Facebook Connect – רישום קל, זריז וחושפני

בקטגוריות: חדשות אינטרנט|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

5 ינו' 2011

הפיצ'ר הזה (facebook connect) מאפשר הרשמה לאתרים באמצעות החשבון בפייסבוק והוא עומד לשנות את הדרך בה מבוצע רישום לאתרים. מה העיקרון אתם שואלים? במקום ללחוץ על כפתור הרישום באתר ולמלא form אחר form שחוזר על עצמו בין אתרים שונים, מהיום יוכלו אתרים לעבוד עם פייסבוק, ובאמצעות לחיצת כפתור לשאוב ממנו את כל המידע שסיפקת לפרופיל. עבור בעלי אתרים, מדובר ברעיון מצוין. עבור משתמשים, זה משתנה.

ככה זה נראה:

facebook connect

אז למה בעלי אתרים עומדים לאהוב מאוד את הכלי הזה ?

עבור בעלי אתרים, הרישום דרך פייסבוק הוא פלאג-אין מופלא שעומד לשדרג מאוד את מספר הנרשמים לאתר. במקום שאנשים ירשמו שוב ושוב לאתרים, שוב יאלצו להקליד נתונים, שוב ידרשו לספר בני כמה הם ומאיפה, שוב ישקרו קצת ולא יתנו תמיד את כל הפרטים הנכונים – בקליק אחד ישאבו הנתונים מתוך פרופיל הפייסבוק שלהם וכל פרטי המשתמש יועברו לאתר החדש. והיישום ? קלי קלות. רק שורה אחת בקוד של האתר, וכבר מופיעה תיבת הרישום המזכירה מאוד במראה שלה את פייסבוק.

מערכת הרישום החדשה הזו מתאימה הן למשתמשים שיש להם חשבון פייסבוק והן לכאלה שהחליטו לוותר על התענוג וחיים בלי פייסבוק. במידה ויש למשתמש חשבון פייסבוק, הפרטים שישאבו ממנו הם שמו, כתובת המייל שלו, תאריך הלידה, המין ומקום המגורים הנוכחי. בנוסף, יתכן ובעלי האתר יבקשו מידע נוסף מהמשתמש (קבוצת כדורגל אהובה, העדפה לגברים או נשים ותחביבים לשעות הפנאי), אותו הוא יוכל למלא אם יחפוץ בכך.

עובד בשטח? כמובן. אתר בשם FriendFeed שהיווה אתר ביתא לשירות, דיווח על עליה של 300% ברישום משתמשים חדשים. המשמעות? מעתה לא נדרשים אתרים להשקיע בבניית דפי רישום, טפסי מידע ושאר ירקות. כל מה שהם צריכים זה להוסיף שורת קוד לאתר שלהם ולהישען אחורה בנחת.

סרטון נחמד שמראה איך facebook connect נראה באתר ואיך משתמשים בו:

בסרטון הזה מוסבר איך מגדירים את facebook connect:

אילו עוד פיצ'רים כלולים בתוך Connect?

  • חיבור ישיר, כאמור, לפרופיל של פייסבוק. מבחינת היישום, אם המשתמש מצוי כרגע בתוך הפרופיל שלו, הרי שבאתר אליו הוא נרשם יופיע כפתור "התחבר". אם הוא לא מצוי בתוך הפייסבוק כרגע, יופיע כפתור login.
  • יש לך חברים בפייסבוק? ברור. בעת רישום לאתרים חדשים יקבלו גם החברים מידע על הרישום והמלצה להירשם גם.
  • חשוב לדעת שפייסבוק שומרת על עקרונות הפרטיות גם דרך connect. במילים אחרות, חברים הרשומים יחד איתכם לאתר החדש, לא יוכלו לראות מידע שלא יכלו לראות בפייסבוק. אם חסמתם חבר בפייסבוק והוא רשום איתכם לאתר, הוא לא יוכל לראות מידע אודותיכם. כל משתמש יכול לבחור מהו המידע שיחשוף באתר, והאם עצם הרישום לאתר יהיה חשוף לחברים, אולם יש לעשות זאת בצורה מפורשת (במילים אחרות, ברירת המחדל היא כי המידע שלכם חשוף).
  • עם זאת, במידה והמשתמש לא הגביל את המידע הזה, הרי שעל הקיר שלו בפייסבוק יופיעו גם פעולות שביצע באתרים אחרים.
  • בעת הרשמה לאתר דרך כפתור ה-connect  של פייסבוק, תוכל לראות את כל חבריך מהפייסבוק, שחברים כבר באתר, ואלה יוכלו לראות אותך. בנוסף, בעת רישום לאתר תוכל להשוות את רשימת חבריך באתר עם רשימת חבריך בפייסבוק, ולהציע לחברי הפייסבוק שטרם רשומים לאתר הזה, להצטרף גם כן.
  • ואם אתה מחליט לבטל את הרישום לאתר? האתר יקבל על כך הודעה ולא יראה אותך עוד ברשימת החברים באתר, אולם לא תוכל לעשות זאת דרך הפייסבוק, כי אם להיכנס לאתר בעצמך ולמחוק את החשבון.

ומה אתם חושבים? שזהו פיצ'ר מצוין שיקל על חיי בעלי האתרים והגולשים, או עוד דרך להשתלט ולעקוב אחרינו?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק