5 הטעויות הנפוצות של עסקים קטנים ב- YouTube

בקטגוריות: שיווק בוידאו|שיווק ברשתות חברתיות

30 מרץ 2011

כמות הסרטונים שיש ביוטיוב היא כעשירית מתוצאות חיפוש המופיעות בגוגל. עם זאת, יוטיוב לעתים מקבל יותר טראפיק ביום מגוגל (!) מה שהופך אותו למקור מצוין ללקוחות פוטנציאליים וטראפיק. אבל עדיין, עסקים רבים, במיוחד קטנים ובינוניים לא ממש יודעים איך לעשות שיווק בוידאו ביוטיוב ולכן עושים טעויות הגורמות לכך שהם לא רואים תוצאות.

הנה 5 טעויות נפוצות שכדאי שתימנעו מהן וגם כמה דוגמאות מוצלחות של סרטונים שנעשו ע"י עסקים קטנים.

1. ציפיות לא ריאליסטיות

35 שעות וידאו מועלות ליוטיוב כל שעה. אתם יכולים לתאר את התחרות. סרטונים איכותיים רבים זוכים ללא יותר מכמה אלפי צפיות אם לא מקדמים אותם. לכן, אל תצפו שפשוט תעלו וידאו והצופים כבר יבואו לבד. זה לא נאמר כדי להפחיד אתכם אלא כדי שתדעו למה לצפות ותתארגנו בהתאם. שימו את הוידאו גם באתר שלכם ופרסמו אותו ברשתות חברתיות אחרות או באמצעים אחרים, אל תחכו שהצופים יבואו בעצמם.

2. "חשיבה בקטן"

למרות הסעיף הקודם, אתם לא חייבים להיות "קוקה קולה" כדי שסרטון שלכם יהפוך להיות ויראלי. גם לעסקים קטנים לעתים ישנן הצלחות גדולות עם סרטונים, במיוחד אם הם יוצרים תוכן איכותי ומעניין ומבינים בתחום שלהם. לכן, כמו שאומרים "תתכונן לגרוע ביותר, תצפה לטוב ביותר" – תתכננו סרטונים שיצפו בהם עשרות אלפי גולשים.

3. כל וידאו הוא פרסומת

יוטיוב הוא מדיה חדשה וחברתית. אם אתם ניגשים לעניין עם ידיעה שסרטון שלכם הוא לא רק אמצעי ישיר למכור מוצר או שירות, יש לכם כבר יתרון. כמו בכל רשת חברתית אחרת, המשתמשים מצפים לצפות בתוכן כיפי, מבדר, שימושי ומעניין. לכן, התוכן שאתם מפרסמים צריך להיות אישי במידה מסוימת ולהוות השראה כלשהי לצופים, לבדר אותם או לתת להם מידע בעל ערך.

4. כל הביצים בסל היוטיוב

youtube הוא אמנם האתר הגדול ביותר, אך אל תשכחו שהוא ממש לא האתר היחיד לשיתוף וידאו. Vimeo, למשל, נחשב כפלטפורמה עדיפה ע"י אמנים ומעצבים רבים. כדאי מאוד לבדוק גם אתרי שיתוף וידאו אחרים – מי הגולשים ה"מסתובבים" בהם (אולי זה קהל היעד שלכם?), האם יש אינטראקציה מצד הגולשים בתחום שלכם? לפעמים, אתר קטן וממוקד יכול לתת יותר תועלת מאשר אתר ענק עם מליוני משתמשים שונים. כמובן שלא כדאי להתפזר מדי כדי שלא תבזבזו זמן יקר לשווא. זכרו שיש עוד אתרי שיתוף וידאו, ובחרו מתוכם את אלה שיכולים להועיל לכם.

5. הצלחה על בסיס מספר צפיות בלבד

הצלחה במדיה חברתית לא נמדדת רק בכמות הצפיות. אינטראקציה היא החשובה. צריך מאוד לשים לב לכמה פעמים נעשה שיתוף לוידאו ביוטיוב ורשתות חברתיות אחרות. במיוחד לעסק קטן חשוב להגדיר מה הוא מנסה להשיג באמצעות יוטיוב. אם יש הגדרה – אפשר למצוא דרכים למדוד הצלחה ביתר קלות ולא תמיד התשובה היא רק בכמות הצפיות.


אם עשיתם עוד טעויות בשיווק ביוטיוב או אם יש לכם טיפים שימושיים, אני וגולשי הבלוג נשמח מאוד לקרוא בתגובות.

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק