גוגל פלוס – סיכום השבועיים הראשונים

בקטגוריות: גוגל פלוס|חדשות אינטרנט|שיווק ברשתות חברתיות

6 יולי 2011

טוב, אז לאחר כשבועיים של התרגשות, נסיונות לקבל הזמנה, סגירת ההזמנות, סוף סוף קבלת הזמנה ונסיון להבין מה קורה שם במעגלים, ניצוצות והכפתור האדום, הנה סיכום של החוויות הראשונות מגוגל פלוס.

קודם כל לגבי ההזמנות – בשלב מסוים בהשקה, גוגל פתחו את האופציה של ההזמנות, כלומר, אפשרו למשתמשים להזמין חברים שלהם להצטרף, אך די מהר ביטלו אותה. עם זאת, גם המשתמשים מהר מאוד גילו אפשרויות אחרות "להגניב" את החברים שלהם לרשת החברתית החדשה וזאת בעזרת שיתוף של תוכן ותיוג בתמונות.
ברגע שמשתמש משתף תוכן דרך גוגל פלוס עם חבר שלא נמצא ברשת, נשלחת אל החבר הודעה לדוא"ל ובה כפתור Learn More. לחיצה על הכפתור מעבירה את המשתמש החדש לדף הרשמה.

אז מה יש לנו שם?

הטוב:

יותר פרטיות – השימוש במעגלים מאפשר להפריד בצורה טובה יותר בין החיים הפרטיים ברשת (אם אפשר לקרוא להם ככה) לבין העבודה, העסק וכו'.
אם בפייסבוק הייתם צריכים לחשוב פעמיים האם לפרסם פוסט אישי (איך הקשרים העסקיים שלי יתחייסו לזה, איך זה ייראה בעיני המעסיק הפוטנציאלי וכו'), בגוגל פלוס, לפחות כפי שזה נראה כרגע, אין מה לחשוש. ניתן לבחור לאיזה "מעגל" לפרסם את הפוסט שלכם. כלומר, אתם יכולים לבחור אילו משתמשים יראו את המידע שלכם ואילו לא.
ניתן אפילו לבחור לשתף תכנים עם אנשים מסוימים.

שיתוף בגוגל פלוס

המראה - אין ספק שגוגל השקיעו במראה של הרשת החברתית החדשה – העיצוב אלגנטי ומינימליסטי, התוכן של המשתמשים משתלב היטב בממשק, ויש כמה וכמה דברים שמושכים את העין. בקיצור, אין ספק שחווית הגלישה נעימה ביותר.

Hangouts- זהו פיצ'ר שקיבל הרבה פידבק חיובי מהמשתמשים והוא מאפשר וידאו צ'אט של עד 10 אנשים בו זמנית. היתרון של הכלי הזה, שהוא לא דורש התקנת תוכנות ואפליקציות נוספות ומאפשר בקלות לאחד חברים, משפחה או עמיתים לעבודה לשיחת וידאו.

Huddles - זוהי אפליקציה למכשירים ניידים המאפשרת לשלוח הודעות מטלפון אחד לשני ללא שימוש ב- SMS.
האפליקציה הזו תתחרה עם אפליקציות דומות כמו  GroupMe, TextOlus, Kik וכנראה, עצם העובדה שהיא תהיה קשורה גם לרשת החברתית תתן לה יתרון על המתחרים.

מדיה - האינטגרציה של המדיה בגוגל פלוס מוצלחת מאוד:  תצוגת תמונות וסרטונים גדולה יחסית, האפשרות להוסיף מיקום נוחה וטבעית יותר כאשר היא מופיעה בין אפשרויות הסטטוס .

וידאו בגוגל פלוס

Mute- כאשר משתמש מגיב על פוסט שאתם הגבתם עליו, הפוסט הזה יקפוץ באופן אוטומטי לראש הסטרים שלכם, אבל בגוגל פלוס ניתנת לכם אפשרות "להשתיק" את השיחה ולא להקפיץ אותה יותר בסטרים. עוד אופציה שימושית להקטין את "הרעש".

אלה הדברים הטובים, מה הדברים הפחות טובים?

חשבונות/פרופילים – הדבר שעלול למנוע ממשתמשים רבים להירשם לגוגל פלוס הוא החובה ליצור חשבון גוגל לצורך כך. אמנם בארץ כמעט כולם משתמשים בחשבונות גוגל גם ככה לצרכים אחרים כמו גוגל אנליטיקס, וובמסטר טולס, ג'ימייל ועוד, ישנה כמות לא קטנה של אנשים שמעדיפה לא להשתמש בשירותי גוגל מכל מיני סיבות. אותם אנשים עלולים גם לוותר על שימוש בגוגל פלוס על מנת לא ליצור חשבון גוגל במיוחד לצורך כך.

איפה החיפוש – הביטוי "חיפוש באינטרנט" מתקשר כמעט באופן אוטומטי ל"גוגל", אז למה אין חיפוש בגוגל פלוס?! כרגע ישנו חיפוש אנשים אך אין שום חיפוש המיועד לתכנים. יכול להיות שזהו פיצ'ר שיתווסף בקרוב מאוד, אך כרגע נראה מוזר מאוד שהחיפוש לא נמצא…

Chat- בעוד Huddles הם דרך סקסית לתקשר באמצעות המובייל, משתמשי מחשב צריכים להסתפק בצ'אט הישן והרגיל של גוגל טוק על מנת לתקשר אונליין עם החברים ברשת. ניתן לצ'וטט רק עם אלה שקשורים לכתובת המייל שלכם (בדיוק כמו הצ'אט בג'ימייל) וכל הפיצ'ר הזה נראה קצת כמו פלסטר במערכת החדשה והנוצצת.

צ'אט בגוגל פלוס

סוגיית ה+1 – גוגל משתמשת בכפתור +1 במקום "לייק" של פייסבוק, כפתור אותו השיקה די הרבה זמן לפני השקת הרשת החברתית. המצב הזה יוצר קצת בלבול, כנראה גם אצל גוגל.
דבר ראשון, בואו נסתכל על הפוסטים עצמם – ליד כל פוסט או מתחתיו מופיע + ומספר הפעמים שאנשים לחצו +1 על הפוסט הזה. כלומר, אם 4 אנשים לחצו על +1, ליד הפוסט יופיע +4 ולידו כפתור +1 .
לעומת זאת, אם לחצו +1 רק פעם אחת, יופיע +1 ולידו שוב +1 הכפתור.  הדבר נראה די מוזר ואף מבלבל.

דבר נוסף וחשוב – כפי שזה נראה , הפלוס אחד בתוך גוגל פלוס לא מתפקד כמו הכפתור +1 המופיע במקומות אחרים כמו תוצאות חיפוש, אתרים שונים וכו'. עושה רושם שכרגע, אלה שני כפתורים שונים בעלי אותו שם.
עם זאת, סביר להניח שבזמן הקרוב העניין יסתדר ויסונכרן.

מה אומרים הגולשים?

לפי סקר שערך Mashable
47% מהגולשים שנשאלו "מה דעתכם על גוגל פלוס"? ענו שהם אוהבים את זה ולא יכולים לחכות להתנסות ולשחק עם הממשק.
12% ענו "נראה נחמד, אך לא משהו חדשני במיוחד"
32% מהנשאלים טענו שלא יכולים עדיין לתת את דעתם, כל עוד לא השתמשו וראו בעצמם
ו-4% אמרו שזהו חיקוי עלוב לפייסבוק

גם בסקר שנערך באתר Newsgeek, גוגל פלוס מנצחת בגדול: לשאלה "באיזו רשת חברתית אתם תמשיכו לגלוש?" ענו 73% מהגולשים "גוגל פלוס".

אז לסיכום,
יש הרבה יתרונות, הממשק נראה טוב ומזמין, האנשים סקרנים ומתלהבים לנסות את גוגל פלוס. נראה שהמטרות העיקריות של גוגל ברשת החברתית החדשה מבחינת חווית הגולש הן: דגש על פרטיות והיכולת להפריד בין פרופיל אישי לבין הפעילות העסקית והפחתת ה"רעש" ע"י סינון מידע.
כרגע, נראה שזה די מצליח לה, למרות שישנם כמה חסרונות ובאגים שעולים מתוך תגובות המשתמשים עד כה.

ומה דעתכם על גוגל פלוס בנתיים?


מתעניינים בשיווק ברשתות חברתיות? תבדקו את הפוסטים הבאים:

הישראלים עקפו את כל העולם בפייסבוק ועוד כמה נתונים מעניינים

ככה תעקבו אחרי מה שאומרים עליכם באינטרנט

עד כמה אתם משפיעים בפייסבוק ובטוויטר?


תגובה אחת על גוגל פלוס – סיכום השבועיים הראשונים

Avatar

ארז

7 ביולי, 2011 בשעה 11:25

גוגל + הדבר החם הבא
בי בי פייסבוק

אודות הבלוג

בבלוג אדאקטיב תמצאו מידע שימושי, טיפים וחדשות בתחום פרסום ושיווק באינטרנט, קידום אתרים, פרסום ממומן בגוגל וכל מה שקשור.

הרשם חינם לקבלת עדכונים, טיפים וחדשות במייל:

הכנס את כתובת הדוא"ל שלך:

השירות ניתן על ידי FeedBurner

פוסטים

  • מוצרי פרסום: עד מתי גוגל תכנס לנו לתוך החיים? [...]
  • מור: הסרטון ממחיש בצורה נהדרת את הפואנטה. פוסט נפלא [...]
  • שלומי: זה נכון שיש כאן ניגוד אינטרסים, עם זאת אם אתה מתנסה בפרס [...]
  • קידום בגוגל: כתבה ממש מעניינת, יש לך קישורי כתיבה מרשימים. אתה מאמין [...]
  • מוצרי פרסום: אני באתר שלי http://www.gooby.co.il/ הוצאתי את זה ומאז המכירות רק [...]

מומלץ

פועל על וורדפרס

הצטרפו אלינו בפייסבוק