מדריך מיוחד לחג – דף הפייסבוק המושלם

בקטגוריות: מדריכים|שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

20 אפר' 2011

אם אחרי כל הנקיונות, הסעודות וההכנות סוף סוף נוצר לכם קצת זמן חופשי, זו אחלה הזדמנות לנצל אותו כדי לסדר ולארגן גם את דף הפייסבוק שלכם. ותאמינו, רוב הסיכויים שיש שם הרבה מה לסדר. אז בואו נתחיל:

המדריך לדף פייסבוק מושלם

קודם כל, מה הוא דף מושלם? כמובן, שכל אחד רואה את זה אחרת אבל מבחינתי, לצורך הפוסט הזה, *דף פייסבוק מושלם הוא דף שמשתמש בחוכמה ומנצל את כל האופציות החדשות שמאפשר דף הפייסבוק. הדף החדש נותן למנהל הדף הרבה יותר שטח שניתן לנצל לטובתו.

הנה חלוקת הדף החדש לפי אזורים בדף של adactive:

דף פייסבוק - חלוקה לאזורים

בפוסט הזה, אני אעבור על חלקי הדף המסומנים בתמונה למעלה ועל מה כדאי לשים לב כדי שדף הפייסבוק שלכם יהיה מושלם*.

תמונת פרופיל

תמונת הפרופיל בצד שמאל למעלה משמשת כ"לוגו" של הדף והאלמנט הממתג העיקרי. הגודל המקסימלי של תמונת פרופיל הוא 180X540 פיקסלים (180 רוחב). רצוי להשתמש בגודל המלא, אבל האורך שנותנים לתמונת הפרופיל תלוי במה שרוצים להעביר בעזרת תמונה זו. דפים מסוימים משתמשים בשטח זה לצורך מיתוג (לוגו) וגם כדי להציג מידע על העסק ומנצלים את כל הגובה: (תמונת פרופיל של האגיס)

תמונת פרופיל האגיס

בעוד שאחרים מעדיפים להציג רק את הלוגו:

תמונת פרופיל adactive

הנה כמה דברים שכדאי לשקול כשמחליטים על גובה תמונת הפרופיל:

  • אם התמונה ארוכה, האם האורך שלה מוצדק? ככל שתמונת הפרופיל ארוכה יותר, אזור הניווט "נדחף" למטה יותר, ועדיף שהניווט יהיה כמה שיותר בולט וברור.
  • האם תמונת הפרופיל משתלבת היטב עם התמונות ברצועת התמונות?
  • האם תמונת הפרופיל נותנת מספיק "משקל ויזואלי" לחלק השמאלי העליון של הדף?

תמונה מוקטנת של הפרופיל – אל תזניחו אותה!

ה- Thumbnail או תמונה מוקטנת של הפרופיל היא התמונה המופיעה ליד שם הדף כשאתם מפרסמים פוסטים, תגובות וכו' בתור דף (אופציה חדשה ומצוינת שנוספה יחד עם הדפים החדשים).

אתם צריכים לערוך את התמונה המוקטנת לגודל של 50X50 פיקסלים כך שהיא תהווה מיתוג טוב וברור. פייסבוק "חותכת" באופן רנדומלי את התמונה המוקטנת מתמונת הפרופיל שלכם, אך לא תמיד בצורה מוצלחת.

כדי לערוך את התמונה המוקטנת: עברו עם העכבר על תמונת הפרופיל ולחצו על "שנה תמונה" או Change Picture, בחלון שייפתח לחצו על "Edit Thumbnail" . לחצו וגררו את התמונה עד שתמצאו את המצב המתאים. לחצו שמור וסיימתם!

רצועת תמונות – דרך מצוינת למיתוג ויזואלי בדף

רצועת התמונות בראש הדף היתה קיימת רק בפרופיל אישי זמן מה, אך נוספה גם לדפי פייסבוק, כאשר פייסבוק הציגה את הדפים החדשים. ההבדל הוא, שבפרופיל אישי המשתמש יכול לקבוע את סדר התמונות המוצגות ברצועה, כאשר בדף לא ניתן לקבוע את הסדר, רק את התמונות שיופיעו.

לכן, אימג'ים שיופיעו ברצועת התמונות צריכים להיות:

  • לא תלויים בסדר שבו יופיעו בדף;
  • משלימים או מתאימים לתמונת הפרופיל;
  • משלימים אחד את השני (עובדים יחד);
  • מעבירים אינפורמציה על המותג;
  • פשוטים מבחינה ויזואלית ולא עמוסים ו"כבדים".

דוגמאות: (דף פייסבוק של פריגת, דף פייסבוק של סלונה, דף הפיסיבוק של ללין)

רצועת תמונות פריגת


רצועת תמונות sloona

רצועת תמונות של ללין

כמו שאתם רואים, באף אחד מהמקרים אין חשיבות לסדר בו מופיעות התמונות ברצועת תמונות.

טאבים מותאמים אישית

הנושא של יצירת דפים או טאבים מעוצבים ומותאמים אישית בפייסבוק, הוא נושא נרחב ואפשר לדבר רק עליו שעות. לכן, לצורך הפוסט הזה, לא אכנס לעומק על טאבים מעוצבים ואציין רק כמה נקודות שצריך לקחת בחשבון:

  • האם העיצוב מתאים למראה הכללי והסגנון של הדף?
  • האם בדף המעוצב ישנו שימוש בטכנולוגיה שתהיה זמינה בכל הדפדפנים המוכרים והפלטפורמות? כדאי, למשל, להימנע מפלאש, כיוון שמכשירים של APPLE אינם תומכים בתצוגת פלאש.
  • אם זהו דף כניסה אשר מציג תוכן שונה לאוהדים ולא-אוהדים, האם ההצעה בו מספיק "מפתה" כדי לגרום לגולש ללחוץ על LIKE?

דוגמאות: (דף כניסה של אפרודיטה, דף כניסה של בזק)

דף כניסה של אפרודיטה

דף כניסה של בזק

כדי להגדיר דף כניסה ל-לא אוהדים: Edit page > Manage permissions > Default Landing Tab. צרו דף כניסה המציג לגולשים החדשים את המותג שלכם ותנו להם סיבה טובה ללחוץ על לייק. (כמו בדוגמא, של אפרודיטה, למשל).

אל תשכחו את הניווט

היתרונות בניווט צד שמאל ביחס לניווט טאבים שהיה בעבר בדפי פייסבוק הם אורך השם – בטאב עליון אורך מקסימלי של שם הטאב היה 12 תווים, ועכשיו, בניווט צדדי – 36 תווים והיתרון הנוסף הוא האייקון. ליד שם טאב (זה כבר לא נכון לקרוא לזה טאב, אבל השם בטח יישאר בגלל הנוחות) מופיע אייקון מתאים שתורם למיתוג הדף. המצב הזה, מאלץ את בעלי הדפים לחשוב פעמיים על סדר הטאבים שיופיע בניווט, ולהגדיר להם אייקונים מתאימים וממתגים.

לעריכת אזור הניווט: לחצו על Edit מתחת לניווט, לחצו על שם הטאב כדי להזיז אותו בתוך בלוק הניווט (קיר ואודות אינם ניתנים להזזה) או על ה-X כדי למחוק טאב מאזור הניווט (הטאבים אינם נמחקים לגמרי אם לוחצים על X אלא רק מוסרים מהתצוגה).

כיוון שהאייקונים ליד שמות הטאבים מהווים כעת חלק בלתי נפרד ממיתוג הדף, כדאי לדאוג שאלה יתאימו לעיצוב והסגנון הכללי של כל הדף.

הנה דוגמאות מוצלחות: (ניווט בדף ויקטוריה סיקרטס, ניווט בדף סטארבקס)

אייקונים victorias-secret

ניווט בדף starbucks

הלייקים של הדף – המועדפים

רשימת הלייקים של הדף מופיעה בצד שמאל, ממש מתחת למספר האוהדים. אלה הדפים האחרים שהוספתם בתור מועדפים לדף שלכם (ע"י לחיצה על Add to my page’s favourites המופיע בכל דף) או ע"י לחיצה על לייק כאשר השתמשתם בפייסבוק בתור הדף שלכם.

חמשת הדפים המופיעים בדף נשלפים מתוך המאגר, אך מנהל הדף יכול לשלוט באילו דפים יוצגו. כדאי לראות אופציה זו כהזדמנות לקדם דפים אחרים שאתם שותפים בהם ולערוך את החלק הזה בהתאם.

דוגמא:

adactive-likes

כדי לערוך את אזור הלייקים: לחצו על Edit page, לחצו Featured –> Edit featured likes, בחלון שייפתח תראו את כל המועדפים שלכם, לחצו על תיבת הסימון ליד אלה שאתם רוצים להציג בדף.

אודות – ספרו מי אתם

לאחר השקה של הדפים החדשים, החלק של ה"אודות" נעלם מהדף וכולם חשבו שפייסבוק "סיננו" אותו. אך לאחר זמן מה הוא חזר. ואם כבר הוא חזר, אז השתמשו בו כדי לספק מידע על המותג שלכם, העסק או הדף. 78 תווים מוצגים בדף וניתן להוסיף עד 240 תווים שיוצגו כאשר הגולש ילחץ על "קרא עוד". וודאו שהמידע החשוב והמעניין נמצא בתוך ה-78 התווים הראשונים. תוכלו להוסיף כתובת אתר בתוך הטקסט, אך היא לא תהיה קישור לחיץ.

אז מה אנחנו לוקחים מכל זה?

עם הצגת הדפים החדשים של פייסבוק, חלק גדול יותר בדף ניתן, בעצם, לבעל הדף, כאשר פייסבוק "תופסת" רק את החלק העליון עם הפס הכחול והבר הימני. השתמשו באפשרויות אלה כדי ליצור מיתוג ייחודי לדף שלכם, שימו לב לפרטים הקטנים ותנו לאוהדים שלכם תוכן מעניין. כל אלה יהפכו את דף הפייסבוק שלכם למושלם לכל הדעות.

אם הייתם רוצים שארחיב על יצירת טאבים מעוצבים בפוסט נפרד או על כל נושא אחר, בבקשה כתבו לי בתגובות.

רוצים עוד? הנה כמה פוסטים פופולאריים על שיווק בפייסבוק:

חמש דרכים יצירתיות לשיווק ברשתות חברתיות

אפשר גם למכור בפייסבוק!

איך פייסבוק מחליטה מה לשים בניוזפיד שלכם?

2 תגובות על מדריך מיוחד לחג – דף הפייסבוק המושלם

Avatar

ניתוח אתרים

20 באפריל, 2011 בשעה 13:44

הי שלומי
אחלה פוסט,
רציתי רק לשאול:
איך מוסיפים טאבים? ואיך מתאימים אותם בתפריט השמאלי?

Avatar

שלומי

20 באפריל, 2011 בשעה 20:54

ישנם טאבים שהם ברירות מחדל, כלומר ניתן להוסיף אותם כאפליקציות של פייסבוק, לרבות הטאבים: תמונות, פתקים, לינקים וידאו וכו'…
אותם אתה מוסיף בדף העסק כך:
edit page => app => Edit settings =>add 
טאבים שאינם ברירות מחדל של פייסבוק הם טאבים אותם יוצרים והם עוברים עיצוב ותכנות ב- fbml או ב- ifram (חדש יותר).

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק