עיצוב ג'ימייל חדש ואיך מעצבים בגוגל

בקטגוריות: חידושים באינטרנט|חידושים בגוגל

2 נוב' 2011

לפני כשבוע, גוגל העלתה לערוץ היוטיוב שלה סרטון ובו ג'ייסון קורנוול שהוא מעצב במחלקת עיצוב ממשק ג'ימייל מציג את המראה החדש המתוכנן של ג'ימייל.

ככל הנראה, הסרטון הועלה בטעות לפני הזמן (אני כבר מתחיל לחשוב שכל ה"הודלף בטעות לפני הזמן" הם מהלכים שיווקיים מתוכננים היטב…) ודי מהר הפך ללא זמין לקהל הרחב. מאז, הועלה שוב לרשת על ידי משתמשים אחרים ומהיום (2.11.11), הפך שוב לזמין יחד עם הכפתור החדש והנחמד שצץ לנו בתחתית הג'ימייל "החלף למראה החדש".

new-gmail-button

המהלך הזה היה די צפוי, כיוון שבזמן האחרון כבר ראינו שינויים בעיצוב של מסך הכניסה לג'ימייל, בגוגל רידר (google reader) לפני כמה ימים וחשבון גוגל בכלל.

וגם כיוון שג'ימייל הוא השירות של גוגל שלא עבר שינוי מראה כבר הרבה זמן ולא הותאם למראה החדש בהשראת גוגל פלוס.

השינויים העיקריים הם:

(כל התמונות לקוחות מתוך דף ההסבר של גוגל על המראה החדש של ג'ימייל)

תצוגה גמישה של הממשק והמיילים:

customize-look

newlook_control

שיחות חברתיות יותר – כולל תמונה של הכותב:

newlook-conversation

אפשרויות נרחבות יותר של חיפוש במייל:

gmail-search

סרגל כלים חדש – אייקונים במקום טקסט:

icons-menu

והנה הסרטון המדובר המסכם את החידושים:

בנתיים, אתם לא חייבים לשדרג, אך כמו במקרים אחרים, סביר מאוד להניח שיום אחד, בקרוב מאוד פשוט תפתחו את המחשב ותגלו שיש לכם ג'ימייל חדש. אז אולי כדאי לעשות את זה כבר עכשיו. לפחות זה יהיה ביוזמתכם.

המראה החדש של ג'ימייל ומוצרים אחרים של גוגל הוא כנראה השינוי הכי דרסטי בעיצוב שידעה גוגל במהלך פעילותה. אם אתם זוכרים איך נראה ג'ימייל ב-2007 ותשוו את זה לגרסה של היום (לפני השינוי), השינויים בעיצוב לא גדולים כל כך.

הפוסט של דוגלס באומן, "להתראות, גוגל" (Goodbye, Google), נותן הסבר חלקי למצב הזה.

בפוסט הנ"ל, שנכתב עם עזיבתו של באומן את גוגל אחרי 3 שנות עבודה, הוא מתאר שהגיע לגוגל כאשר החברה היתה בת 7 שנים. עם זאת, דוגלס היה המעצב החזותי (visual designer) הראשון בחברה. זה לא שלא היו מעצבים בגוגל, אך לרובם היה רקע טכנולוגי ולא עיצובי. החזון של דוגלס היה לשנות את הכיוון של גוגל בעיצוב, אך מהר מאוד גילה שהכיוון העיצובי של גוגל נקבע הרבה לפני הצטרפותו של באומן ולא כל כך פתוח לדיון.

"כל ההחלטות העיצוביות של גוגל נשענות על נתונים" אומר דוגלס. כאשר צוות בגוגל לא הצליח להחליט בין שני סוגי כחול, הם בחנו את כל 41 הגוונים שבין שני הכחולים ובדקו איזה מהם עובד הכי טוב.

"לאחרונה, היה לי ויכוח על השאלה האם קו מיתאר (border) צריך להיות בעובי של 3, 4 או 5 פיקסלים. ונתבקשתי להוכיח את עמדתי. אני לא יכול לעבוד בסביבה כזו. נמאס לי לדון על החלטות עיצביות מזעריות כאלה. ישנן סוגיות עיצוב הרבה יותר מעניינות בעולם." (תרגום חופשי של קטע מהפוסט של דוגלס באומן)

כלומר, בגוגל חשבו היטב ובדקו כל נקודה וקו לפני שהציגו לנו את העיצוב החדש של ג'ימייל ושאר מוצרי גוגל.

מה דעתכם? מדיניות העיצוב של גוגל המושתתת על בדיקה ונתונים מאפשרת להם לעשות החלטות נכונות ולגדול או מפספסת את החדשנות בעיצוב?

מאמרים נוספים שיכולים לעניין אתכם:

האירוע הגדול של גוגל – Google IO

המילים הכי יקרות באדוורדס

פרסום בנייד? כדאי לחשוב על זה

תגובה אחת על עיצוב ג'ימייל חדש ואיך מעצבים בגוגל

Avatar

גובי

14 בנובמבר, 2011 בשעה 21:56

אני ממש אוהב את העיצוב של מזג אויר הוא דינאמי ונחמש שהבחוץ נכנס למסך בחוץ יש גשם והמייל שלי נראה גשום. נקווה שרק ימשיך כך בשביל כולנו…

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק