תיוג אוטומטי בפייסבוק – אמור לי מי חבריך ואומר לך מי אתה

בקטגוריות: חדשות אינטרנט|חדשות בפייסבוק|שיווק בפייסבוק

12 ינו' 2011

לפני כמה ימים הצצתי בהגדרות פרטיות בפייסבוק שלי (מאז הפעם הקודמת בה פייסבוק הוסיפה את שדה מספר הטלפון של כל משתמש באופן גלוי, אני נוהג לעשות את מדי פעם), וגיליתי שדה חדש שלא הכרתי – Suggest photos of me to friends. "המממ. מעניין מה שוב פייסבוק הוסיפה מבלי ליידע את החברים בה", התברר שהפעם מדובר בהגדרות שקשורות ל-תמונות בפייסבוק.

על זיהוי פנים בתמונות

אם יצא לכם להשתמש קצת בפיקאסה, בוודאי פגשתם בפיצ'ר המאוד מגניב שלה, המאפשר זיהוי אנשים בתמונות על פי תווי הפנים שלהם. ככל שתזהו יותר אנשים ותלמדו את פיקאסה במי מדובר, כך תגדל יכולת הזיהוי של אנשים חדשים באמצעות התוכנה, וכך בכל פעם שתעלו תמונות חדשות אל האתר שלכם יבוצע תיוג אוטומטי של האנשים המופיעים בהן (אותו תצטרכו לאשר בטרם יוטבע התיוג באופן סופי).

כעת, מתברר כי גם פייסבוק צירפה לכוחותיה את יכולת זיהוי הפנים, ובעת שתעלו תמונות שלכם עם חברים לאתר, תזהה פייסבוק את האנשים המופיעים בתמונה ותתייג אותם בפרופיל הפייסבוק שלהם. הפיצ'ר החדש הזה הקרוי Tag Suggestion והוא עובד בצורה דומה מאוד לזו של פיקאסה – בכל פעם שתעלו תמונות לפייסבוק, תופעל יכולת זיהוי הפנים על תמונות אלה ויזוהו האנשים המופיעים בה (זאת באמצעות קווים משותפים שנשמרו בעבר עבור מי שפרסמו את תמונותיהם). כל שיישאר לכם הוא לעבור על התמונות ולענות לשאלת "Who is it?" החדשה שתופיע בהן ולשמור את ההגדרה שביצעתם.

תיוג אוטומטי פייסבוק

חשוב אגב לציין, שכל המהלך הזה הוא חלק מהמגמה של פייסבוק לשפר את פיצ'ר התמונות שלה. אם בחודשים האחרונים הוגדלו התמונות והתווספו פיצ'רים דוגמת "drag and drop" אליהן, הרי שכעת הגיע זמנו של זיהוי הפנים (שאין באמת יודעים כיצד הוא עובד ומהו האלגוריתם המוביל אותו).

מי אני? כן אתה. מה פתאום? אלא מי?

אישרתם? תתחדשו. כעת יקבלו כל החברים המופיעים בתמונה תיוג אוטומטי, שיראה את התמונות שלכם על הקירות הפייסבוקיים שלהם. התכוונתם לעשות את זה? לא התכוונתם לתייג? אהה… לא נורא. פייסבוק כבר עשה את זה בשבילכם.

הנה סרטון חדשות המספר על הפיצ'ר החדש בפייסבוק:

מדוע יש עם זה בעיה, אם כך? מהסיבה הפשוטה שברירת המחדל היא כן לתייג אתכם בתמונות של חברים, גם מבלי שאישרתם את התיוג או אישרתם שאלה אכן אתם בתמונה. נכון, נכון, תוכלו לשנות את ברירת המחדל הזו ולא לאפשר לפייסבוק לתייג אתכם באופן אוטומטי (לשם כך נועד למעשה השדה החדש שמצאתי בהגדרות הפרטיות שלי), אבל הבעיה היא שכאמור, ברירת המחדל היא תיוג אוטומטי. נחמד ? לא בטוח.

אחת הבעיות שהיו תמיד עם פייסבוק ופרטיות בפייסבוק, היא שהיא לא מספרת על פיצ'רים חדשים למשתמשיה (זוכרים את הפיצ'רים החדשים של פייסבוק ששוחררו בטעות?), ובמילים אחרות – יום אחד תגלו שאתם מופיעים בעשרות ומאות תיוגים של תמונות שאין לכם שום קשר אליהם, ורק לאחר שתחפשו מה השתנה בפרופיל ומה קרה, תגלו, אולי, את השינוי. "אה", אומרים בפייסבוק, "אבל הוספנו את השדה הזה להגדרות הפרטיות, מה הבעיה להיכנס ולשנות?". נכון, זו לא בעיה, רק שברירת המחדל צריכה להיות לא לאפשר תיוגים אוטומטיים וכמו כן, לפחות שתצא הודעה מסודרת על השינוי שנעשה. השאלה הלגבי פרטיות עלתה גם בפוסט הקודם שלי על facebook connect.

פרטיות פייסבוק

זוכרים את הסיפור של גוגל באז? כשבוקר אחד התעוררו מיליוני המשתמשים של ג'ימייל, רק בכדי לגלות שגוגל באז שלהם פעיל ועובד, מבלי שביקשו. אז, לאחר הצעקה הציבורית שקמה, גוגל התנצלו וביקשו סליחה. לפייסבוק זה עדיין לא קרה, כנראה שלא יקרה גם הפעם.

ושוב השאלה – האם זה מקל על חיינו או פוגע לנו בפרטיות? או אולי קצת משניהם? מה אתם חושבים?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק