הרשת החברתית המושלמת

בקטגוריות: חדשות בפייסבוק|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

19 ינו' 2011

לא אחת פונים אלי ושואלים אותי לדעתי אודות הרשת החברתית המושלמת. כלומר, כולנו מכירים את פייסבוק ואת טוויטר ולינקדאין ועובדים איתם לא מעט, אולם מאידך, אין ספק גם כי יש לנו השגות לגבי כל אחת מהן ואיך לומר? הצעות לשיפור. האם ניתן ליצור בכלל רשת חברתית מושלמת, ואם כן, מה יהיה כלול בה ?

אז מה הבעיה שלי עם פייסבוק בכלל ?

כולנו עוקבים אחרי ההייז והלואוז של פייסבוק, ראינו ניסיונות לחקות, וליצור רשתות חברתיות אחרות (גם בישראל, מישהו עוד זוכר את ח'ברה?), וככל שאני אישית משתמש יותר ויותר בפייסבוק, אני מחפש את אותם כלים, יכולות ואפשרויות, שיוכלו ליצור יחד את הרשת החברתית המושלמת עבורי.גם לאחר ש"קינפגתי" את פייסבוק שתתאים לי בדיוק, גם לאחר שחסמתי את הפרסומים של פארמוויל ואת האפליקציות ששולחות נשיקות, בעיטות והזמנות לכוסות בירה, אני עדיין מרגיש למשל שאני יושב בלב כיכר הטיימס סקוור וסופג וסופג וסופג הרבה יותר מידע ממה שהייתי רוצה לקבל. ועדיין, למרות כל עודף המידע הזה, אני מרגיש שיש דברים שחסרים לי.

להלן הרשת החברתית האוטופית ש-ל-י

1. קודם כל – נקי ופשוט. אם נמשיך את הפסקה הקודמת, הרי שהרשת החברתית המושלמת שלי תאפשר סינון מושלם של פידים שאני רוצה לקבל, דיונים שאני רוצה לקחת בהם חלק וכל אלה יוצגו בצורה נקייה וקריאה, בלי תמונות וקישוטים מיותרים שרק מפריעים בעיניים (עומס, עומס, להוריד את העומס הוויזואלי !)

2. הרשת החברתית האוטופית שלי תשים דגש על תקשורת עם אנשים ולא על משחקים, אפליקציות, שירים וכל השאר. מבחינתי, מדובר על דרך להשתתף בדיונים ולתקשר עם חברים שלי, לא לבדוק כמה הם מצליחים במשחקים של זינגה. אני רוצה לדעת שהרשת החברתית שלי תספק לי פלטפורמה נוחה לשיחות, שאלה אינן נראות על ידי מי שאינו מורשה לראותן ושהפרטיות שלי נשמרת לאורך כל הדרך. ולא, השימוש באימיילים או תוכנות מסרים מיידיים, לא מחליפות את הצורך ברשת חברתית ולא מתאימות תמיד. אני רוצה דרך לקרוא אחורה את מה שחברים שלי כתבו, גם אם לא הייתי ליד המחשב בעת הכתיבה, ואני רוצה שאנשים יוכלו להשתתף, אם יש להם דברים חשובים לומר. בשביל לתקשר 1:1 יש כלים אחרים, מוצלחים יותר.

3. הנחת יסוד של הרשת החברתית האוטופית שלי – כל המידע, כל התקשורת, כל הפעולות שאני עושה ברשת הן פרטיות ומוגדרות ככאלה, אלא אם ביקשתי אחרת ובמפורש. אם עדכנתי סטאטוס, אם הוספתי חבר, אם שמרתי תמונה – כל אלה לא יפורסמו לחברים, לא יתעדכנו על הקיר, ולאף אחד לא תהיה גישה אליהם, אלא אם הרשיתי ושוב, במפורש.

4. גישה אל הרשת החברתית תהיה אפשרית מכל מחשב, בכל העולם ומכל מכשיר שאני נושא על גופי בכל זמן. סמארטפון, אייפון מחשב נייד, דפדפן כרום, פיירפוקס או אפילו אקספלורר – הרשת החברתית שלי תהיה מותאמת לכל ממשק ותציג עצמה בצורה נקייה וטובה.

5. וכמובן – אינטגרציה מלאה בין הרשת החברתית ובין האפליקציות האישיות שלי. קיבלתי הזמנה לאירוע ביום שלישי בצהרים ואישרתי הגעה ? מצוין, מיד זה יתעדכן בקלנדר של אאוטלוק. קיבלתי מספר טלפון ואני רוצה לשמור אותו ? מעולה, הוא יוכל להתווסף לי לסקייפ. דוגמאות יש בשפע, רשת חברתית שעושה את כל אלה – עדיין לא.

6. הרשת החברתית האוטופית שלי תעבוד בשיתוף מלא עם פייסבוק. היות ועדיין, פייסבוק היא הרשת החברתית המובילה בעולם ומרבית החברים ובני המשפחה שלי נמצאים שם, הרי שכל רשת חברתית חדשה שאצור תהיה חייבת לעבוד עם פייסבוק בשיתוף נתונים מלא. אבל רגע, לא רק פייסבוק – אני רוצה גם אינטגרציה עם טוויטר, שברשימת המעקבים שלי בה, ישנם אנשים רבים שאני לא מכיר מספיק כדי שיהיו חברים שלי בפייסבוק, אבל אני רוצה להמשיך לקבל מידע עליהם.

ואיך אתם רואים את הרשת המושלמת שלכם ?

מה שכחתי לכלול ברשת המושלמת שלי ? מה אתם רוצים לראות ברשת המושלמת שלכם ? אשמח לקרוא בתגובות, ומי יודע ? אולי יתחבא פה הסטארט אפ הבא…

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק