אז איך משיגים את הלייק?

בקטגוריות: שיווק בפייסבוק|שיווק ברשתות חברתיות

16 מרץ 2011

הפייסבוק דוהר במהירות קדימה, קמפיינים חברתיים קמים ויורדים כל יום, ולפעמים נדמה שלגולשים קצת נמאס. זוכרים את הפרסומת ההיא "רפי, תרגש אותי"? אז זה בדיוק זה, מה שגורם לבעלי אתרים ודפים בפייס לנסות ולהמציא את עצמם מחדש. הבעיה היא שבעידן המהיר שבו אנו חיים, מה שהוא חדש היום יהיה ישן מחר, ונדמה כאילו המרוץ אינו קרוב להיגמר. כיצד אם כן, יכולות חברות להשיג את האצבעות המונפות מעלה (לייק), שהם כל כך זקוקים להן ואילו עוד המצאות חדשות מחכות בקנה?

אבל למה לייק בפייסבוק חשוב כל כך לחברות ועסקים?

מסיבה אחת – הפצה ופרסום. כיום, המודל האינטרנטי של רשתות חברתיות אינו מבוסס עוד על פרסום מסורתי המוכר לנו וגם הבאנרים המסורתיים של האינטרנט כבר לא תמיד עובדים (חזרו כמה פוסטים אחורה, דיברנו על זה). כיום מבוסס הפרסום באינטרנט על מודל הפצה עצמית (או מילים אחרות – "מפה לאוזן"), כך שכאשר גולשים רואים שחבריהם אהבו דף מסוים, חברה או מותג, אלה יעוררו בהם עניין ויגרמו להם להיכנס אל אותו דף בעצמם – בכמות ששום באנר אחר לא יעשה. זו הסיבה כי חברות מעוניינות לצבור אוהדים – בכל פעם שהם עושים לייק בפייסבוק, נוצר פרסום בקיר האישי שלהם עבור המוצר המדובר ובינגו. המטרה הושגה.

הייניקן מחלקת מליון חיבוקים:

אפשרות א' להגברת מספר הלייקים – חלוקת תגמולים

חברת פורשה הייתה זו שהמציאה את הגלגל בנושא הזה, והייתה החברה הראשונה שתגמלה את הגולשים שלה על לייק, זאת באמצעות ההצעה לחרוט את שמות המלייקקים (אוהדים, בקיצור) על המכוניות של החברה. אל חברת פורשה הצטרפה מייד חברת הייניקן שחגגה מיליון לייקים לדף שלה על ידי מיליון חיבוקים, ואילו היינץ הפציצו עם רעיון מגניב במיוחד במסגרתו הוציאו קטשופ מיוחד שניתן היה לרכישה רק לאוהדים, שעשו "לייק" לדף של היינץ בפייסבוק. אין ספק שמבחינת הגולשים מדובר בהישג משמעותי – לא עוד לעשות לייק כלאחר יד, כי אם לאחר חשיבה, קריאה, בדיקה של המותג וחשוב מכל – עניין אמיתי בו ובמה שעומד מאחוריו. נכון, מדובר בסוג של מקל וגזר (בלי המקל), אולם זו דרך לגיטימית לגמרי לזכות בעניין של הגולשים, שבסך הכל רוצים להיות ייחודיים ושיהיה להם משהו שלאף אחד אחר אין.

פורשה בפייסבוק

אפשרות ב' – ספרו לנו איפה אתם, קבלו נקודות

תחום רשתות מבוססות מיקום הוא תחום חדש יחסית המתפתח בצורה מהירה, אולם גולשים רבים עדיין אינם ששים לחלוק את מיקומם באופן גורף. רעיון שנותן מוטיבציה אמיתית לגולשים בנושא זה הוא רעיון ה"צ'ק אין" – כאשר גולשים ישתפו את חבריהם, כי נכנסו לחנות מסוימת (המשתתפת במיזם הצ'ק אין) – יזכו להנחה או לקופון בחנות אליה נכנסו. את השיטה הזו המציאה חברת FourSquare המפעילה רשת חברתית מבוססת מיקום, ועד מהרה זכתה להצלחה רבה (כי בינינו, מי לא מוכן לגלות איפה הוא בשביל לקבל הנחה או כל צ'ופר אחר  ?).

השיטות המדוברות לאיסוף לייקים הן שיטות טובות שעובדות, אולם הן עלולות להפוך את הלייקים ל"לא איכותיים". למרבה המזל (או הצער, תלוי איך מסתכלים על זה) הגולשים של היום הם חכמים, מבינים היטב מתי "לייק" מביע עניין אמיתי ומתי "לייק" הוא רק בשביל הספר (או התגמול), וזה כמובן מוריד משמעותית את ערכן של חברות אלה בעיני הגולשים. נכון, התופעה הזו תקרה רק בעוד זמן מה כך שבינתיים יכולות החברות להנות מעלייה באהדה שהם מקבלים, אולם האם זו הדרך לאורך זמן? כנראה שלא. ואז העסקים והחברות יצטרכו להמציא דרכים יצירתיות יותר כדי לזכות באהדת הגולשים.

האם אתם חושבים שתגמול על לייקים, צ'ק אינים ועוד פעולות דומות הוא רעיון שיווקי חכם או רק טריק שהגולשים יעלו עליו מהר מאוד?

אפשרות התגובות סגורה.

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק