פעילות חברתית עוזרת למיקום בתוצאות חיפוש?

בקטגוריות: חדשות גוגל|קידום אתרים|שיווק ברשתות חברתיות

29 דצמ' 2010

מה זה בעצם Social Rank?

זהו משקל שגוגל ומנועי חיפוש אחרים נותנים לפעילות ברשתות חברתיות בדירוג וקידום אתרים בתוצאות חיפוש אורגניות.

דני סליבן מהאתר Search Engine Lab החליט לקבל תשובות מהמקור האמין ביותר, גוגל עצמה. שימו לב לתשובות שקיבל.

שאלה: אם מאמר מקבל הרבה טוויטים או התחייסות בטוויטר, האם אתם מחשיבים זאת בדירוג המאמר, בנוסף לקישורים הנכנסים שהוא יקבל באופן טבעי כתוצאה מזה?

תשובה: כן, אנו מחשיבים זאת. בתוצאות החיפוש האורגניות ותוצאות בקטגוריית חדשות.

שאלה: האם אתם עוקבים אחרי קישורים שמתפרסמים בפייסבוק, בפרופילים האישיים ובדפים?

תשובה: כן. אנו שמים לב לקישורים המסומנים כ"נגישים לכולם" וקישורים המתפרסמים בדפי פייסבוק.

שאלה: האם אתם מנסים לחשב את ה"סמכות" של מישהו שמפרסם טוויט או פוסט בפייסבוק שניתנת לדף טוויטר שלו או פרופיל פייסבוק?
האם אתם מנסים "לברר" אם תוכלו, מי הוא המפרסם?

תשובה: כן, אנחנו לוקחים בחשבון סמכות של יוצר התוכן. אנחנו לא יודעים מי זה מי בחיים האמיתיים :)

בסרטון הבא נציג של גוגל מאשר את הנ"ל, אך מציין שנכון להיום, גוגל משתמשת רק מעט במידע מרשתות חברתיות.

המנוע של גוגל מחשב "הצבעות" גולשים וככזה, לא מפתיע שהוא מחשב גם "הצבעות" דרך רשתות חברתיות. גוגל תמיד תהיה מעוניינת ב"מי שם לב למה". אם אנשים משתמשים ברשתות חברתיות כדי לבטא את תשומת הלב הזו, אז שם גם גוגל צריכה להיות.

כמובן, כמו החיפוש, המדיה החברתית פתוחה לניצול לרעה.

מהו Black Hat Social Rank?

"שחור" או "אפור", הנה כמה טקטיקות אגרסיביות להעלאת הדירוג:

- פרופילים מזויפים
- תוכן משוכפל או מזויף. ישנם הרבה כלים אוטומטיים המייצרים תוכן
- תשלום ל"אנשים חשובים" שישתפו את הלינק שלך
- קניית חשבונות במדיה החברתית

אנחנו בטח לא ממליצים להשתמש בטכניקות אלה, בעיקר בגלל הסיבה שלטווח הארוך, הן לא משתלמות.

הנהלת הרשתות החברתיות תילחם, כמובן, בכל אלה. אך כמו בחיפוש, המשחק הזה הוא אינסופי. בעלי ה"כובע השחור" תמיד ימצאו חורים במערכת והמהנדסים יסתמו אותם.

ומה עם "לייק" המפורסם? האם גם לו יש משקל?

ככל הנראה, המשקל שלו נמוך בהרבה, כיוון שלא ברור מדוע מישהו לוחץ על "לייק" – אפשר ללחוץ על לייק כי התוכן מדויק, נכון, מעניין, מעליב, מצחיק, לא נכון וכו'. כמו כן, פעולת ה"לייק" היא כל כך חסרת מאמץ שלא סביר שתיוחס לה משמעות רבה בדירוג בגוגל.

שימוש ברשתות חברתיות לצרכי SEO

כל לינק הוא סימן של תשומת לב.

גוגל תרצה תמיד לספור את הסימנים הללו. אם נשים את הטכניקות ה"מפוקפקות" בצד, כדי לגרום למדיה החברתית לעבוד בשבילך, וליצור אפקטים נוספים כמו דירוג, אתה צריך גם ליצור נוכחות במדיה החברתית וגם ליצור מסרים שסביר שיתפשטו באמצעות המדיה.

זה דומה ליח"צ. תתחיל בלהגדיר את קהל היעד שלך. את מי אתה מכיר שמדבר אל הקהל הזה? נסה ליצור קשר עם כמה שיותר אנשים שכבר מקושרים לקהל היעד שלך. נסה לגרום ל"מובילים" להפיץ את המסר שלך.

או (וזה מתבקש) – תיצור מסר כל כך מעניין שהם לא יוכלו שלא להפיץ אותו.

נוכחות ושיווק ברשתות חברתיות זו דרך שצריך לבחור ללכת בה. גם קישורים חזקים ואופטימיזציה יכולים למקם אותך בדף ראשון. מדיה חברתית פותחת אפשרויות נוספות ודורשת גישה שונה.

מה אתם חושבים? האם המגמה הזאת תדעך, או שעתיד ה- SEO הוא הפעילות החברתית?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק