הישראלים עקפו את כל העולם בפייסבוק ועוד כמה נתונים מעניינים

בקטגוריות: שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

12 יוני 2011

בטח שמעתם כבר על כך שהישראלים, על פי הדו"ח שפורסם לאחרונה על ידי ComScore Media Metrix, הם "אלופי העולם" ברשתות חברתיות, כלומר, מבלים הכי הרבה שעות ברשתות החברתיות. אז כדי לתת לכם עוד כמה נתונים מעניינים שאולי ישנו את הגישה או הטקטיקה שלכם בשיווק ברשתות חברתתיות, אספתי עוד סטטיסטיקות מעניינות על הרשת החברתית הגדולה –פייסבוק (בארץ ובעולם). תהנו.

אז קודם כל לגבי הדו"ח המדובר: כמו שאמרנו, ישראל מובילה עם 10.7 שעות בממוצע בחודש, אחריה רוסיה עם 10.3 שעות בממוצע, אחריהם ארגנטינה עם 8.4 שעות, אח"כ פיליפינים והתורכים.

הנה הטבלה מתוך האתר ComScore:

avg-hours-on-sn-sites-apr-11-ww

נתונים אודות שימוש עולמי בפייסבוק

1.    93% ממשתמשי אינטרנט מבוגרים בארה"ב נמצאים בפייסבוק. מספר משתמשי פייסבוק בארה"ב בלבד הוא למעלה מ-150 מיליון.
2.    המדינה השנייה ברשימה עם מספר הגולשים הרב ביותר – אינדונזיה, ואחריה בריטניה, תורכיה והודו.
3.    בעבודת התרגום של פייסבוק לשפות אחרות לקחו חלק כ-300,000 גולשים.
4.    פייסבוק עוקפת את גוגל ויאהו בסה"כ הזמן שמעבירים המשתמשים אונליין.
5.    אחת מתוך כל 8 דקות אונליין מועברת בפייסבוק.
6.    Facebook Connect זוהי הדרך המועדפת להרשמה חברתית לאתרים.
7.    פייסבוק היא הדרך המועדפת לשתף תוכן באינטרנט (השני בתור הוא דוא"ל). הסטטיסטיקות מראות כי מדי חודש מבוצע share על כ-30 ביליון פריטי תוכן.
8.    מספר ממוצע של לייקים לכל פוסט בדף עסקי בפייסבוק הוא 54. מספר התגובות הממוצע הוא 9 לפוסט.
9.    ישנם כ-250 מיליון משתמשים הגולשים בפייסבוק באמצעות טלפונים סלולאריים / מכשירים ניידים אחרים.
10.    הגולשים במכשירים ניידים הם גולשים פעילים פי שתיים לפחות ממי שגולשים דרך מחשב משרדי.

פילוג גילאי הגולשים בארה"ב מתוך האתר socialbakers
התפלגות גילאי גולשי פייסבוק בארה"ב

איך נראה המשתמש הממוצע בפייסבוק ?

1.    מספר החברים הממוצע לכל משתמש פייסבוק – 130.
2.    משתמש ממוצע מחובר לכ-80 דפי חברה או קהילה, אירועים וקבוצות.
3.    כ 50% מהגולשים הרשומים לפייסבוק נכנסים אליו מדי יום.
4.    בסך הכל, אנשים מבלים מעל 700 ביליון דקות בחודש בפייסבוק, שהם בממוצע – 45 דקות ביום למשתמש. עם זאת משתמש פייסבוק ממוצע מעביר יותר מ-11 שעות בפייסבוק בחודש.

פייסבוק ככלי שיווקי

1.    יותר מחצי מהעסקים הפונים לעסקים אומרים כי פייסבוק היא כלי שיווקי יעיל.
2.    יותר מחצי עסקים קטנים מסכימים כי פייסבוק מועילה לעסק שלהם.
3.    יותר משליש משווקי אינטרנט אומרים כי פייסבוק היא כלי חשוב מאוד לעסק שלהם.
4.    מספר המשווקים האומרים שפייסבוק הוא כלי חשוב לעסק גדל ב-83% תוך שנתיים.
5.    67% מעסקים הפונים לצרכנים ו-41% מעסקים הפונים לעסקים ומשתמשים בשיווק בפייסבוק אומרים שהצליחו לגייס לקוחות בדרך זו.

המותגים המובילים בפייסבוק לפי האתר SocialBakers:

facebook brands

ומה במדינת ישראל ?

בישראל ישנם 3,413,080 משתמשי בפייסבוק, שהם 46.41% מהאוכלוסיה ו-64.85% ממשתמשי אינטרנט. ישראל ממוקמת במקום ה-37 בעולם במספר הגולשים הרשומים לפייסבוק.

משתשי פייסבוק בישראל – 6 חודשים אחרונים. מתוך האתר SocialBakers:

משתמשי פייסבוק בישראל
המותגים הפופולריים ביותר:
1.    ICQ עם 371,241 לייקים
2.    Rummikub online עם 206,389 לייקים.
3.    CASTRO עם 204,429 לייקים
4.    ביסלי עם 113,163 לייקים
5.    סופר פארם עם 110,443 לייקים

עוד נתונים מעניינים אודות השימוש בפייסבוק בישראל :

1.    27% ממשתמשי פייסבוק בישראל הם בגילאי 25-34. זהו פלח הגיל בו אחוז החדירה של פייסבוק הוא הגבוה ביותר והממשיך לעלות מדי יום.
2.    29% ממשתמשי פייסבוק בישראל הם בגילאי 18-24.
3.    קשישים משתמשים בפייסבוק ? רק כ-4% בגילאי 55-64, ו-2% מעל גיל 65.
4.    54% גברים לעומת 46% נשים.

אחוז הגברים לעומת אחוז הנשים המשתמשים בפייסבוק בישראל. מתוך האתר SocialBakers:

טווח גילאי גולשים בפייסבוק בישראל
5.    אחד מכל חמישה אמריקאים מפרסם בפייסבוק נתונים אודות המיקום שלו, בישראל מדובר בפעילות מועטה יותר באופן משמעותי אם כי – צוברת תאוצה.
6.    המקום הפופולארי ביותר לעדכוני מיקום בפייסבוק – נמל ת"א, אחריה העיר תל אביב, אילת ואחריה ירושלים. במקום החמישי – חוף הים בהרצלייה.

אז מה נותן לכם כל המידע הזה? קודם כל, אם חשבתם ש"רק ילדים משתמשים בפיייסבוק" – אתם יכולים לראות שזה פשוט לא נכון. כמו שניתן לראות מהנתונים למעלה, חלק גדול מאוד של המשתשים הוא בגילאי 25-34. כלומר, אם העסק שלכם פונה לקהל הגילאים הזה, אולי לא הייתם צריכים לפסול את דרך השיווק הזו כל כך מהר.

גם לגבי יחס הגברים לנשים הוא מפתיע, לפחות אותי – משום מה יש איזו דעה רווחת שבעיקר בנות ונשים הן אלה האוהבות לדבר, לשתף וכו' באמצעות הרשתות החברתיות כמו פייסבוק. (שוב – אם יש לכם מוצר שמיועד לגברים בעיקר, אולי כדאי שתחשבו על פרסום בפייסבוק).

בקיצור, כמו שאמרתי בהתחלה, יכול להיות שהנתונים האלה יגרמו לכם לחשוב ואולי אפילו לשנות גישה לגבי שיווק ופרסום בפייסבוק.

ולסיום שאלה אליכם: אלו סוגי מוצרים או שירותים אתם חושבים שהכי מתאימים לשיווק באמצעות פייסבוק?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק