האם תהיתם איך פייסבוק עושה כסף?

בקטגוריות: פרסום באינטרנט|פרסום בפייסבוק|פרסום ממומן|שיווק בפייסבוק

4 ינו' 2012

אם אתם נמצאים הרבה בפייסבוק, לא יכולתם לפספס את הקישור שהופיע לכם בפרופיל לפני כמה שבועות "רוצים לדעת איך פייסבוק מרוויחה כסף?" שהוביל לדף עם הסברים ווידאו קצר המונה את אפשרויות הפרסום בפייסבוק, מה ההבדל ביניהן, למה פייסבוק בכלל מאפשרת פרסום ממומן ואיך היא מתייחסת לנושאי פרטיות:

About Facebook Ads
מקור: צילום מסך

אחת הסיבות שפייסבוק יזמה את המהלך ההסברתי הזה היא כנראה כדי להרגיע משתמשים לגבי נושאי הפרטיות בפייסבוק והטענות שפייסבוק מוכרת מידע על משתמשים למפרסמים יחד עם הידיעה שמודעות פרסום עומדות להופיע בתוך הניוזפיד.

יכולה להיות לכך גם סיבה נוספת – בתקופה האחרונה לא מעט מנהלי דפים עסקיים בפייסבוק מדווחים על ירידה משמעותית בחשיפת פעילות הדפים בניוזפיד של אוהדים. יש כאלה שסוברים שהעניין אינו מקרי וזוהי דרכה של פייסבוק למשוך עוד בעלי עסקים לפרסם בפייסבוק באמצעות מודעות ממומנות.

גם אם לא כך הדבר, עסקים רבים משתמשים במודעות פייסבוק על מנת לחשוף דף חדש או קמפיין ולכן החלטתי לרכז כמה טיפים חשובים לפרסום באמצעות מודעות אלה.

תחלופת מודעות

כמו במודעות גוגל (אדוורדס), פייסבוק מרוויחה (בדרך כלל) מכל קליק על מודעה ולכן מעוניינת להציג יותר את המודעות שמייצרות יותר הקלקות. מומלץ ליצור מספר וריאציות של מודעות ולהחליף ביניהן בתדירות גבוהה. אפשר אף לקבוע שהמודעות יתחלפו באופן אוטומטי כל תקופת זמן.

השתמשו במידע ממקורות אחרים

אם אתם מפרסמים בפייסבוק, סביר להניח שאתם גם מפרסמים (או פרסמתם) בגוגל, מקדמים את האתר שלכם בתוצאות חיפוש אורגניות וכו'. מילות המפתח בהן אתם מקדמים את האתר ומפרסמים בגוגל יכולות לעזור לכם לכוון לקהל היעד הרלוונטי בפייסבוק ובכך לייעל את הפרסום.

נסו תמונות שונות

לתמונה שבמודעות פייסבוק משקל גדול מאוד בהחלטת הגולש האם ללחוץ על המודעה או לא. נסו כל מיני סוגי תמונות – מאתרי תמונות, חובבניות, תמונה של אישה/גבר/ילד, איור וכו'.

Facebook Ads
מקור: צילום מסך

פרסמו ל"חברים של אוהדים"

בנוסף לאפשרויות הסינון הרבות שיש בפייסבוק, ניתן להגדיר שהמודעה שלכם תיחשף רק לאנשים שהם חברים של אוהדי הדף שלכם. כאשר משתמש רואה מודעה ומתחתיה מופיע "חבר X שלכם אוהב את זה", יש הרבה יותר סיכוי שילחץ על המודעה הזו.

Targeting

בדיקה ומעקב

כל השיטות והטיפים לייעול הפרסום לא שווים הרבה אם אתם לא בודקים היטב את התוצאות ומשפרים בהתאם. קודם כל, קבעו מטרות לפרסום. האם אתם מעוניינים להגדיל את החשיפה של הדף? למשוך תנועה לאתר? להזמין אנשים לאירוע או למשוך משתתפים לתחרות שאתם עושים?

אחרי שהגדרתם מטרות, יהיה לכם יותר קל למקד את המודעה עצמה ולעקוב אחר הביצועים. נתונים שכדאי לבדוק הם: CTR (אחוז ההקלקה), אחוז הקלקות ביחס לאוכלוסיה המוגדרת (גיל, אזור, מין), השגת המטרות שקבעתם קודם.

מחקר: משתמשים עם הערכה עצמית גבוהה פתוחים יותר לפרסום

במאמר שהתפרסם באתר All Facebook, פורסמו כמה נתונים מעניינים: מחקרים שנערכו לאחרונה גילו קשר בין היחס של אנשים כלפי עצמם לבין היחס שלהם לפרסום. מחקר אחד גילה שכאשר מודעה מופיעה בדף הפרופיל של משתמש או ליד מידע אישי שלו, יש יותר סיכוי שהמשתמש ישים לב למודעה ואף ילחץ עליה (אם, כמובן, היא רלוונטית בשבילו). מחקר אחר מראה שמודעות שהתוכן שלהן היה קשור ל"עצמי" תפקדו טוב יותר מאשר מודעות עם תוכן שקשור ל"אחרים".

כנראה לא סתם פייסבוק מתכננת להוסיף מודעות בתוך הניוזפיד והטיקר.

ולסיכום, אינפוגרפיקה המרכזת נתונים על "איפה בעולם הכי משתלם לפרסם בפייסבוק":

הזדמנויות פרסום בפייסבוק

אהבתם את הפוסט? הנה עוד כמה שיכולים לעניין אתכם:

סיכום שנת 2011 באינטרנט וקמפיינים להשראה

נמאס כבר מהלייק!

עסקים צריכים חברים ברשתות חברתיות ולא לייקים

3 תגובות על האם תהיתם איך פייסבוק עושה כסף?

Avatar

מוצרי פרסום

5 בינואר, 2012 בשעה 12:31

זה פשוט מזעזע העיצוב החדש שהם עשו

Avatar

קידום בגוגל

10 בינואר, 2012 בשעה 11:49

כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין ששירותי המעקב שפייסבוק מספקים (כולל אחוזי המרה) הם אמינים? הרי יש פה ניגוד אינטרסים מסויים..

Avatar

שלומי

19 בינואר, 2012 בשעה 10:57

זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרסום בפייסבוק אתה תוכל לזהות ש% ההמרה הוא ברוב המקרים נמוך מזה של גוגל. צריך גם לקחת בחשבון שגולש שמגיע מגוגל או ממנוע חיפוש אחר נמצא בדר"כ בשלב ה-2 של הקנייה שלו כך שהסיכוי שיהפוך להיות לקוח הוא גבוה יותר מזה שנתקל בפרסום "על הדרך" בזמן ששוטט להנאתו בפייסבוק.
לאור כל זאת אני מאמין ששירותי המעכב הם אמינים, מניסיוני זה אף פעם לא מדוייק אבל זה מאוד מאוד קרוב לאמת.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק