הכירו את Google Ad Planner – למי אתם רוצים לפרסם היום?

בקטגוריות: פרסום באינטרנט|פרסום בגוגל

5 דצמ' 2010

יש כמה כלים של Google הנדרשים לתשומת לב מיוחדת, ועל אחד מהם אני רוצה לדבר היום
– על Google Ad Planner
, כלי תכנון מהפכני עבור אנשי פרסום באינטרנט, תקציבאים, וכל מי ששולח את ידיו אל זירת האינטרנט הפרסומית. במילים אחרות – אם אתם האנשים שמפרסמים באינטרנט, שבוחרים כיצד לחלק את תקציב הפרסום, באילו אתרים לפרסם וכיצד, זהו הכלי עבורכם.

אין לי ספק שדוגמא תאפשר לכם להבין בדיוק את מטרת הכלי

יוסי כהן (שם כללי שאינו מעיד על אדם ספציפי) הוא איש תכנון המדיה של חברת פרסום מסוימת, שקיבל לידיו תקציב עבור פרסום אתר אינטרנט כלכלי חדש העוסק בנושאי משכנתא ומטרתו לחבר בין מחפשי המשכנתא ובין גורמים מייעצים בשוק או גופים נותני משכנתאות (בנקים, חברות ביטוח, וכו'). כיצד יוכל יוסי לדעת באילו אתרים עליו לפרסם? כיצד ימצא את אותו קהל יעד שהאתר רלוונטי עבורו, וכיצד ישקיע את תקציב הפרסום באינטרנט בצורה נכונה?

בשביל יוסי והקולגות שלו הומצא Google Ad Planner

Google Ad Planner הוא כלי המיועד לאנשי מקצוע בתחום המדיה הפרסומית כדי לענות על השאלות שיוסי שואל את עצמו. בשורה התחתונה מדובר על כלי מחקרי לתכנון מערכי פרסום אינטרנטיים, המבוסס על מידע שנאסף בערוצים שונים מבית Google, אותם הוא מנתח על פי נתונים דמוגרפיים, גיאוגרפיים, נתוני שפה ותחומי עניין, ומסוגל אפילו להציג מילות מפתח מרכזיות המשמשות להגעה אל אותו אתר. עבור מדיה פלנר ואפילו איש עסקים המטפל בעצמו בפרסום העסק שלו באינטרט, מדובר במידע שלא יסולא בפז, המאפשר להגיע בדיוק אל קהל היעד המקווה.

כמובן שהכלי הזה מותאם בעיקר לפרסום בגוגל, ניתן אפילו לראות בעזרתו האם ניתן לפרסם מודעות מילים (אדוורדס) בכל אתר המוצג בכלי הזה. אבל, הוא שימושי מאוד לכל סוגי הפרסום באינטרנט.

שיטת העבודה עם Google Ad Planner – מה תרצו לדעת היום?

רוצים לדעת מיהו קהל היעד המסתובב באתר מסוים? כמה מבקרים בו ומהם המאפיינים הדמוגרפיים שלהם? מעניין אתכם לדעת איך גולשים מגיעים אל אותו אתר ולאן הם ממשיכים ממנו? כל המידע הזה טמון ב Google Ad Planner והפעלתו פשוטה להפליא.
הנה סקירה קצרה על Google Ad Palnner וצילומי מסך. אפילו עם תרגום לעברית:

כל שנדרש מהם הוא להקיש את שם האתר המבוקש, ומיד תקבלו את כל המידע הדרוש אודותיו, לדוגמא:

  1. כמה גולשים נכנסים אל האתר מדי יום (כולל התפלגות גרפית) וכמה מהם הם גולשים ייחודיים?
  2. כמה פעמים בממוצע נכנס גולש אל האתר ביום, בכמה דפים הוא צופה, ומהו משך הזמן הממוצע בו הוא מבלה באתר?
  3. מידע דמוגרפי אודות הקהל המבקר באתר – טווח גילאים, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין, הכנסה חודשית. זהו המידע הקריטי והמעניין ביותר שאוספת גוגל אודות גולשיה באמצעות הערוצים השונים והמידע האישי שגולשים מזינים על עצמם.
  4. אילו עוד אתרים מענייניים את המבקרים באתר? או במילים אחרות, אם יוסי, איש הפרסום יבחר לפרסם באתר הנבדק, אילו עוד אתרים עשויים להיות רלוונטיים לפרסום נוסף?
  5. מהן מילות החיפוש איתם הגיעו הגולשים אל האתר? מידע זה הוא קריטי במיוחד על מנת להבין מהי המוטיבציה של גולשים להיכנס לאתר, והאם אכן האתר מתאים לפרסום הדרוש.

הדרך הטובה ביותר להכיר את העבודה עם הכלי הזה, היא פשוט לנסות. הכל די ברור ומדבר בעד עצמו.

המידע הדמוגרפי הטמון ב Google Ad Planner – הופך את הפרסום לרלוונטי

מלבד האפשרות לקבל מידע אודות אתרים ספציפיים, טמון כוחו ב Google Ad Planner במציאת האתרים הרלוונטיים עבור קהל יעד. לדוגמא, אם נחזור לסיפור אתר המשכנתאות שיוסי אמור לפרסם, הרי שקהל היעד שלו יהיה גברים ונשים בני 25-40 בקירוב, שמחפשים מידע כלכלי, ויתכן שנכנסו לאתרי בנקאות או אתרים כלכליים אחרים. באמצעות הזנת הפרטים הדמוגרפיים הנ"ל, יוכל יוסי לקבל רשימת אתרים המתאימה לאותו קהל, ושהגולשים העונים לחיפוש אכן נמצאים שם. באמצעות הצלבת המידע עם המידע המדויק לאתרים כפי שהוסבר קודם, יכול יוסי כעת לבחור נכון את האתרים הרלוונטיים לפרסום ולדעת כי קלע לאתרים המבוקשים על ידי קהל היעד שלו.

רק נקודה אחת פחות מוצלחת – כרגע זמינים הנתונים הדמוגרפיים עבור אתרים בארה"ב בלבד. לכן, עבור אתרים ישראליים בעברית, ניאלץ בנתיים להסתפק במציאת קהל היעד בעיקר לפי דפוסי הגלישה שלו באינטרנט, שזה גם לא רע בכלל.

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק