חדשות אינטרנט – אז מה היה לנו בזמן האחרון?

בקטגוריות: חדשות אינטרנט|חדשות גוגל

15 דצמ' 2010

ריכזתי את חדשות האינטרנט המעניינות יותר שקרו פה בתקופה האחרונה. תהנו !

חדשות גוגל: גוגל נכנסת לזירת המסחר המקומי, אבל גרופון לא משתפת פעולה

בתקופה האחרונה הייתה קהילת האינטרנט כמרקחה. קנתה או לא קנתה? הנכונות השמועות אודות גוגל, שרוצה לרכוש את Groupon  או שמא מדובר בשמועות בלבד? והאם Groupon  משתפת פעולה?

אתר Groupon  הוא אתר המתמקד בהפצת דילים וקופונים יומיים למנויים על פי איזור גיאוגרפי (דילים דוגמת מלונות, ספא וחנויות מקומיות המציעות קופוני הנחה יומיים). האתר הוא אחד הרווחיים והצומחים ביותר בשנתיים מאז שהוקם (נובמבר 2008), והעניין של גוגל בו הוא בהחלט מובן, בעיקר לנוהח 35M המשתמשים הרשומים אליו והמידע העצום הטמון בשימוש שלהם ברשת. גוגל קיוותה לשלב את Groupon   כחלק מאסטרטגיית המסחר בפלטפורמה הגיאוגרפית הפונה כעת לשוק הפרסום המקומי, וקיוותה להשתמש בגולשים של Groupon לאיסוף מידע והפצת פרסומות ממוקדות.

גרופון

לפני כשבוע פרסמה Groupon, כי החליטה לסרב להצעתה של גוגל לרכישת החברה תמורת 6 מיליארד דולרים (הצעה שהוכפלה כמעט לאחר שההצעה הראשונה נתקלה בסירוב), וכי היא מעוניינת להמשיך לפעול כחברה עצמאית, החלטה שגרמה ללא מעט גבות להתרומם. עם זאת, אפשר להבין את זה – Groupon מוסיפה לרווחיה שני מיליארד דולר מדי שנה ולא רק חצי מיליארד כפי שפורסם, לכן אפשר להבין מדוע הבעלים שלה שהיו הופכים למיליארדרים בעקבות הרכישה של גוגל, יודעים כי הם יכולים לעשות את זה גם מבלי להימכר לאף אחד, מונופול ככל שיהיה. גוגל מסרבים להגיב.

שיא חדש לאופרה – 150 מיליון משתמשים

לא, לא אופרה של הבמות. אני מדבר על דפדפן אופרה שלא מאוד פופולארי בישראל, אבל בעולם הוא זוכה להצלחה לא רעה בכלל. ואכן, לפני כשבועיים חצה הדפדפן את קו 150M המשתמשים, ובכך השלים עליה משמעותית מאוד מאז אפריל האחרון, אז מנו משתמשיו 100M  "בלבד".

עוד דבר מעניין – לכבוד החגיגות, עמוד הבית opera.com הציג את תיבת הדוא"ל של Jon S. von Tetzchner, אחד המייסדים של אופרה. ניתן היה לראות את כל הודעות הדואר האלקטרוני שלו על ידי הקלקה עליהן. ההודעה הראשונה בתיבה הודיעה כי כל מחלקת ה PR של החברה לא נמצאים היום במשרד לרגל חגיגות ה- 150 מליון משתמשים.

השיא של אופרה מהווה חיזוק משמעותי עבור החברה המתאמצת, שלאחרונה הוציאה את גרסת הבטא של הדפדפן "אופרה 11", המציג כמה חידושים מעניינים, ביניהם אפשר למצוא טיפול מיוחד בטאבים – לא רק שאפשר להחליף את מיקומי הטאבים בדפדפן ואפילו לראות אותם בצורה ויזואלית (ולא רק את שם האתר אלא ממש תמונה שלו), הרי שאופרה הוסיפה פיצ'ר המאפשר לערום טאבים בערמה, ממש כשם שעורמים מסמכים על שולחן. כל שצריך לעשות הוא לגרור טאבים האחד על השני, ולקבץ אותם יחד, וכשרוצים לפתוח – פשוט מקליקים על הטאב העליון ורואים מיד את כל הטאבים שתחתיו. אפשרות מעולה לאנשים כמוני שפותחים הרבה יותר מדי טאבים ולא משתלטים על הבלאגן.

ככה זה נראה:

דפדפן אופרה

וחוץ מהטאבים? אופרה 11 טומן בחובו גם את התמיכה המתבקשת ב HTML 5, המשך השימוש בתנועות עכבר, על מנת לתקשר עם הדפדפן (חפשו mouse gestures) הרבה יותר תוספות לדפדפן ומהירות, שמאיימת לשבור שיאים של הצגת דפים על המסך.

בחנות הספרים של גוגל כבר היית?

כבר יש לכם קינדל? קונים ספרים מאמאזון או מה iBookStore של אפל? זה הזמן להעיף את המנויים שלכם לאתרים אחרים, ולהצטרף להשקת חנות הספרים המקוונת של גוגל שהחלה לפני מספר ימים. החנות, הקרויה Google Ebookstore רואה את עצמה מתחרה באמאזון ואפל, וכבר ביום השקתה הכילה 3 מיליון כותרים (חלקם בחינם וחלקם בתשלום) הזמינים להורדה מכל מקום ולכל מכשיר. את הספרים של גוגל תוכלו לרכוש בכל מקום כמעט (כולל חנויות פיזיות "רגילות"), וכל שתצטרכו לעשות הוא לקשר אותם לחשבון הגוגל הפרטי שלכם.

חנות ספרים מקוונת של גוגל

השקת חנות הספרים היתה אמורה להתחיל כבר באמצע השנה הזו, אולם לאחר מספר דחיות הושקה רק בחודש דצמבר, כאמור. בתחילה בארה"ב בלבד (כמובן) וברבעון הראשון של 2011 אמורה להגיע גם לשאר חלקי העולם. עדיין לא ברור מיהן החנויות והמפיצים שיאפשרו רכישה דרך חנות הספרים של גוגל, אבל אין ספק כי מעולם לא היה טרנדי כל כך לקרוא ספרים. ועוד מגוגל.

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק