דפי נחיתה ב- 2012

בקטגוריות: שיווק באינטרנט

18 ינו' 2012

נהוג לקרוא "דף נחיתה" לדף המיועד להעברת מסר אחד מסוים: קריאה למכירה, הרשמה, הורדה או הצעה להשארת פרטים באמצעות טופס או מספר טלפון.

בעצם, נכון יותר יהיה לקרוא לדפים האלה "דף המרה" כיוון שמטרתם היא לגרום לגולש לעשות פעולה מסוימת, כאשר דף נחיתה יכול להיות כל דף עליו "נוחת" הגולש כאשר הוא מגיע לאתר שלכם.

בפוסט הזה אני רוצה לדבר על דפי המרה, אך מטעמי נוחות אתייחס אליהם כאל "דפי נחיתה".

בשנתיים-שלוש האחרונות ראינו כל מיני סוגים של דפי נחיתה: מעוצבים היטב עם מעט מאוד טקסט, פלאשים ומשחקים, דפים ארוכים מאוד עם הסברים, דוגמאות והמלצות ועוד כל מיני גרסאות משולבות.

כמו כל דבר באינטרנט גם דפי הנחיתה משתנים באופן קבוע וגם בתחום הזה יש סוג של אופנה או טרנד.

אז איך ייראו דפי הנחיתה ב-2012? למה כדאי לשים לב וליישם?

פשוט יותר

העיצוב באינטרנט הופך להיות שימושי יותר, ברור יותר ולפיכך, פשוט יותר. יותר יותר משווקים מעדיפים לדבר אל הגולשים שלהם ולא "לצעוק אליהם".

הדבר מתבטא בשימוש בצבעים פשוטים יותר, קומפוזיציה פשוטה ו"נקייה" ומיעוט באלמנטים.

דף נחיתה פשוט

מותאם למכשירים ניידים

אי אפשר להתכווח עם המספרים, כמות האנשים הגולשים באינטרנט במכשירים ניידים למיניהם גדלה בקצב מסחרר.  עם זאת, כמה פעמים קרה לכם שלחצתם על קישור בפייסבוק, למשל, בסמרטפון שלכם והגעתם לדף שהחלק המרכזי שלו הוא וידאו או פלאש שכמובן, לא ניתן לצפייה במכשיר נייד.

שורה תחתונה – הגולשים מצפים לקבל חווית משתמש טובה גם אם הם נכנסים לאתר או הדף שלכם דרך האייפון. אל תאכזבו אותם. דפי נחיתה ואתרים שאינם מותאמים למכשירים הניידים – מפסידים בגדול.

דף נחיתה מותאם לנייד
מקור: צילום מסך Square

חברתי יותר

השיווק במדיה החברתית גם כן ממשיך לתפוס תאוצה. כבר היום רוב דפי הנחיתה משלבים אלמנטים חברתיים כמו כפתור לייק ואפשרויות שיתוף.

השנה, ככל הנראה, נתחיל לראות דפי נחיתה המשלבים בצורה מתקדמת ויצירתית יותר את המדיה החברתית. למשל, ניתן יהיה להתייעץ עם חברים בפייסבוק מבלי לעזוב את דף הנחיתה, ללחוץ על כפתור "קניתי" במקום על "לייק" ועוד.

דף נחיתה עם אינטגרציה חברתית
מקור: צילום מסך Shall I buy

דינאמי

למה להציג לכל הגולשים את אותו התוכן בדף נחיתה כאשר אפשר להתאים את התוכן לפי גיל הגולש, תחומי העניין שלו או האתר ממנו הגיע לדף.

כלים שונים מאפשרים לעשות בדיקה ו- AB Testing כדי לקבוע מבין כמה גרסאות איזה הוא הדף הממיר ביותר, אז למה לא להציג גרסאות שונות לקהלים שונים?

דף נחיתה דינאמי
מקור: צילום מסך מאתר qualityscores.com

אינטראקטיבי

אמנם בדרך כלל אנו מעוניינים שהגולש יבצע פעולה אחת מסוימת בדף הנחיתה, לפעמים, הצגה של 2 אופציות ולאחר מכן, בהתאם לבחירה, הצגה של הצעה מתאימה, יכולה לשפר את אחוזי ההמרה ולא לאבד גם את הגולשים שאינם מעוניינים ברכישה או פנייה.

דף נחיתה אינטראקטיבי
מקור: צילום מסך wufoo.com

אינטואיטיבי יותר

אם דף הנחיתה מציע למכירה מוצר כלשהו, התהליך אינו מסתיים בלחיצה על הכפתור הגדול "לרכישה". להיפך, הוא רק מתחיל שם. הגולש מועבר למילוי פרטים, ביצוע תשלום, אישור הרשמה ולפעמים עוד כמה שלבים בדרך.

הנה סרטון הממחיש היטב את התסכול של גולש שכל מה שהוא רצה זה לקנות מוצר:

מה הפלא שאחוז כל כך גבוה של גולשים נוטשים באמצע?

שימוש ברשתות חברתיות ככלי להרשמה על מנת לפשט את התהליך, קיצור הטפסים והפיכתם לאינטואיטיביים ופשוטים יותר יעזרו למשווקים לשפר את אחוזי ההמרה ולגולשים להנות יותר מתהליך ההרשמה או הקנייה.

ומה דעתכם, האם נראה שינויים דרסטיים בדפי הנחיתה בשנת 2012?

תגובה אחת על דפי נחיתה ב- 2012

Avatar

מור

24 בינואר, 2012 בשעה 16:56

הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק