גם את דף הפייסבוק אפשר לקדם במנועי חיפוש! (ולא רק)

בקטגוריות: מדריכים|קידום אתרים|שיווק ברשתות חברתיות

18 מאי 2011

קידום במנועי חיפוש (SEO) ומדיה חברתית התקרבו לאחרונה ונדמה שהם כעת יותר מחוברים מתמיד במיוחד כשגוגל באופן קבוע מנסה להכניס יותר ויותר אלמנטים של מדיה חברתית לתוך תוצאות החיפוש.

היום כבר אי אפשר להסתדר רק עם אחד מהם אלא ניתן ואף רצוי מאוד לשלב בין מאמצי הקידום במנועי חיפוש לבין שיווק במדיה חברתית. כדי לעזור לכם בכך, אספתי כמה טיפים חשובים של SEO לשימוש ברשתות החברתיות.

הטיפים האלה יעזרו לכם לקבל דירוגים עבור מילות מפתח רצויות גם לפרופילים ודפים שלכם ברשתות החברתיות. עם זאת, תמיד כדאי לקחת בחשבון את רצון הגולשים שלכם קודם ואח"כ את השיקולים הקשורים לאופטימיזציה וכו'.

פייסבוק

פייסבוק

מילות מפתח בעדכוני הדף

קצת קשה לאזן בין תוכן איכותי לגולש לבין תוכן המתמקד ב – SEO אבל חשוב להכניס מילות מפתח רלוונטיות בעדכוני הקיר בדף הפייסבוק שלכם כיוון שזה יאפשר לגולשים המבצעים חיפוש בתוך פייסבוק למצוא את הדף שלכם.

"עוגן" לקישורים

במקומות מסוימים בדפי פייסבוק ניתן להוסיף קישור מתוך מילת מפתח (עוגן), למשל באזור ה- NOTES. כדי לעשות את זה כל מה שצריך הוא להוסיף קוד פשוט של קישור.
לדוגמא:

<a href="”http://www.haktovet.co.il”">Adactive </a>

במקומות כאלה, זכרו להשתמש במילות מפתח בתור העוגן.

הוסיפו קישורים בדף הפייסבוק שלכם

הוצאת קישורים מתוך דף הפייסבוק עוזרת בדירוג הדף שלך בתוצאות החיפוש של פייסבוק. אחד המקומות החשובים לשים קישור הוא בתיבת ה"אודות" שבבר הצדדי בדף הפייסבוק. לא ניתן להוסיף שם מילת עוגן אבל ניתן למקם קישור רגיל.

מילות מפתח באלבומי תמונות

למרות שבחלקים מסוימים בפייסבוק ישנה פקודת NO FOLLOW על הקישורים, עדיין כדאי לשתול מילות מפתח מתאימות ולקשר מתוכן בהתאם.

אחד המקומות שמזניחים לעתים קרובות הוא אזור התמונות. כדאי להוסיף טקסט עם מילות מפתח מתאימות בתיאור האלבום כיוון שטקסט זה נשאר שם לאורך זמן.


טוויטר

טוויטר


מילות מפתח ב"ביו" שלך

בחשבון הטוויטר שלך, ה"ביו" (מי אני) הוא בעצם המטה-תג של תיאור הדף, מה שהופך אותו לחשוב במיוחד מבחינת SEO.  וודאו שאתם שותלים שם מילות מפתח הקשורות גם לתחום הכללי של הטוויטים שלכם וגם לתחום האתר אותו אתם רוצים לקדם.

מילות מפתח בתחילת הטוויט

בתוך כל טוויט (או ציוץ) 27-40 התווים הראשונים משמשים כטייטל בתוצאות החיפוש. לכן, כדאי לנסות למקם את מילות המפתח הרלוונטיות בתחילת הציוץ. כמובן שלעתים קצת קשה לעשות את זה ועדיין לשמור על הגיון טבעי בטקסט. אם השיקול הוא להוסיף מילת מפתח או לכתוב ציוץ מעניין ורלוונטי – אז אין שיקול. ברור שהוא קודם כל מיועד לגולשים. אבל קחו את זה בחשבון כי לעתים כן תוכלו להוסיף את מילות המפתח שלכם במקום ובהגיון.

השתמשו בקטגוריות של טוויטר

ישנה דרך קלה מאוד שאפשר לייצר קישורים אל פרופיל הטוויטר שלך ובו זמנית לחשוף את עצמך ל"עוקבים" חדשים שאולי יהיו מעוניינים בתכנים שלך: קטגוריות טוויטר.

ממקומות שונים ברשת, תוכל להוסיף את הפרופיל שלך לקטגוריות כאלה ולעתים קרובות עם האפשרות לציין מילת מפתח נוספת (שצריכה להיות קשורה באופן ישיר לדף אליו אתם מקשרים). במאמר הזה של CNET ניתן למצוא רשימה ארוכה של קטגוריות. ניסיתי למצוא קטגוריות בעברית, אך בנתיים ללא הצלחה – אם אתם מכירים, אשמח אם תשתפו בתגובות!


יוטיוב

youtube

אם לא קראתם את הפוסט "5 הטעויות הנפוצות של עסקים קטנים ב-YouTube" אני ממליץ קודם כל לקרוא אותו כדי לבדוק אם יש משהו שאתם יכולים לשפר בפרופיל היוטיוב שלכם. אחרי שוידאתם שאתם לא עושים את הטעויות הנפוצות, הנה עוד כמה טיפים לאופטימיזציה של הפרופיל:

הכפילו את המילים החשובות

ברור שכדאי לשתול מילות מפתח בכותרת הוידאו, התיאור ואזור מילות המפתח, אך מילים או ביטויים חשובים במיוחד – כדאי שיופיעו פעמיים.

למשל: טיפים לפייסבוק: איך לקדם את הדף העסקי שלך – 5 טיפים לפייסבוק.
בדרך זו גם מנועי החיפוש "מבינים" שמילת המפתח הזו היא חשובה ורלוונטית וגם הגולשים מבינים מהר יותר על מה הוידאו.

השאירו תגובת וידאו

גוגל ויוטיוב "אוהבים" דפי וידאו בהם יש קישורים מכיוון שזה מראה על רלוונטיות התוכן. דרך טובה לעשות זאת, היא להשאיר תגובות וידאו לסרטונים מתאימים. כשאתם מוצאים וידאו שקרוב אליכם בתחום, פשוט לחצו על "Leave a video reply" – זה יציג את הסרטונים שלכם (בהנחה שאתם רשומים לפרופיל שלכם) ומהם תוכלו לבחור איזה מהם להשאיר בתור תגובה. רק הקפידו להגיב עם סרטונים רלוונטים ואל תגזימו כי אם תייצרו ספאם, זה עלול לגרום לתוצאות הפוכות מהרצוי.

לסיכום, "עולם גוגל" ו"עולם רשתות חברתיות", למרות פרשת ההשמצות שדלפה לאחרונה, הופכים להיות קרובים יותר ויותר לפחות מבחינת המשתמשים. לכן, כדאי כבר עכשיו לבצע כמה צעדים פשוטים ולהתאים את הפרופילים החברתיים שלכם למנועי החיפוש.

מכירים עוד טיפים? ספרו לנו בתגובות!

תגובה אחת על גם את דף הפייסבוק אפשר לקדם במנועי חיפוש! (ולא רק)

Avatar

כפיר

19 במאי, 2011 בשעה 13:19

השאלה שמעניינת אותי שעולה פה מהפוסט היא מה יותר חשוב, אתר או דף עסק בפייסבוק ?
מה יכול להביא לי יותר תוצאות (מכירות בד"כ) ואיפה כדאי למקד את המשאבים ?

התשובה היא שאסטרטגיה שיווקית באינטרנט כוללת גם את האתר וגם את פייסבוק במצב אידאלי (תלוי תקציב…), ובכלל דפי עסק בפייסבוק מקבלים יותר ויותר צורה של אתרים של ממש,
כלומר צוקרברג שואף להפוך את דף העסק לכלי יעיל ומכירתי יותר עבור עסקים מתוך אינטרסים כלכליים.

מותגים בעולם מפרסמים כבר מזמן את כתובת הדף בצקום את האתר בקמפיינים הפרסומיים שלהם (קודאק היו הראשונים שעשו זאת בבילבורדים הדיגיטליים של טיימס סקוור, ניו יורק) וfacebook.com/kodac וגם בישראל הבינו את העניין.

לסיכום, אם כיום יש לעסק שלכם אתר אינטרנט מקצועי ויעיל ואין לכם דף עסק בפייסבוק – השתמשו באתר ככלי הראשי ובפייסבוק כמשני.
אם המצב שלכם הוא הפוך ויש לכם רק דף עסק בעל קהל אוהדים בפייסבוק אתם יכולים להתייחס אליו כאל כאתר לכל דבר, אשר אף ניתן לתכנת אותו במידה מסוימת ולהציג את התכנים והמסרים השיווקיים כרצונינו.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק