פייסבוק הופכת פעילות חברתית לפרסומות

בקטגוריות: חדשות בפייסבוק|פרסום ממומן|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

2 פבר' 2011

שירות פרסומי חדש של פייסבוק, הקרוי "סיפור ממומן" (ובאנגלית – Sponsored Story), מיועד להגדלת הבאז סביב חברות ומותגים שיש להן עמוד בפייסבוק. מדובר בנישה נוספת של שיווק בפייסבוק ובמדיה החברתית, שיוצרת פרסומות על סמך הפעילות שלכם (הגולשים) ברשת, או במילים אחרות – גולשים שרואים שחברים שלהם אוהבים מותג מסוים, רוצים גם הם לאהוב אותו או לפחות לבדוק במה מדובר.

סיפורים ממומנים – כך זה עובד

כיום מוגדרות ארבע סוגי פעולות כבעלות פוטנציאל להפוך לסיפור ממומן: "לייק", ביקור בעמוד, ביקור בסניף של המותג (מה שמזוהה באמצעות האפליקציה "מיקומי פייסבוק"), פרסום סטטוסים בעמוד המותג או החברה ופעילויות באפליקציות מיוחדות של אותן חברות, דוגמת פארמוויל, או אפליקציות חברים של מותגים (לסטארבקס יש אפליקציה מוצלחת כזו).

בכל פעם שתלחצו על לייק או תבקרו בסניף של מותג או חברה הרשומים לשירות, יקבלו החברים שלכם הודעה על כך תחת הכותרת "סיפור ממומן" ("ישראל ישראלי נכנס היום בפעם השנייה לסניף מקדונלדס"). המידע הזה מוצג הן כחלק מהקיר של המשתמשים והן בצד ימין של המסך (או שמאל, אם אתם עובדים בעברית) – היכן שבדרך כלל מוצגות הפרסומות (בעתיד יוכל המפרסם לבחור היכן למקם את המידע). בצורה כזו נשארים העדכונים האלה למעלה, ואינם נעלמים בשטף הפרסומים שעל הקירות, מה שמזכיר במידה מסוימת אפליקציות דומות של טוויטר  (פוסטאפ).

כך זה נראה:

סיפורים ממומנים בפייסבוק

כל היתרונות של סיפורים ממומנים עבור מפרסמים

ברור מדוע מדובר במהלך חיובי מאוד עבור מפרסמים – מבחינתם מדובר בסוג של פרסום ויראלי במחיר נמוך, הזהה לpay per click  שהם משלמים בעבור פרסום ממומן בפייסבוק. בעתיד הקרוב יוכלו המפרסמים לשלב את הסיפורים גם בדפי תוכן ובדפי מותג שלהם. אפשרות נוספת עבור מפרסמים היא למקד את הפרסומות לפי פרמטרים דוגמת מיקום, גיל, תחומי עניין ומגדר. בין המפרסמים הראשונים שהצטרפו לשירות מצויים קוקה קולה, ליוויס, באד לייט, סטארבקס, ומפתחת המשחקים Playfish, כמו גם ארגוני צדקה דוגמת יוניצף ואמנסטי.

ומה היתרונות של סיפורים ממומנים עבור משתמשים (ונכון יותר – עבור פייסבוק)?

סיפורים ממומנים מתאימים למי שאוהבים לקחת חלק ב-שיווק חברתי, ולראות מה חברים שלהם אוהבים ועושים. במילים אחרות, באמצעות סיפורים ממומנים מצליחה פייסבוק להתאים טוב יותר את הפרסומות למשתמשיה, ובכך ממצבת את עצמה כשחקנית הגדולה והמשמעותית ביותר בתחום ה-פרסום הממומן וכמובן בתחום פרסום ויראלי. אם עד כה התקשתה פייסבוק להרוויח מהפרסומות שהציגה, הרי שבאמצעות סיפורים ממומנים תוכל להעלות את יחס ההמרה של הפרסומות, מתוך הנחה כי הגולשים מפיקים מפרסומות אלה לא מעט תועלת (חברתית, כמובן).

אז מה הבעיה עבור משתמשי פייסבוק?

כרגיל, הבעיה המרכזית של השירות עבור משתמשי פייסבוק היא בנושא הפרטיות. לסיפורים הממומנים בפייסבוק אין הגדרות פרטיות משלהן, או במילים אחרות – לא תוכלו להגדיר שאתם לא מעוניינים לקחת חלק בשירות. המקסימום שתוכלו לעשות כרגע הוא להסתמך על הגדרות הפרטיות ("פרסומים ממומנים" שואבים את הגדרות הפרטיות של אפליקציות אחרות שלכם, דוגמת אפליקציות המיקום עליהן דיברנו בעבר), או למחוק את הפרסומת מהקיר שלכם, אולם זה כבר לא ישנה את השימוש שהמותג עשה בסטטוס.

סיפורים ממומן בפייסבוק

בואו נגיד את זה כך – אם אינכם רוצים שמותגים יעשו שימוש באהבות שלכם, הגבילו את הלייקים שאתם עושים לדפים ואפליקציות, והפכו את הגדרת עדכוני המיקום שלכם למוגנות. מצד שני, תוכלו גם להחליט שלא מפריע לכם ושאתם תורמים את תרומתכם לחברות ומותגים שבחרו להצטרף לשירות. כך או כך, לכל הפחות תהיו מודעים.

ומה אתם חושבים על אפשרויות הפרסום החדשות? רואים בהן הזדמנות שיווקית או עוד חדירה לפרטיות של משתמשי פייסבוק?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק