היכונו! גוגל פלוס לעסקים ועוד חידושים

בקטגוריות: גוגל פלוס|שיווק ברשתות חברתיות

7 ספט' 2011

כמו שכתבתי בפוסט "עסקים בגוגל פלוס – מחכים או עפים", על פי ההצהרות של גוגל, מתוכננת פלטפורמה מותאמת במיוחד לעסקים בגוגל פלוס וכרגע היא נמצאת בשלב הטסטינג. האם הפיצ'ר החדש שהופיע בפרופילים של גוגל פלוס ממש לאחרונה מרמז על כך שהפלטפורמה לעסקים עומדת לצאת לדרך?

בחירה של מעסיק/מוסד לימודים

פיצ'ר חדש המאפשר לבחור מקום עבודה או מוסד לימודים מתוך רשימה קיימת בגוגל פלוס בהחלט מרמז על כך שעמודים לעסקים בגוגל פלוס אכן עומדים להכנס בקרוב לשימוש רחב.

ניתן כעת להוסיף בפרופיל האישי בגוגל פלוס את שם המעסיק ע"י בחירה מתוך רשימה של חברות ועסקים. דבר שגם יאפשר לאחד משתמשים ע"י השתייכות לארגון או מוסד לימודים. כדי לגשת לאופציה הזו יש להכנס לפרופיל שלכם בגוגל פלוס, ללחוץ על "עריכת פרופיל" וללחוץ על "employment". תפתח לכם הרשימה שבתמונה להלן.

ככל הנראה, החברות והמוסדות האלה שאנחנו רואים ברשימה, כבר קיבלו דף עסקי בגוגל פלוס אך הדפים האלה עדיין לא חשופים לכלל הגולשים.

עסקים ומוסדות חינוך בגוגל פלוס

איך ייראו דפי עסקים בגוגל פלוס?

צוות גוגל פלוס מפרסם מדי פעם עדכונים לגבי איך יראה דף עסקי בגוגל פלוס ואילו אופציות יכללו בו. בהשוואה לפייסבוק, בדף עסקי של גוגל פלוס יופיעו לא רק "אוהדים" אלא גם עובדי החברה והמנהלים. בנוסף, גוגל פלוס מתכננים להציג פונקציה שתאפשר לאמת שאכן מדובר בדף רשמי של חברה או עסק ולא דף או פרופיל "מזויף" כפי שרואים הרבה בפייסבוק. כל זה משתלב היטב עם הגישה של גוגל פלוס לגבי שקיפות ושימוש בשמות אמיתיים.

צוות גוגל פלוס גם הכריז שניתן יהיה להגדיר יותר ממיקום אחד לעסק ע"י שימוש בגוגל מפות ו- google places. ובעזרת "google offers" אפשר יהיה להציג דילים מיוחדים לחברי הדף.

ועוד דבר חשוב ושימושי הוא האפשרות לשלב בדפי העסקים גוגל אנליטיקס וגוגל אדוורדס.

כלומר, יש למה לחכות.

אתר Inside Google Plus מציע שכך ייראה דף עסקי בגוגל פלוס:

דוגמא לדף עסקי בגוגל פלוס

בנוסף, גוגל פלוס ממשיכה להתפתח גם בכיוונים אחרים, בעיקר במה שקשור בפרטיות ואפשרויות הגולש לבחור באיזה תוכן לצפות, עם מי לשתף וכו'.

הנה שניים מהחידושים:

התעלמות

אם הפוסטים של מישהו בגוגל פלוס מעצבנים אתכם אבל אתם לא רוצים לנקוט באמצעים קיצוניים כמו חסימה, גוגל פלוס מציעה אופציה חדשה של "התעלמות" או ignore. הפעולה הזו, היא כמו להגיד "אני לא מעוניין", אומרת עובדת של גוגל, אולגה ויקרובסקה, בוידאו המסביר את עקרון פעולת ה"התעלמות" בגוגל פלוס. "אולי אתם לא מכירים את האדם הזה או פשוט לא אוהבים את התכנים שהוא או היא משתפים".

פעולת ה- ignore תגרום ל-3 דברים: לא תראו יותר בסטרים שלכם את התוכן שאותו משתמש משתף, לא תקבלו עדכונים אודות אותו משתמש ולא תראו אותו בדף המעגלים שלכם. המשתמש לא מקבל הודעה על כך שהוא קיבל ignore. הפעולה הזו שונה מ"חסימה" בכך, שאותו משתמש עדיין יראה את התוכן שאתם משתפים ויוכל להגיב אליו. לעומת זאת חסימה תנתק, למעשה, כל קשר ביניכם.

בסרטון הבא עובדי גוגל מסבירים איך להתעלם ולחסום משתמשים בגוגל פלוס ומה ההבדל בין שתי הפעולות:

פריס הילטון במעגלים שלכם

עוד אופציה מעניינת שמתוכננת לצאת בגוגל פלוס היא "הצעת חברים". אופציה שדומה מאוד לפונקציה של טוויטר המציגה לכם פרופילים של אנשים ש"לפי דעתה של טוויטר" תרצו  לעקוב אחריהם.

מנהל מוצר בכיר בגוגל, ברדלי הורוביץ, פרסם לא מזמן את הטוויט הבא:

“We’re about to pilot a ‘suggested user’-like mechanism on Google+. If you’ve got more than 100k followers on Twitter, DM me – lets talk”!

אם יש לכם יותר מ- 100 אלף אנשים שעוקבים אחריכם בטוויטר, אתם מוזמנים ליצור קשר עם ברדלי :)

כאן ניתן לראות רשימה של "משתמשים מומלצים" (רובם סליבריטאים מכל מיני תחומים) ולהוסיף אותם למעגלים שלכם.

"משתמשים מומלצים" בגוגל פלוס

בקיצור, נראה שגוגל פלוס לא עוצרת ומנהלי המוצר והמפתחים לא מפסיקים לחשוב איך לשפר את חווית השימוש ברשת החברתית. עם זאת, נראה שה"בום" הראשוני עבר ועכשיו גוגל תצטרך להמשיך ולהשקיע באופן קבוע כדי לגרום לאנשים להמשיך לחזור ולהשתמש בגוגל פלוס באופן קבוע.

ומה איתכם? האם אתם משתמשים בגוגל פלוס או שלאחר ההתלהבות הראשונית חזרתם חזרה לפייסבוק?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק