בדיונים.
  4. לקבל התראות על ימי הולדת של חברים (ולברך בתגובה, כמובן).
  5. לעדכן סטטוסים, להוסיף סרטונים ותמונות.
  6. לכתוב על קירות של חברים.
  7. להיכנס אל פרופילים של חברים.
  8. לנהל דפי אוהדים השייכים לבעל החשבון.

היתרון של TheFriendMail הוא האפשרות לקבלת notifications של פייסבוק ישירות אל המייל האישי של המשתמש, כך שהוא אינו נדרש להיכנס לפייסבוק, על מנת לבדוק מה השתנה בו או למשוך עדכונים- אלה נשלחים אליו באופן יזום על ידי TheFriendMail.

ככה זה נראה:

thefriendmail screenshot

אז איך מתחילים עם TheFriendMail?

על מנת להשתמש ב TheFriendMail נדרש המשתמש להירשם לשירות ולספק את כתובת המייל שלו ואת חשבון הפייסבוק. או אז יכול TheFriendMail לקשר בין השניים, ולאפשר את החיבור לפייסבוק דרך המייל. על מנת ללמוד לעבוד עם האפליקציה, יש לקרוא את המדריך המצוי באתר החברה, זאת על מנת ללמוד את מבנה הפקודות הנדרש, איך לשלוח עדכונים אל חשבון הפייסבוק, להגיב לחברים וכו'.

מדוע בעצם להשתמש ב TheFriendMail וב Flexamail?

שתי האפליקציות שתוארו לעיל הן אפשרות מצוינת למי שאין להם גישה לפייסבוק שלהם. לדוגמא, מי שבמקום העבודה שלו נחסמה הגישה לפייסבוק, אבל הוא עדיין מבקש לשמור על קשר עם חבריו. עם זאת, יש לזכור כי תפעול האפליקציות אינו פשוט במיוחד, נדרשת למידה, ותמיד עדיף לחפש מדריכי וידאו. מצד שני, הניסיון מראה כי בסופו של דבר, כל משתמש לומד לעשות שימוש במספר פקודות מצומצם מאוד (הרלוונטיות ביותר עבורו), כך שעיקשות של כמה ימים תנחיל לכם עד מהרה הרגלים מצוינים לעבודה באפליקציות אלה ולעשות בהם שימוש נכון. האפליקציות הללו עשויות להיות מאוד שימושיות לבעלי עסקים המתחזקים את הפרופילים והדפים שלהם בפייסבוק. אמנם יקח מעט זמן ללמוד להשתמש במערכת, אך היא יכולה לחסוך בהמשך הרבה מאוד זמן יקר שמתבזבז על גלישה בפייסבוק, פרסום פוסטים וכו'.

מרגע הרישום לשירותים שצוינו לעיל, הופכת למעשה תיבת המייל של המשתמש להיות דומה מאוד ל news feed, דרכה יוכל המשתמש לתקשר עם חבריו. מדובר למעשה בשינוי שהוא לא רק טכני, כי אם גם קונספטואלי, המאפשר לקחת חלק פעיל באתרים מבלי להיכנס אליהם כלל, רק באמצעות ממשקים חיצוניים. כיצד שינוי זה ישפיע על מבנה אתרים אלה בעתיד ועל התנועה בתוכם ? את זה רק הזמן יגיד.

האם לדעתכם זהו תחילת השינוי בהרגלי הגלישה והשימוש באינטרנט?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק