חמש דרכים יצירתיות לשיווק ברשתות חברתיות

בקטגוריות: שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

13 אפר' 2011

חושבים ששמעתם כבר הכל על מדיה חברתית ? חושבים שאתם יודעים כיצד אפשר למנף את יכולות הפייסבוק או הטוויטר, על מנת להיות גורמים מובילים יותר, משמעותיים ויצירתיים יותר ? חושבים שאתם צריכים להשקיע כסף כדי להיות רלוונטיים יותר ללקוחות או שמא אפשר פשוט… לחשוב אחרת ?

1. היו חלק מהחדשות

גופים וחברות המבקשים להיות רלוונטיים ומשמעותיים בתחום העיסוק שלהם, נדרשים להישאר מחוברים לחדשות החמות בתחום ולהתעדכן במהירות. במקרים אלה, מהווה הרשת החברתית פלטפורמה מצוינת להפצה מהירה של חדשות, ולמעורבות מהירה עוד יותר של מי שרוצים לקחת בהם חלק. רוצים דוגמא? לפני מספר שבועות הלכה לעולמה אליזבת טיילור, ובין המגיבים המהירים ביותר הייתה הספרייה של ניו יורק (The New York Library), שהשתמשה הן בפייסבוק והן בטוויטר, על מנת להפיץ תמונות גלריה של השחקנית הנפלאה ולהבטיח את זיכרונה מלא החיים והצבע. כשהלך לעולמו הסופר ג.ד. סלינג'ר, פרסמה הספרייה ציטוטים נבחרים מיצירותיו במשך מספר ימים לאחר מותו. קישורים אלה התחילו להופיע באתרים שונים וכמובן, אתר הספרייה ראה עלייה יפה מאוד בטראפיק.

הטוויטר של הספרייה עם קישור לגלריה:

nypl-twitter

2. צרו קשר עם גורמים משפיעים

תחום יחסי הציבור והפרסום הוא תחום בעייתי עבור עסקים קטנים, שאינם עובדים בדרך כלל עם השמות הגדולים בתחום, וסובלים, איך לומר, מתקציב מוגבל למדי בעניין זה, כמו גם מרשת קשרים מוגבלת למדי (סלבריטיז ובעלי דעה אינם נוטים להגיע לכל אירוע של חברה קטנה, או להגיב לעשרות פניות דומות שהם מקבלים מדי יום). הפתרון ? נצלו את הפייסבוק או הטוויטר שלכם, על מנת לאתר את בעלי הדעה והמקדמים הגדולים והזמינו אותם לאירועים, יידעו אותם בהתפתחויות, ומשכו אותם אליכם באמצעות פרסומים ויצירת אירועים. כך לדוגמא עשתה חברה הפונה לאמהות ומציעה מבחר מוצרים המיועדים לתינוקות ואמהותיהם. חברה זו יצרה מספר קהילות משפיעות של אמהות בעלות דעה, שהן ריכזו סביבן קבוצות שעשויות להיות בעלות עניין במוצרי החברה. בצורה זו נוצרו קבוצות מיקוד, נוצרה השפעה רלוונטית ונוצר קהל בעל עניין אמיתי ובעל פוטנציאל אמיתי להפוך ללקוחות נאמנים.

3. פרסמו את העדכונים שלכם בעולם האמיתי

אחד התחומים המעניינים ומלאי ה"היפ" בתחום המדיה החברתית הוא המעבר בין המדיות השונות והשימוש שעושות החברות בכלי השיווק החברתי שלהם. כך לדוגמא, בחרה חברת רו"ח להציג בשנת 2009 את פרופיל הטוויטר שלה על שלט חוצות דיגיטלי, עליו יכולים העוברים לראות את פרסומי הטוויטר של החברה. לנוכח הצלחת המיזם, בשנת 2010 כבר פרסמה אותה החברה את דף הפייסבוק שלה בדרך זו, מה שכמובן משך תשומת לב רבה אליה ואל פועלה.

Twitter-billboard
התמונה מתוך האתר Mashable

4. שירות לקוחות

זה נשמע אולי כמו רעיון שחוזר על עצמו, אולם בשנים האחרונות החיבור בין שירות הלקוחות של חברות ובין המדיה החברתית הוליד כמה תוצאות מפתיעות. כך לדוגמא, פתחה לאחרונה חברת התעופה "דלתא" מחלקה של אנשי שירות לקוחות במדיה הדיגיטלית, שתפקידם לעקוב אחר פורומים, בלוגים, דפי פייסבוק וטוויטרים אחר לקוחות פוטנציאלים לחברה. במסגרת הפעילות הזו יכול לזהות, לדוגמא אחד העובדים פרופיל טוויטר, שהכותב בו ציין כי הוא מחפש כרטיסי טיסה זולים ליעד כלשהו או גרוע יותר, תקוע בשדה תעופה כלשהו ללא פתרון. קל להבין, כיצד מענה מיידי שיקבל אותו גולש משירות הלקוחות של דלתא יקנה להם לקוח מרוצה מאוד. דוגמא אחרת היא חברת עיצוב מטבחים, המעדכנת את לקוחותיה בהתקדמות מטבח שהיא מתקינה אצל אחד הלקוחות (באישורו כמובן).

גם בישראל אגב, מגמה זו תופסת תאוצה, וידוע כבר כי אנשי שירות הלקוחות של החברות הגדולות עוקבים אחר פורומי הצרכנות ברשת. כך לדוגמא, מספיק בדרך כלל לציין באחד הפורומים, כי סבלתם משירות לקוי אצל אחת החברות הסלולאריות או חברת הלוויין/כבלים, כדי שבתוך זמן קצר תקבלו טלפון ובצידו השני את מנהל השירות שישתמש בכל יכולתו על מנת לפתור את הבעיה.

5. קהילה פנימית

שירות חשוב ומשמעותי של המדיה החברתית הוא כמובן ביצירת קהילות פנימיות המשותפות לעובדים במקום העבודה, ללומדים באוניברסיטה מסוימת, וכן גם לחברות במועדון אמהות כזה או אחר. דוגמא לקהילה מוצלחת שכזו היא מכללה למשפטים בארה"ב, שמשתמשת בדף הפייסבוק שלה בעיקר על מנת לקשר בין סטודנטים חדשים המצטרפים אליה, מה שחוסך ומייתר את כל פעילויות הגיבוש בהן השקיעה המכללה עד כה. בצורה זו מכירים הסטודנטים האחד את השני עוד בטרם החלה שנת הלימודים, מאתרים סטודנטים קרובים מבחינת מקום מגורים או תחומי עניין, יוצרים קשר ראשוני, וסוללים את דרכם אל לימודים נעימים וחברתיים הרבה יותר.

יש לכם עוד רעיונות יצירתיים לשימוש במדיה חברתית? ספרו לנו!

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק