פייסבוק לא נשארת מאחור ומשיקה סדרת חידושים

בקטגוריות: גוגל פלוס|שיווק בפייסבוק

21 ספט' 2011

פייסבוק לא מוכנה לתת לגוגל פלוס להוביל ומשיקה אופציות חדשות, חלקן מנסות באופן ברור לתת מענה לסטנדרטים החדשים שקובעת גוגל פלוס.
מהן האופציות האלה ואיך נשתמש בהן?

מעקב אחר פרופילים

האופציה החדשה הזו מאפשרת לעקוב אחר עדכונים פומביים של משתמשים גם אם אתם לא חברים שלהם בפייסבוק.

מעכשיו, ליד הכפתורים "message" ו- "poke" יופיע גם הכפתור "subscribe" בפרופילים. האופציה הזו, דומה למדי לאפשרות "מעקב" בטוויטר.

facebook-subscribe

הכפתור הזה פועל בצורה שונה מעט אם מפעילים אותו מפרופיל של חבר או של מישהו שאינו חבר שלכם בפייסבוק.
אם המשתמש אחריו תרצו לעקוב הוא אינו חבר שלכם בפייסבוק, תראו את העדכונים הפומביים שלו בסטרים שלכם. בנוסף, תוכלו לבחור אילו סוגי תוכן ועדכונים של אותו משתמש אתם מעוניינים לראות. למשל, תוכלו להגדיר שאתם מעוניינים לקבל רק עדכוני סטטוס ולא עדכוני תמונות.

במידה והפרופיל הוא של חבר שלכם, אופציית subscribe תאפשר לכם לשלוט בכמה תוכן ועדכונים שלו אתם רוצים לראות בניוז-פיד שלכם.
תוכלו להגדיר שאתם רוצים לראות כל עדכון של אותו חבר או להיפך, להגביל את הופעת העדכונים שלו ל"חשובים בלבד".
כל זה נעשה אל מנת לאפשר לגולש לשלוט בניוז-פיד שלו כמה שיותר. עם זאת, הפונצקיה הזו היא אופציונלית לגמרי, אתם לא חייבים לעקוב אחר אף אחד ואפילו לכבות את אפשרות subscribe כדי שאחרים לא יעקבו אחריכם.

מצד אחד, subscribe מאפשר לשלוט בניוז פיד שלכם ולקבל עדכונים שאתם באמת מעוניינים לקבל, מצד שני, זה עלול לסבך עוד יותר את המערכת הגם ככה די מסובכת ולהעלות חששות נוספים לגבי נושאי הפרטיות.

רשימות חברים

למרות שהיה נדמה לנו שגוגל המציאו את הרעיון של לסווג חברים למעגלים, friends lists היה קיים בפייסבוק כבר מ-2007 אך רק כ-5% מהמשתמשים מנצלים את האופציה הזו לפי דברי מארק צוקרברג.

כדי לגרום לאופציית Friends Lists להפוך לפופולרית וזמינה יותר, פייסבוק מחדשת אותה ומוסיפה אפשרויות חדשות.

השינויים הם: הוספה של "רשימות חכמות", שיתוף של תוכן לרשימות מסוימות בלבד, קבלת עדכונים מרשימות מסוימות, ושני סוגי רשימות חדשים: חברים קרובים ומכרים.
"הבעיה הגדולה של חלוקת חברים לקבוצות (כמו, למשל, בגוגל פלוס), היא שהמשתמשים לא רוצים להתעסק בתהליך החלוקה עצמו", אומר בלייק רוס, מנהל מוצר בפייסבוק.
"לכן, החלטנו להקל על התהליך ולהציע לגולשים אפשרות של חלוקה אוטומטית לרשימות (smart lists)".

רשימות חברים בפייסבוק

ה"רשימות החכמות" יוצרות באופן אוטומטי רשימות על פי עיר, מקום עבודה, משפחה ולימודים. אופציית "הצעות" (suggestions) ממשיכה את התהליך ע"י הצגת הצעות לשייך חברים לרשימות קיימות.

הרשימות "חברים קרובים" ו"מכרים" הן אינן רשימות חכמות ואינן מתעדכנות באופן אוטומטי. עם זאת, גם להן יש כמה פיצ'רים יחודיים: אם אתם משייכים מישהו לרשימת "חברים קרובים", העדכונים שלו יופיעו לעתים קרובות יותר בניוז-פיד שלכם. לעומת זאת, הוספה של משתמש לרשימת "מכרים" תגרום לכך, שתראו ממנו רק עדכונים מעטים וחשובים (כמו, למשל, שינוי סטטוס מערכת יחסים).

רשימות "חברים קרובים"

יחד עם הפיצ'רים החדשים, פייסבוק מעודדת גולשים להשתמש ברשימות ע"י גישה נוחה ומהירה לרשימות מכל מקום בממשק המשתמש (ניוז-פיד, הודעות, פרופיל משתמש).

הכירו את הניוז פיד החדש

אם תכנסו לפרופיל שלכם ממש עכשיו, תוכלו לראות את התמונה הבאה:

הניוזפיד החדש של פייסבוק

הכפתורים "top stories" ו- "most recent" נעלמו. "הניוז פיד החדש הוא בעצם כמו העיתון האישי של המשתמש" אומרים בפייסבוק.

החלק של ה-top stories יציג את העדכונים החשובים מרשת החברים שלכם שקרו בזמן שלא ביקרתם בפייסבוק. אם לא הייתם 3 ימים, תוכלו לראות פה את העדכונים החשובים משלושת הימים האחרונים. העדכונים השוטפים יופיעו תחת recent stories.

בנוסף, התמונות בניוז פיד יהיו גדולות יותר – המטרה היתה להדגיש את התמונות ולהפוך אותן ליותר מושכות ויפות.

התמונות החדשות בניוז פיד

והחידוש האחרון הוא החדשות הרצות מעל טור הצ'אט שבו מוצגים עדכוני זמן אמת. בניגוד ל- top stories המתמקד בעדכוני עבר, הפיצ'ר הזה מתמקד בעדכונים שקורים ממש עכשיו. הקלקה על אחד העדכונים, תפתח חלון שבו ניתן להגיב לתוכן. האופציה הזו מאפשרת שיחות מיידיות בין חברים.

הנה סרטון של פייסבוק המציג את החידושים:

עם כל החידושים הנ"ל ועם פתיחת גוגל פלוס לכלל המשתמשים (אם נכנסתם היום לגוגל, בטח ראיתם את החץ הכחול המצביע על הבר העליון ומציע להירשם לגוגל פלוס) והשקת אופציות נוספות, נראה שהכפפות יורדות והתחרות בין שתי הענקיות ממשיכה בקצב.

מה דעתכם? האם החידושים בפייסבוק נותנים מענה לפיצ'רים המיוחדים של גוגל פלוס? האם זה יגרום לאנשים להישאר?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק