פייסבוק כאמצעי תשלום?

בקטגוריות: חדשות בפייסבוק|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

26 אוק' 2011

פייסבוק מחפשת מקורות הכנסה נוספים ומכריזה על ניסוי מוגבל בו המטבע של פייסבוק, Facebook Credits, יהווה אמצעי תשלום עבור מוצרים וירטואליים גם מחוץ לפייסבוק.

כרגע, המטבע הוירטואלי של פייסבוק הינו צורת התשלום היחידה שבה ניתן לשלם עבור משחקים בפייסבוק וצורת תשלום אופציונלית לתשלום עבור אפליקציות פייסבוק.

ניתן לרכוש את המטבע של פייסבוק ביותר מ-50 מדינות ובאמצעות 80+ אמצעי תשלום. תוכלו לראות כאן את הרשימה המלאה.

Facebook Credits

אם הניסוי המדובר יצליח, לפייסבוק יש הרבה מה להרוויח משימוש רחב ב- Facebook Credits.

קודם כל, היא מקבלת עמלה "קטנה ולא משמעותית" של 30% (!) על התשלומים שעוברים דרכה. אך בנוסף לרווח הצפוי, זוהי דרך מצוינת לקשור אל פייסבוק מפתחים ואתרים המוכרים מוצרים אלקטרוניים.

שפן הנסיונות: GameHouse

בשלב זה, משתתף בניסוי אתר אחד בלבד – אתר המשחקים GameHouse שעד עכשיו קיבל רק כרטיס אשראי ופיי-פל.

במהלך הניסוי, פייסבוק תעקוב מקרוב אחר השימוש בקרדיטים של פייסבוק בתור אמצעי תשלום והתנהגות הגולשים הרוכשים באמצעי זה. אם תהיה דרישה גדולה מספיק והתגובות יהיו חיוביות, פייסבוק, ככל הנראה, תאפשר לעוד אתרים להשתמש במטבע הוירטואלי שלה כאפשרות תשלום באתר.

תשלום במטבע פייסבוק
(התמונה מתוך האתר Inside Facebook)

רכישה קלה לגולשים, עמלה לא כל כך קלה לבעלי אתרים

דבר אחד לבקש 30% מכל ההכנסות שהתקבלו דרך העברות באתר פייסבוק עצמו, אך אם פייסבוק תהיה מעוניינת למשוך אתרים להשתמש במטבע שלה כאמצעי תשלום באתר, היא כנראה תצטרך לשקול מחדש את עניין העמלה.

בתמורה לעמלה של פייסבוק, בעלי האתרים יוכלו להציע לגולשים שלהם רכישה קלה ומהירה יותר, במקום להקיש מספר כרטיס אשראי או לעבור לחשבון הפיי-פאל.

בדומה לתהליך שקורה בתוך פייסבוק, במידה ולמשתמש אין קרדיטים בחשבון, יוכל המשתמש לרכוש קרדיטים נוספים על מנת למלא את ה"ארנק הוירטואלי".

בלעדיות?

האתר GameHouse, מציע כרגע את האופציה של תשלום ב- Facebook Credits בתור אפשרות נוספת לדרכי התשלום הקיימות באתר, אך עם זאת, משתמשים שנרשמו לאתר באמצעות פייסבוק לא יראו אפשרות רכישה באמצעות פיי-פאל או כרטיס אשראי, אלא רק פייסבוק קרדיטס.

gamehouse-facebook-login

במידה ופייסבוק תרחיב את השימוש בפייסבוק קרדיטס, לא ברור אם היא תחייב את המפתחים להשתמש באמצעי תשלום זה בלבד. ככל הנראה, הוא יוצע בתור אמצעי תשלום נוסף, כמו באפליקציות פייסבוק כיום.

יכול להיות, שכמו ב-GameHouse, אתרים המשתמשים בפייסבוק לצורך רישום לאתר והזדהות, יצטרכו להשתמש בפייסבוק קרדיטס ולשלם את המס לפייסבוק.

טוב למפתחים?

גם למפתחים אפשרות התשלום בפייסבוק קרדיטס יכולה להועיל, כיוון שכיום, מפתחי משחקים עצמאים, למשל, צריכים להיעזר באתרים גדולים כמו GameHouse שכבר בנו בסיס של לקוחות שהזינו את פרטי האשראי שלהם. בעזרת Facebook Credits תהיה למפתחים ובעלי האתרים והאפליקציות אפשרות נוחה יותר לשווק ישירות לצרכנים ולהציע להם אמצעי תשלום פשוט ומהיר יותר.

פייסבוק מאפשרת לבעלי אתרים או אפליקציות להירשם כדי להשתתף בניסוי Facebook Credits, אם אתם מעוניניים, אפשר לעשות את זה כאן.

אז מה דעתכם? מה העתיד של "מטבע פייסבוק"?


הנה עוד פוסטים מעניינים בנושא פייסבוק:

Insights – תובנות פייסבוק החדשות

ככה יעשה לאיש אשר הפייסבוק חפץ ביקרו

8 הקמפיינים הכי טובים בפייסבוק

טופס תגובות

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק